DVD op PIO mode in WinXP!?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 11:52
Sinds ik WinXP draai krijg ik mijn DVD speler (Pioneer dvd 104s slot in) alleen nog maar op PIO mode 4.

Bij device manager "use dma mode if available" aanzetten helpt niet.
Als ik nu DVD's afspeel dan gaat het ook niet vloeiend, wat natuurlijk komt door die PIO mode :(

Met PowerDVD 3 diagnostic tool DMA mode aanzetten wil ook niet helpen.

In de BIOS heb nu ik de dvd-speler op "auto detect" staan. Zonder succes.

M'n brander (lite-on 12x10x40) werkt wel gewoon op dma mode.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
Ok, problem solved :)

-1-
Zet de DVD speler die onder het betreffende IDE kanaal zit op "use DMA if available" --> restart

(dit werkt niet, maar ik geloof dat windows nu bij stap 3 wel DMA gaat gebruiken omdat deze optie nu aan staat.

-2-
Verwijder het betreffende IDE kanaal waar de DVD speler op zit aangesloten --> restart

-3-
Windows vindt de "nieuwe hardware" --> restart

Problem solved (als het goed is)

:)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 00:49 schreef Undertaker2 het volgende:Als ik nu DVD's afspeel dan gaat het ook niet vloeiend, wat natuurlijk komt door die PIO mode :(
Heb het wel gewoon staan op DMA onder Xp, maar nog steeds zijn films niet vloeiend. Kan het niet gewoon aan XP liggen :? Cyberlink had al gezegd dat zodra XP uit is dat er een patch uit gaat komen die zorgt voor volledige compatibiliteit met en zo...(kan zo snel de link niet vinden)

<edit>
Ik zie nu dat er aardig wat kromme zinnen waren ;)
</edit>

Verwijderd

Bij mij bolt alles lekker... gebruik die AsusDVD2000, ma da dus ook PowerDVD... veel verwacht ik dan ook nie van een mogelijke patch...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
zit er geen pio mode X apparaat er bij op ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Op zondag 14 oktober 2001 14:04 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Heb het wel gewoon staan op DMA onder Xp, maar nog steeds zijn films niet vloeiend. Kan het niet gewoon aan XP liggen :? Cyberlink had al gezegd dat zodra XP uit is dat er een patch uit gaat komen die zorgt voor volledige compatibiliteit met en zo...(kan zo snel de link niet vinden)
Er circuleert al een patch voor Powerdvd 3.0 met XP support. Check eens op http://www.warp2search.net/article.php?sid=520&mode=thread&order=0

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 20:26 schreef PhUn het volgende:
Bij mij bolt alles lekker... gebruik die AsusDVD2000, ma da dus ook PowerDVD... veel verwacht ik dan ook nie van een mogelijke patch...
ah... kut.. zal toch hopenlijk niet betekenen dat m'n dvd spelen naar de knoppe is :?

/me heeft geen zin om WEER onnodig geld uit te geven :(

• Undertaker2
Mijn 2e reply is toch wel zichtbaar :?

Probleem is dus opgelost door bovenstaande stappen te doorlopen :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Thanx Undertaker!
Ik had ineens hetzelfde probleem en het is idd op deze manier verholpen...

:Y)

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Idem! (Na regio-vrij maken Pioneer 105S geen DMA meer onder XP)

Thanks (love da got-search 8-))
Pagina: 1