Toon posts:

[linux] streaming video server vanaf WinTV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Debian servertje staan... Als ik nou mijn Hauppauge WinTV erin prik, en ik vind een progje waarmee ik er een streaming video servertje van bak (in real formaat oid), dat zou wel ultiem zijn. Helemaal kicken als ik dan ook nog van kanaal kan wisselen via de shell ofzo... of nog beter vanuit een PHP scriptje :). Kan ik vanaf waar ik maar wil TV kijken :9~

Iemand ideetjes? Progjes? Al geprobeerd? Ja, ik heb de search gebruikt, maar kon niks echt goeds vinden... Wie o wie?

Pim

Verwijderd

Topicstarter
Goed... 1 keertje proberen nog maar, daarna zal ik braaf zijn >:)

Verwijderd

Deel 't geen je wilt doen is in stappen op:
1. lokaal tv kunnen kijken.
2. via b.v. realaudio remote kunnen kijken.
3. php/shell script om zender te wisselen.

Probeer eerst stap 1, lukt dat niet, gebruik de search, lukt 't nog niet post dan een topic. etc.

Verwijderd

Stap 1: was dat met bbtv of zo?
Stap 2: kan dat niet via 't X protocol?
Stap 3: Kan al als je stap 2 werkent hebt.

Voor X moet je is zoeken naar X-win32 [ik neem aan dat je 't met een windoos bak wilt gebruiken?]

suc7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 20:08 schreef compukid het volgende:
Stap 1: was dat met bbtv of zo?
Stap 2: kan dat niet via 't X protocol?
Stap 3: Kan al als je stap 2 werkent hebt.

Voor X moet je is zoeken naar X-win32 [ik neem aan dat je 't met een windoos bak wilt gebruiken?]

suc7
Stap 1: duh :) dat werkt dus wel
Stap 2: kan ja. maar wat ik zoek is dus iets om het via het internet aan te bieden, vergelijkbaar met realserver ofzo. ik wil het dus niet via X proto doen
Stap 3: hoe dan?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ehm ik zou eens beginnen met een raw2mpeg encoder zoeken die werkt op jou systeem. Daar heb je toch wel een Pentium3 800 voor nodig minstens wil je dit vloeiend kunnen doen. Die stream kun je dan wel over je netwerk laten gaan denk ik. En dan moet je nog een of ander php script aanroept die weer lokaal een C programma aanroept die de frequentie wijzigt... Moet te maken zijn, maar programmeerkennis is nodig

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1