Toon posts:

DVD RAM ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen DVD RAM (Random Acces Memory) en DVD ROM (Read Only Memory)...

Volgens mij kan DVD helemaal geen RAM zijn...of begrijp ik er helemaal niets van???

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op die RAM versie kan je misschien wel schrijven :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zal zeker,ROM kan je ook branden maar dat maakt het nog geen RAM

• Taro
  • Niet online

Taro

Is een rom niet een kant en klare cd, net zoals je een muziek cd koopt en een RAM een lege cd, dat bedoel ik ermee.....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
nee een ram is zoals je werkgeheugen. lezen/schrijven hoe ja maar wilt

• Taro
  • Niet online

Taro

Een dvd r/w dus :)

Owjah ik kan best wel crap lullen, bier doet ze werk :)

Verwijderd

Het is ook eigenlijk DVD-WORM maar ROM wordt meer gebruikt
DVD-ROM kun je maar 1 keer schrijven, DVD-RAM is meer als een minidisc.

Verwijderd

Topicstarter
aaaah weer wat geleerd.... thanks

en Taro, toch bedankt.....

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 12:16
DVD-Rom = een DVD met UDF filesystem. Hierbij moet je denken aan een encyclopedie die ipv op tig CD-ROMs staat op één DVD rom staat. De grote bedraagt maximaal 17 GB bij 2 lagen en 2 kanten. In principe is een DVD-Video ook een DVD-ROM.

DVD-RAM = een meerdere keren brandbare DVD. Dit is een formaat van o.a. panasonic. De DVD-RAM zit (meestal) in een caddy (ala diskette). Dit was het eerste brandbare formaat van DVD wat op de markt kwam. De grote bedraagt 2,6 en 4,7 GB aan schijfruimte.
Google: DVD-RAM

Coïtus ergo sum

Pagina: 1