De sony kv32fx65, heb ik hier staan (sinds een paar weken) en hij bevalt tot nu toe prima. Wat de philips allemaal voor opties heeft geen idee, maar die maken ook hele goede tv's.
Wat kan ik verder nog zeggen van de sony. 100hz, teletext(2000pagina's geheugen), smartlink, nextview(nog niet ondersteunt) 3scarts en een s-video ingang(in een leuk klepje an de zijkant(handig voor handycam of zo)) ab is ff wennen, simpel te gebruiken.
Maar kortom van de philips heb ik geen vergelijkings materiaal, en iedereen vindt toch goed wat die zelf heeft.
Maaruh, zijn er al niet meer topics geweest met deze buizen erin??
Wat kan ik verder nog zeggen van de sony. 100hz, teletext(2000pagina's geheugen), smartlink, nextview(nog niet ondersteunt) 3scarts en een s-video ingang(in een leuk klepje an de zijkant(handig voor handycam of zo)) ab is ff wennen, simpel te gebruiken.
Maar kortom van de philips heb ik geen vergelijkings materiaal, en iedereen vindt toch goed wat die zelf heeft.
Maaruh, zijn er al niet meer topics geweest met deze buizen erin??
er zal vast wel het een en het ander verschillen voor 11 bankjes.
no comment
Welke klinkt beter, welke geeft mooier beeld, welke zapt lekker, welke heeft lekkere teletekst?Op zaterdag 13 oktober 2001 23:23 schreef frogger het volgende:
Welke is een betere keus? de sony is ong 1100 goedkoper.
frogger
Dat zijn allemaal dingen die je zelf moet bekijken... Deze beslissing moet je dus echt zelf nemen...
Hier gaan mensen alleen maar vertellen welke ze zelf gekozen hebben... Daar ga jij dus niets mee opschieten..
En inderdaad zo'n topic is al veel vaker voorbijgekomen
Succes met de keuze (en ga zelf kijken!).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik ben vandaag wezen kijken blijft moeilijk. Kleuren van sony vind ik beter, phlips was wat scherper etc..
Hoe zit het trouwens met die twee lijnen in een trinitronbuis?? laz ik ergens..
frogger
frogger
Dan heb je het over pc beeldschermen volgens mij. Bij TV's is het me nooit opgevallen...Op zondag 14 oktober 2001 00:23 schreef frogger het volgende:
Ik ben vandaag wezen kijken blijft moeilijk. Kleuren van sony vind ik beter, phlips was wat scherper etc..
frogger
Bijzonder trouwens dat je de kleuren van de sony mooier vindt en de philips scherper... Het stigmata wat ik ken is dat de sony te harde kleuren heeft en dat een triniton beeldbuis scherper beeld geeft
Kan je nagaan hoeveel belangrijker het is dat je zelf kijkt (en wat voor foute info je hier kan krijgen als het om zulke persoonlijk smaak- of type afhankelijke aspecten gaat)
De kleuren van de sony zijn aardig goed bij te regelen, en die lijntjes zie je niet. Vergeet niet dat tv's een veel hogere dot pitch hebben dan monitoren. Zie je ook aan de resoluties.
tv 16:9 = +/-512:288
Waardoor die lijnen niet meer opvallen.
1 nadeeltje van die sony, als je bv. op 4:3 mode staat, zijn de zwarte balken links en rechts niet compleet zwart(vergeleken met zwart in de uitzending), het scheelt wel heel weinig.
En in het begin zul je vooral moeten wennen aan het 100% vlakke scherm. Wederom in 4:3 lijkt het wel heel hol. Maar dat zijn je ogen die je bedriegen.
tv 16:9 = +/-512:288
Waardoor die lijnen niet meer opvallen.
1 nadeeltje van die sony, als je bv. op 4:3 mode staat, zijn de zwarte balken links en rechts niet compleet zwart(vergeleken met zwart in de uitzending), het scheelt wel heel weinig.
En in het begin zul je vooral moeten wennen aan het 100% vlakke scherm. Wederom in 4:3 lijkt het wel heel hol. Maar dat zijn je ogen die je bedriegen.
kijk al best lang op een vlakke TV het is niet echt heel anders, het gaat je alleen opvallen als je weer eens naar z'n bol ding kijkt. Maar dat licht misschien wel aan mij, kijk al jaren alleen maar plat (TV en Mon, beide Sony)[b]
no comment
Weet iemand hoe het zit met beweging (naijleffect) in de sony? Ik las ergens dat platte buizen daar last van kunnen hebben.
Vooralsnog denk ik voor de sony te gaan.
gr frogger
gr frogger
Naijl effecten is iets waar specifiek 100hz tv's last van hebbeb. maar nogmaals, kijk zelf. Dan kan je het zelf zien... Wat boeit het nou of een ander ergens na-ijl effecten ziet, die jij niet eens ziet...Op zondag 14 oktober 2001 13:52 schreef frogger het volgende:
Weet iemand hoe het zit met beweging (naijleffect) in de sony? Ik las ergens dat platte buizen daar last van kunnen hebben.
gr frogger
De Sony is 8 kg zwaarder. 
Je kan ze mooi naast elkaar zetten in www.kieskeurig.nl en de gebruikerservaringen lezen.
Ik vind ze zo dicht bij elkaar liggen qua specs en kwaliteit dat ik die 11 snippen in de knip zou houden.
Je kan ze mooi naast elkaar zetten in www.kieskeurig.nl en de gebruikerservaringen lezen.
Ik vind ze zo dicht bij elkaar liggen qua specs en kwaliteit dat ik die 11 snippen in de knip zou houden.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Pagina: 1