Ali, Via Sis of Amd? Oke, ik ben al overtuigd...

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Hey peoples.. wegens vage redenen ben ik toch maar aan het kijken voor een AMD. Een XP wel te verstaan, en wel de 1.33Ghz. Wat ik namelijk niet wil is zo'n hitte producerend kreng (zoals een gewone Athlon 1.4ghz.. zal best perfect werkene enzo, maar ik vindt ut maar kut.).

Maargoed, ik ben overgehaald.. Intel -1 Amd +1 ;)
Moet bij sommige mensen wel reacties opweken aangezien ik echt pro Intel was/ben/erm en niet echt veel goeds voor AMD had.

Nu wil ik alleen een mobo. Via KT266a roelt? Ali Magik I roelt ook? Sis ding roelt pas echt ? AMD sjipset vet?

http://www.ocworkbench.com/hardware/microstar/k7t266pro2ru/k7t266pro2rup5.htm

Vindt ik pas vet, dat ECS bord met die SIS sjipset roelt. KT266a zou ook moeten roelen. Denk aan iets onder de 300,- :) lijkt me geen slechte namelijk. Misschien gaat mijn fijne 2 x 256Mb 6ns PC133 eruit voor DDR, misschien niet. Verder mag het bord duurder zijn, maar RAID heb ik al los enzo. Moet wel 5 of 6 pci sloten hebben. Licht me in, laat me op, vertel me wat ik niet weet :)

Dat ECS bord spreekt me aan, tenzij ik per se meteen DDR moet nemen.

Reden van upgrade is blijvende vermoeidheid met oc-en omdat ik nu echt iets met me pc moet doen en hij dan net flipt als ik em nodig heb (denk aan programmeren, web design en ff een geil spel spelen oid.. :) ).

BE6-2, P3 750@933, 512Mb ram, Leadtek GF2Pro, Raid kaartje, etc, e.d.

Enne trouwens, is die XP echt zo niet zo warm als die andere AMD firebirds?

Jaja, ff nadenken :) Thx alvast.. :)

Owjah, ben nu 3 uur de search aan het usen en nee, ik zie nog niet het antwoord wat ik zoek, oa op de vraag welke sjipset waarom. Het boeit me niet dat jouwes het goed doet, maar meer waarom ie het goed doet en welke het waarom niet goed werken :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens de testen doet de kt266a chipset het heel goed :)
maar die is nog niet echt uit geloof ik :?
maar ik las net wel hier ergens dat iemand de epox met kt266a had :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:17
AMD firebirds ?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:20 schreef RaZoRhEaD het volgende:
AMD firebirds ?
zeker omdat ze warm worden ofzo :?
een goede koeling helpt altijd :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Ghehe :) Pcies :)

Nah, als je op de site kijkt, van die link die ik poste zie je wat anders dan wat ViaHardware zei. Die KT266a 'komt goed mee' ... meer niet helaas. In een aantal gevallen is die SiS het snelst..

Zoals hier:

http://www.ocworkbench.com/hardware/microstar/k7t266pro2ru/k7t266pro2rup8.htm

In andere gevallen ook weer niet hoor.. zal ook wel driver gevoelig kunnen zijn.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

De VIA KT266A chipset heerst echt over alles, maar is nog niet echt verkrijgbaar op een moederbord. Moet binnen twee weekjes wel te regelen zijn. De SiS 735 chipset geeft je een performance die nooit meer dan 10% lager is (bij ook gebruik van DDR geheugen, natuurlijk), maar voor een veel vriendelijkere prijs. Kwestie van even kiezen dus: hoeveel geld wil je uitgeven, en heb je geduld of niet?

Succes met je keuze.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 00:09 schreef AVL het volgende:
De VIA KT266A chipset heerst echt over alles, maar is nog niet echt verkrijgbaar op een moederbord. Moet binnen twee weekjes wel te regelen zijn. De SiS 735 chipset geeft je een performance die nooit meer dan 10% lager is (bij ook gebruik van DDR geheugen, natuurlijk), maar voor een veel vriendelijkere prijs. Kwestie van even kiezen dus: hoeveel geld wil je uitgeven, en heb je geduld of niet?

Succes met je keuze.
Het verschilt onwijs waar je kijkt ja, ik zat net bij OC workshop ofzo te kijken en die KT266a roelde idd. Aangezien veel mensen die sjipset gaan nemen is dat idd een aanrader. Volgens de pricewatch is er al eentje van MSI in pre=order, de blabla Pro2A oid.. linkie komt eraan. Die is ook niet duur. En tjah.. die ECS.. 'k weet het nog niet, gaat die ook zo geil om met die nieuwe XP features?

Damn, vergiste me.. moet deze zijn.. zal wel richting 400,- gaan.. das te veel.

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380+V2.0

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 00:13 schreef nigelator het volgende:

[..]

Het verschilt onwijs waar je kijkt ja, ik zat net bij OC workshop ofzo te kijken en die KT266a roelde idd. Aangezien veel mensen die sjipset gaan nemen is dat idd een aanrader. Volgens de pricewatch is er al eentje van MSI in pre=order, de blabla Pro2A oid.. linkie komt eraan. Die is ook niet duur. En tjah.. die ECS.. 'k weet het nog niet, gaat die ook zo geil om met die nieuwe XP features?

Damn, vergiste me.. moet deze zijn.. zal wel richting 400,- gaan.. das te veel.

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380+V2.0
*Kuch*

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 14:08 schreef nigelator het volgende:

[..]

*Kuch*
Ghehe.. altijd als ik een vraag heb, krijg ik geen antwoord.. ben ik nou zo slim.. offeeee.. ?

Maakt niet uit, ik heb al oplossingen en antwoorden voor al die vragen, maar het valt me op dat het niveau op houdt op een bepaalde hoogte.. en das wel jammer :)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:41 schreef nigelator het volgende:
Maakt niet uit, ik heb al oplossingen en antwoorden voor al die vragen, maar het valt me op dat het niveau op houdt op een bepaalde hoogte.. en das wel jammer :)
Post dan hier je bevindingen, zodat wij er ook nog iets aan kunnen hebben.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Qua price/performance is het ecs boardje KING!
Ik heb em nu ook, loopt als een trein. Hij trekt iig met memory benchmarks de "oude" KT266 er dik uit, dus het verschil met de "nieuwe" KT266A zal wel niet zoveel zijn.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:55 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik heb em nu ook, loopt als een trein. Hij trekt iig met memory benchmarks de "oude" KT266 er dik uit, dus het verschil met de "nieuwe" KT266A zal wel niet zoveel zijn.
Dat denk ik ook, zeker als je die MSI vs die ECS ziet in die benchmark (bovenin topic url). Wat voor systeem heb je, en hoeveel 3dmarks haal je?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 10:55 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dat denk ik ook, zeker als je die MSI vs die ECS ziet in die benchmark (bovenin topic url). Wat voor systeem heb je, en hoeveel 3dmarks haal je? Met welk mem?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Argh, ik wil op de HCC een mega systeem halen (mobo+cpu+ram) maar wat moet ik nou hebben? zoude er al die XP's zijn? zoja neem ik die, maar welk mobo hoort hier nou bij? en ddr of sdram? ik heb meer naar die intel hype gekeken en ben niet zo op de hoogte van die athlon xp's, kan iemand me een tip geven, ik heb ongeveeer 2000 te besteden (hard voor gewerkt) voor dus ram+cpu+mobo! en moet ik nog een speciale case hebben? zoals bij de P4 moet!? want ik heb namelijk al een 1 jaar oude hightower die ik niet liever wegdoe! (vorig jaar op de hcc gekocht :) )

het liefst heb ik ook ddr ram, maar which f**king mobo ondersteunt al dit moois? pleaze help! ik heb wel verstand van zaken het gaat hier dus echt om welk chipset die ddr+de athlon xp ondersteunt, me voorkeur gaat naar een abit mobo ivm met hun soft cpu menu, en een raid mag ook onboard!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan neem je een Abit KT266a based boardje. Daar past alles mooi in, als het goed is wordt de Athlon XP ondersteund (gezien alle recente update's) en je hebt zeker geen nieuwe kast nodig. Die nieuwe kast was dus alleen voor P4 voeding/connector. Daar past je Abit boardje gewoon in.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou voor de ECS K7S5A gaan :) Goedkoop en superstabiel!

Dan heb je in ieder geval geen last van die gare Creative SoundBlaster bug :)

Alleen 1 probleem, ik weet niet of ie de XP ook support :?

webOS all the way!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
WOEHA!

Heb zojuist mijn K7S5A bord met Athlon XP 1400Mhz geinstalleerd en het is gewoon MEGA snel :)
Alle benchmarks (Sysoft) zijn ongeveer 2 x zo hoog als met men P3 750 @ 940 :) Echt te gek :)

Dat ECS bordje presteerd echt topper..! Enne tot nu toe echt vet stabiel!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:41 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ghehe.. altijd als ik een vraag heb, krijg ik geen antwoord.. ben ik nou zo slim.. offeeee.. ?

Je eigen niveau lijkt me ook niet zo hoog.:'(

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 20:31 schreef Gerion het volgende:

[..]

Je eigen niveau lijkt me ook niet zo hoog.:'(
Hehe, schijn bedriegt :)

Pagina: 1