Toon posts:

Intellimouse LED vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een idee voor een waanzinnig coole mod: Is het mogelijk om een intellimouse LED te vervangen? Mijn oude was stuk en er zat geen garantie op, dus toen heb ik hem ongenadig hard gesloopt. Ik kwam erachter dat het ook redelijk 'mooi' te doen is (iig dat je niet de bovenkant verneukt). Ik ging vrolijk verder, en zag hoe simpel het ding in principe is. De LED zit ook vrij simpel vast, maar hier is mijn vraag:
Ik ben geen technisch wonder, maar is het niet mogelijk om de LED te vervangen, en misschien zelfs door een andere kleur? Dan zou ik best een intellimouse een blauw of groen lampje willen geven, en het rode plaatje misschien door glas ofzo vervangen.
Iemand een idee? Ik heb jammergenoeg (nog) geen digitale camera, dus laten zien hoe simpel alles is gaat niet echt. Stel je gewoon een redelijk leeg PCB'tje voor, met daarop een soort klem waar een simpel LED'tje in zit. Als ik die nou gewoon vervang... Ik weet namelijk niet hoe de tracking werkt, en of dit ding dus een bijzonder lampie is?

En ja, ik weet dat de Logitech gewoon blauw heeft, maar het gaat om de opschep factor ;)

het is gewoon zo dat ik niet zo heel erg zin heb om 120 piek weg te gooien als ik niet een redelijk kans van slagen heb. Als ik die wel heb, doe ik het zelfs graag :P.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Er is hier ooit een nieuwstopic over geweest, lang lang geleden.
Was volgens mij wel mogelijk ja om de kleur te veranderen.

(even zoeken tussen de nieuws topics

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 13:08

Nessuno

io sono nessuno

ja het is mogelijk ik heb het ook gedaan met mn logitech mouse man optical (heef nu wit licht)

let op het kan effect op je muis hebben
mijn muis flipt soms een beetje dit deed hij niet met het rooie ledje :)

dus good luck

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan nu de volgende stap, die gebaseerd is op deze statement:

Wit is kut.

Waar kan ik een lekker krachtige LCD vinden van een kleur? MS heeft rood, dus er moeten er meer zijn.

• SmegHead
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Nou...

- blauw
- geel
- groen
- paars
enz enz

En er is nix mis met wit.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
Behalve dat het oerlelijk is.

Maar waar kan ik ze kopen? Een beetje toet toet boing boing hakken en zagen voor een nieuw plankje is makkelijk, maar waar vind ik een krachtige LCD als de deze?

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Bah, die lamers hebben het niet..

g00gle time

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 13:08

Nessuno

io sono nessuno

ik koop al mn led zooi bij Dislplay elektronica in zaandam
maar ze zitten ok in haarlem amsterdam enz
dus ff kijken het is nl de perfecte winkel om dat soort dingen te kopen !!

Na rose e cient spin

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wel heel nauwkeurig terug inmekaar zetten, 0.2 mm ernaast en hij doet helemaal niks, heel voorzichtig doen met die lensjes enz :) ik zou blauw nemen :P

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Display electronica in amsterdam??

address??

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Display Elektronica Bilderdijkstraat 116-118, 1053 KZ Amsterdam, telefoon: 020-618.28.90

heb m al :D

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, dit wordt wat :D

Ik zal kijken of ik er een leuk artikeltje omheen kan maken! Ik ga denk ik ook die intellimouse mod van XCL of wat het ook was toepassen... Als je immers de glijpads (die zitten met lijm vast) eraf gesneden hebt moet er wel iets nieuws overheen, en dan is dat knikker idee wel leuk :D

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Is het ook niet hoe feller het licht hoe beter. Ik heb nog een mooi AllnGp(ofzo) leddje liggen. Rood met extra veel licht. Je mag niet rechtstreeks in de straal kijken enzo >:)
Zou ie dan beter werken?

Verwijderd

Volgens mij is blauw wel mooi, en het kan heel fel zijn dat blauw :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zal ff 1 dingetje opmerken.. de kans dat je een andere kleur zet heeft een aantal gevolgen (met oplossingen)
Je muis kan miner precies worden.
-antwoord : neem een 2 kleurige ondergrond (liefst gerasterd)

Dus ff technisch.. Rood is een kleur wat veel licht geeft met minder energie verbruik dan de andere kleuren.
Rood is ook een kleur die het meest zuiver is (van de LEDS dan he). Het probleem is het volgende.. Als je geen licht hebt, en er is maar 1 kleur, dan heb je dus een ondergrond van 2 kleuren eigenlijk maar. dat zijn : Rood en zwart. Aangezien je die 2 kleuren goed kan ontleden (in computers) naar 1-tjes en 0-letjes krijg je een hoge "resolutie". Neem je nuo een andere kleur..zeker zoals groen en helemaal bij wit, dan heb je meerdere kleuren +zwart, waardoor de muis zen oppervlak minder goed kan "scannen". Hierbij tot gevolg dat je resolutie minder word.

Een goeie tip als ej dat tich wilt doen(andere leds) et is geen probleem, maar hij zou het best werken op een effe muismat met misschien kleine ruitjes van een andere kleur...

iig succ6..enneh..als ie af is wil ik foto's zien..
(ow jah..beste kleur om te gebruiken is dan blauw of oranje)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Waarom rode plaatje weghalen??

Misschien is het best wel een kewl gezicht als je een rood plaatje hebt met een blauw ledje.

Ik weet niet hoe het met het gat van die led zit of daar wel of geen rood plastic voor zit (lijkt mij iig niet)..Maar dan zou je een blauwe straal hebben met een paarse gloed onder je muis... Heel *D 8-) dacht ik zo :9

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het toch fijn dat als je het verkeerde wachtwoord intypt je je hele message kwijt bent. Wat ik wilde zeggen is dat je dan een te sterk paars effect krijgt; ik ga gewoon de bodem eruit figuurzagen en plak alles wat erop stond op een helder stukje plastic. De lens en LED houder bewaar ik wel, want dat is dan 100 % goed en heb je een _klein_paars auraatje wat ik WEL weer mooi vind.

En idd gitaarwerk, zoiets verwachtte ik al een beetje... Ik zal zeker ook vergelijkingen maken tussen hoe het eerst was en hoe het nu is.

Ik zal even kijken of ik een digitaal cameraatje kan lenen en een leuk websiteje in elkaar kan draaien.
Mooi al het lukt 8-).

En ik kan me wat permitteren, omdat ik hier dus een gesloopte stukke intellimouse heb liggen waar nog redelijk veel van de onderplaat van over is. Kan ik lekker mee raggen :D.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe suc6.. laat ons het wel ff weten als ie af is... :) ik ben erg beniewd...

ps..zorg dat er neit teveel kleurverschil tussen het plaatje en de led is.. blauw en rood is een goeie combo... als je ets anders gaat gebruiken heb je kans dat ze beide elkaar wegfilteren (ps..gebruik als plaatje niet een te donkere blauw.. )

suc6 iig!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1