Toon posts:

sataliet internet is het wat

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zah hier http://www.bysky.nl/ net at je voor 55 piek per maand kunt en voo 650 piek aansluitkosten kunt sataliet internettten. nou heb ik een aantal vragen
- is het voor de rest onbeperkt of moet je meer betalen als je over een limit heenkomt
-kan die schotel ook binnen op zolder staan of komt het signaal dan niet door (mijn pa heeft het niet zo op schotels op het dak
-hoeveel kb haal je ong per seconde gemiddeld

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:06 schreef therealmagic het volgende:
ik zah hier http://www.bysky.nl/ net at je voor 55 piek per maand kunt en voo 650 piek aansluitkosten kunt sataliet internettten. nou heb ik een aantal vragen
- is het voor de rest onbeperkt of moet je meer betalen als je over een limit heenkomt
-kan die schotel ook binnen op zolder staan of komt het signaal dan niet door (mijn pa heeft het niet zo op schotels op het dak
-hoeveel kb haal je ong per seconde gemiddeld
schotel zal toch echt op het dak moeten hoor :P

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:50
en je heb een hoge ping

Verwijderd

internet via sat. is alleen down loaden. niet uploaden. dat kan wel maar dan moet je een iets duurder abbo nemen (ongeveer zo'n 2000 gulden duurder) en je moet zelf al een schotel hebben want voor 650 heb je alleen de pc kaart.

je moet dus ook zelf een uplink hebben(kabel, isdn of modem)

Verwijderd

Topicstarter
oh nou ja daar is overheen te komen :) maar hoezit het met de snelheid en met het limit

Verwijderd

Topicstarter
dus daarmee kun je niet lekker op tweakers een topic schrijven

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf ook BySky, er is hier nl. geen kabel/adsl whatever :(

Nadelen:
-Je hebt een 2e verbinding nodig (voor de upstream) je kan hiervoor modem/isdn/kabel/adsl gebruiken.
-Unicast (zeg maar realtime downloaden) is niet supersnel (Max. 50 KB/s)
-Multicast (download on demand) kan soms erg lang duren, omdat het erg veel gebruikt wordt.

Voordelen:
-D.m.v. het programma EON File Fetch Manager kan je 10-15 GB aan zooi (gamez/appz/divx/ps2/DC games)per dag binnen halen, doordat je je downloads met andere gebruikers kunt delen (en zij met jou :9~)

Mocht je nog vragen hebben, ICQ #68653097

webOS all the way!

Verwijderd

ze zeggen dat de snelheid ongeveer 2mbit/s is maar dat maakt niet zoheel veel uit want je ''bestelt'' gewoon bij bysky wat je wil downlaoden en dan zoekt bysky je schotel op en stuurt hij het door.
je limiet verschilt per abbo, maar de goedkoopste heeft volgens mij 2 gig en de duurste 30 gig. maar bij die dure heb je ook uoload.

maar staat allemaal op de site van bysky

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zit inderdaad een limiet van 2mbit per stream op...

Je kan in win2k/XP 4 streams tegelijk krijgen dus 8 mbit :)
Er zit geen download limiet op een BySky abbo voor zover ik weet :)

De zogenaamde tunnel-constructie van BySky werkt alleen met transponder 114!! Ik geef zelf de voorkeur aan 115, omdat op 114 erg veel Franse zooi (divx e.d.) ge-request wordt.

webOS all the way!

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

heej volgens mij kun je schotel wel binnenzetten, maar dan moet de sateliet te 'zien' zijn voor de schotel door een raam....

ik weet het niet zeker, maar toch... :)

*ding* Einde bericht *dong*

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

NT->IT

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is nou al de 17365268432298'ste topic over sateliet internet kan dit aub in de faq worden opgenomen

Verwijderd

Toevallig vorige week zo'n setje geinstalleerd. Op de zaak hadden we de schotel, de receiver card en een jaar abo gekocht in Duitsland voor 150 EURO.

Voor gewoon internetten wordt de verbinding niet gebruikt. Je moet nog gewoon inbellen en browsen gaat dus via een analoge of ISDN verbinding.

Op de website van (in dit geval) Europe Online, kun je echter bestanden uit hun database selecteren voor download, of zelf de lokatie van een bestand opgeven. Deze wordt door hun binnengehaald en op het moment dat je ervoor kiest dat je het bestand wil downen, krijg je een tijdstip te zien waarop het wordt uitgezonden. Dat kan snel zijn, maar ook 5 of 6 uur later.

Heel gemakkelijk dus voor grote bestanden die je niet direct nodig hebt. Vooral omdat je na het selecteren van bestanden gewoon offline kunt gaan. De data komt toch wel binnen, mits de PC aan staat.

De snelheid is daar 2mbps, dus 256kB/s en die heb je uiteraard ten alle tijden. De Linux ISO van 650MB komt dus gegarandeerd binnen een uur binnenlopen.

Er zullen ook wel 2-way verbindingen zijn, maar dat kost wel wat meer....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:06 schreef therealmagic het volgende:

Tuurlijk kan die schotel gewoon binnen op zolder staan. Al die mensen die hun schotels buiten de flats hangen zijn sukkels die gewoon doen wat de buurman ook doet. Sterker nog, je kunt de schotel het beste gewoon in de doos laten, dan trekt ie het minste stof aan! :+

Hij moet dus iig vrij zicht op het zuiden hebben, evt. achter glas mag wel.

Verwijderd

Geef mij maar Kabel als ik dit lees :)

• Bigfoot
Op zondag 14 oktober 2001 20:33 schreef Qorne het volgende:
Geef mij maar Kabel als ik dit lees :)
Voor internet is het idd niet ideaal, maar perfect om idioot veel tv zenders te kunnen bekijken!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

Op zondag 14 oktober 2001 19:43 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan die schotel gewoon binnen op zolder staan. Al die mensen die hun schotels buiten de flats hangen zijn sukkels die gewoon doen wat de buurman ook doet. Sterker nog, je kunt de schotel het beste gewoon in de doos laten, dan trekt ie het minste stof aan! :+
IDD. Doe ik zelf ook. Ik heb hem, behalve in een doos, ook nog onder een deken liggen, zodat de buren hem ook niet kunnen zien. Ondanks dat die 150 m. verderop wonen, zullen ze hem niet zien met hun verrekijker. Gaatje in de de doos maken, kabeltje erdoor en hupla, done.

Maar nu ff zere neus. Een schotelantenne luistert ERG nauw naar de juiste afstelling ed. Hij MOET buiten staan en goed gericht 19"oost d8 ik. Wij hebben er een niet al te groot boompje voor hebben staan, nou ontvangst was 0,0. Boompje is wel gesneuveld voor het goede doel ;)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Bigfoot
Op maandag 15 oktober 2001 12:31 schreef beerns het volgende:

[..]

Maar nu ff zere neus. Een schotelantenne luistert ERG nauw naar de juiste afstelling ed. Hij MOET buiten staan en goed gericht 19"oost d8 ik. Wij hebben er een niet al te groot boompje voor hebben staan, nou ontvangst was 0,0. Boompje is wel gesneuveld voor het goede doel ;)
Logisch, je hebt gewoon een bepaalde hoeveelheid dbw nodig voor ontvangst. Maar ik heb gehoord van mensen die hem binnen achter een raam hebben staan, alhoewel ik het niet aan zou raden!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op maandag 15 oktober 2001 12:31 schreef beerns het volgende:

[..]

IDD. Doe ik zelf ook. Ik heb hem, behalve in een doos, ook nog onder een deken liggen, zodat de buren hem ook niet kunnen zien. Ondanks dat die 150 m. verderop wonen, zullen ze hem niet zien met hun verrekijker. Gaatje in de de doos maken, kabeltje erdoor en hupla, done.

Dus jij gaat glashard beweren dat je aan de ene kant jou dak heb, met daarop een schotel, dan een boom en aan de andere kant van de tuin bungelt een sataltiet?? Meestal hangen die in de lucht op een paar kilometer hoogte, waar naar mijn inziens geen bomen groeien, of bedoel je dat je boom over je schotel staat, of heb je je schotel onder je boom ingegraven, ik hoorde dat je dan, ik combinatie met pokon ook een beter ontvangst hebt, zo'n 10Mbit meer :P en dat de boom tevens voor de uplink kan zorgen omdat ie 100% compatibale is met het dekentje wat je nu over de doos heb liggen......
Ik zou mijn satalietje lekker op het dak zetten
en dan het liefst zo'n ding zoals ook veronica heb, lekker full size, bevalt dat je ook niet, ga dan eens langs bij die zooi in drenthe hebben ze ook wat schotels geparkeerd, en dan maakt die ene boom meer of minder ook niet meer uit.

zereneus: zet hem lekker op het dak, is echt beter voor de ontvangst, wat wel belangrijk is met sateliet internet.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Bigfoot
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:12 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Dus jij gaat glashard beweren dat je aan de ene kant jou dak heb, met daarop een schotel, dan een boom en aan de andere kant van de tuin bungelt een sataltiet?? Meestal hangen die in de lucht op een paar kilometer hoogte, waar naar mijn inziens geen bomen groeien, of bedoel je dat je boom over je schotel staat, of heb je je schotel onder je boom ingegraven,
Ter info, in Nederland staan schotels normaal gesproken vrijwel rechtop, ze kijken maar onder een kleine hoek naar boven. Dus dan staat er al snel een boom voor. Alleen op de evenaar kijken ze recht naar boven, leuk als het regent....

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Op dinsdag 16 oktober 2001 02:12 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

veel gedram in de 'ruimte' LOL
Jij zit zeer waarschijnlijk in een 'kabeltv'-omgeving.
Nou, wat Bigfoot ook al schrijft is zo'n beetje hetgeen waar het over gaat. Je moet richten op de satelliet. Vaak heb je buitenaf plekken waar bomen groeien. En die kunnen er voor gaan staat. Meestal stonden die bomen er al voordat de schotel er kwam, vooral in geval van een verbouwing zoals bij mij! Om eerlijk te zijn vind ik je antwoord nogal dom, maargoed; dit kan aan mij liggen. Sorry dan.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Bigfoot
Op dinsdag 16 oktober 2001 08:57 schreef beerns het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik je antwoord nogal dom, maargoed; dit kan aan mij liggen. Sorry dan.
Ligt zeker niet aan jou ;) Aan het tijdstip van zijn post te zien zal er wel sprake zijn van de nodige alcohol, of anders een zeer laag IQ van de persoon in kwestie.

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:24 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Ligt zeker niet aan jou ;) Aan het tijdstip van zijn post te zien zal er wel sprake zijn van de nodige alcohol, of anders een zeer laag IQ van de persoon in kwestie.
;) Mooi, tenks.

Verwijderd

Bij ons 'kijkt' de schotel gedeeltelijk tegen een gebouw aan, maar niettemin hebben we 60% signaalsterkte. Veel meer is hier volgens mij niet haalbaar.

• Bigfoot
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:23 schreef Coen het volgende:
Bij ons 'kijkt' de schotel gedeeltelijk tegen een gebouw aan, maar niettemin hebben we 60% signaalsterkte. Veel meer is hier volgens mij niet haalbaar.
De schotel kan wel richting een gebouw kijken, maar dat betekent niet dat er een gedeelte van het signaal geblokkeerd is. Bij een offsetschotel komt het signaal onder een hoek op de schotel binnen, en dat weerkaatst dan richting LNB.
Pagina: 1