Op maandag 15 oktober 2001 12:31 schreef beerns het volgende:
[..]
IDD. Doe ik zelf ook. Ik heb hem, behalve in een doos, ook nog onder een deken liggen, zodat de buren hem ook niet kunnen zien. Ondanks dat die 150 m. verderop wonen, zullen ze hem niet zien met hun verrekijker. Gaatje in de de doos maken, kabeltje erdoor en hupla, done.
Maar nu ff zere neus. Een schotelantenne luistert ERG nauw naar de juiste afstelling ed. Hij MOET buiten staan en goed gericht 19"oost d8 ik. Wij hebben er een niet al te groot boompje voor hebben staan, nou ontvangst was 0,0. Boompje is wel gesneuveld voor het goede doel

Dus jij gaat glashard beweren dat je aan de ene kant jou dak heb, met daarop een schotel, dan een boom en aan de andere kant van de tuin bungelt een sataltiet?? Meestal hangen die in de lucht op een paar kilometer hoogte, waar naar mijn inziens geen bomen groeien, of bedoel je dat je boom over je schotel staat, of heb je je schotel onder je boom ingegraven, ik hoorde dat je dan, ik combinatie met pokon ook een beter ontvangst hebt, zo'n 10Mbit meer

en dat de boom tevens voor de uplink kan zorgen omdat ie 100% compatibale is met het dekentje wat je nu over de doos heb liggen......
Ik zou mijn satalietje lekker op het dak zetten
en dan het liefst zo'n ding zoals ook veronica heb, lekker full size, bevalt dat je ook niet, ga dan eens langs bij die zooi in drenthe hebben ze ook wat schotels geparkeerd, en dan maakt die ene boom meer of minder ook niet meer uit.
zereneus: zet hem lekker op het dak, is echt beter voor de ontvangst, wat wel belangrijk is met sateliet internet.