Toon posts:

2 geluidskaarten tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers, ik heb namelijk een probleem waarvan ikzelf gek wordt. ik heb namelijk sinds vandaag 2 geluidskaarten, op hoop dat ik vb 2 verschillende mp3's kan afspelen. Het zijn 2 dezelfde kaarten, ik krijg alleen maar geluid van de ene kaart, en niet van de andere kaart. Kan er iemand mij helpen.Het zijn alle 2 Soundblaster audio PCI 128. oh, bijna vergeten te zeggen, ik heb ook nog een conflict tussen die 2 geluidskaarten, maar kan het niet oplossen.Alsjeblieft, help mij

Verwijderd

Huh, je kan toch gewoon twee/drie/vier/... mp3-tjes afspelen met een geluidskaart, dus waarom wil jij er twee :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik heb ff de titel aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedoel eigenlijk 2 geluiden op hetzelfde moment

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:07 schreef Jackie_Che het volgende:
nee, ik bedoel eigenlijk 2 geluiden op hetzelfde moment
ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
en dat gaat dus niet, en daarom had ik dan 2 geluidskaarten in m'n computer gezet, op hoop dat ik dan 2 geluiden tergelijkertijd kon afspelen.

Verwijderd

2 geluidskaarten geven altijd problemen, als de twee geluidskaarten het wel zouden doen heb je de kans dat de geluidskwaliteit behoorlijk slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar eerst moeten die 2 wel eerst werken. Ik krijg alleen maar eentje aan het werk, en probeer dus nog altijd die tweede aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Maar waarom eigenlijk meerdere mp3-tjes tegelijkertijd draaien, word je niet echt wijzer van, toch :?

Verwijderd

Topicstarter
De hoofddoel van 2 geluidskaarten is niet 2 mp3'tjes tegelijk spelen, maar voor 2 geluiden tergelijkertijd afspelen. vb als ik een mp3 afspeel, dan kan ik niet horen wie er mij een msg stuurt via ICQ, omdat ik een mp3 aan het spelen ben met de ene geluidskaart, dus daarom wou ik een 2 de geluidskaart die dat mogelijk wilde maken.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
welke windows heb je? vanaf 98SE gaat dat automatisch met 1 geluidskaart (wavemix/directx) mp3s + 15 andere geluiden tegelijk.

Verwijderd

Ik heb ooit precies hetzelfde geprobeerd, maar het lijkt erop dat twee dezelfde (of in ieder geval 2 sb 128's) niet lukt. Ik heb nu twee verschillende kaarten..dat werkt wel.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Meerdere geluiden door elkaar afspelen gaat al vanzelf met PCI geluidskaarten.

Start Winamp eens en zet de ouput op directx , start daarna nog een Winamp en deze zullen door elkaar ..herrie maken :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

soory

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 98SE, ik ben nog aan het proberen of dat lukt, en dat lukt dus niet.
btw hoe doe je dat in winamp instellen???

Verwijderd

Ik heb absoluut geen problemen met jouw geschetste situatie, bij mij werkt dat automatisch. Zelfs als ik GrandPrix3 speel, blijven bv. die msn popups + plus geluid doorkomen. Echter, ik kan geen mp3-tjes spelen als ik wil grandprix-en, maar ik kan wel meerdere mp3-tjes tegelijkertijd afspelen ( geen gehoor btw. )

Maarja, wat heb jij hier eigenlijk aan :? Nix, denk ik, tis ook meer bedoelt als mijn ervaring op dit gebied.

Maar iig sux6 :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu kan ik winamp afspelen, en een mp3'tje afspelen via kazaa tergelijkertijd, maar ik kan nog altijd m'n 2 de geluidskaart niet afspelen, en ik krijg nog altijd geen geluid van ICQ, terwijl ik een mp3 afspeel

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[off-topic]
Hoe kan ik een achterhaald berichtje weer verwijderen?
[/off-topic]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu ff kei hard zoeken naar een oplossing, ik kom straks terug met een report van wat ik allemaal heb gedaan, misschien kunnen jullie me dan beter helpen., Goe???

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:48 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
[off-topic]
Hoe kan ik een achterhaald berichtje weer verwijderen?
[/off-topic]
Huh :? Hoe bedoel je? Een reply wijzigen ofzo :? Dit kan je doen door op de 'wijzig dit bericht' button te klikken...

Heb je hier wat aan :?, of snap ik je gewoon niet :?

[off topic]
das vier keer :? in één bericht, teveel :?
[/off topic]

[off topic2]
en das dus nu zes x
[/off topic2]

• pablo_p
  • Laatst online: 05-04 09:35
Je kan in winamp toch selecteren waar je je geluid naar toe wil gooien??

Preferences -> wave out en dan selecteren naar wleke outpu (dus direct naar een geluidskaart). In jouw geval zouden er dan beide geluidskaarten en wavemapper moeten staat.

Veel geluidskaarten hebben een mixer en kunnen dus intern geluiden combineren. 2 geluidskaarten lijkt me vvoral nuttig als je 2 stereos hebt in verschillende kamers en daar verschillende muziek naar wil pompen

Verwijderd

Jezus! Ik heb een oplossing voor je. Koop een mengpaneel, 30 cassetedecks en mix dan alle decks door elkaar. Probleem opgelost. Veel geluk!

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:06 schreef marcellus het volgende:
Jezus! Ik heb een oplossing voor je. Koop een mengpaneel, 30 cassetedecks en mix dan alle decks door elkaar. Probleem opgelost. Veel geluk!
Applaus !!! NOT :r

• stfn345
  • Laatst online: 30-07 07:44
Damn zeg koop een leuke soundkaart die dat alles standaard al doet?
Ik kan met mijn Live! value 32 waves tegelijk afspelen (maybe more)

Verwijderd

Topicstarter
euhm, ik ben nu eindelijk terug, probleem is nog altijd niet opgelost. ik kan nu wel 2 soorten mp3's tesamen spelen, maar ik kan nog altijd niet een mp3 afspelen en het geluid van m'n ICQ horen, en m'n geluidskaart conflict is ook nog niet opgelost

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Misschien een vreemde vraag maar weet je zeker dat je ICQ wel geluidjes afspeelt? Kan me namelijk helemaal niet voorstellen dat je geluidskaart niet twee geluidjes van verschillende toepassingen kan afspelen.

Ik zou trouwens eerst eens beginnen met die tweede geluidskaart eruit te halen, misschien is ook wel de bron van je probleem...

Verwijderd

Topicstarter
ya m'n ICQ speelt een geluidje af als ik van iemand een msg ontvang, behalve als ik muziek aan het spelen ben, dus daarom wou ik ook 2 geluidskaarten en hoopte op meerdere geluidjes af te spelen.

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

En wat als met Winamp een MP3tje afspeelt en met bijvoorbeeld de Windows Mediaplayer een .wav afspeelt? Krijg je dan wel alle twee de geluiden te horen?

Verwijderd

Topicstarter
nope, dan krijg ik alleen hetgene wat ik eerst opzet, Winamp dus

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Ik denk niet dat het iets uitmaakt maar welke versie van Winamp gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
de 2.77

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Je schrijft dat je een conflict hebt als je de twee geluidskaarten er in hebt zitten. Nog een paar suggesties / vragen:

- Als je er maar een in hebt zitten, geeft Windows dan ook aan dat er een probleem is met de geluidskaart?
- Heb je altijd al last gehad van 't feit dat je geen geluid van twee toepassingen tegelijk kunt afspelen of is dat iets van de laatste tijd?
- Ik neem aan dat je de juiste drivers van Creative hebt geinstalleerd voor je geluidskaart...
- Misschien kun je nog eens proberen om er een van de twee geluidskaarten uit te halen en opnieuw Windows te installeren.

Ik denk namelijk niet dat twee geluidskaarten in je systeem de oplossing is voor je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik had dat nooit gekund, 2 geluiden tesamen afspelen, daarom heb ik nu 2 geluidskaarten uit hoop dat ik dat nu wel kan. als ik er 1 uithaal, dan werkt ie ook goed, en kan ik maar 1 geluid horen. ja ik heb de juiste drivers geinstalleerd, tenzij er nieuwere zijn op het net.
en die windows herinstaleren doe ik wel als ik een week vakantie heb, want ik heb den 31 Augustus een Format c gedaan, en den hele boel geinstalleerd. maar ik zit nu met het conflict tussen die 2 dezelfde geluidskaarten. de en blokert de andere zodat die geen geluid kan afspele, en de andere speelt muziek af

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Tja... ik ben bang je helaas niet verder te kunnen helpen. Misschien dat ik nog een brilliante ingeving krijg maar die zijn zeldzaam :) Als je je probleem hebt opgelost dan hoop dat ik dat je hier ff de oplossing post, ben wel erg benieuwd wat 't dan was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu ff de ene soundblaster oude drivers te geven, en de andere soundblaster de nieuwe drivers te geven, misschien lukt dat

Verwijderd

Topicstarter
*Jebus help me* ik kan geen drivers afhalen van den soundblaster.com *aaaaaaaaaaaaaaaah, ik word gek*, en toch moet ik rustig blijven en m'n probleem oplossen (8>

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

computers... can't live with them, can't live without them :)

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

OK... dit is misschien een beetje ver gezocht maar toch. Ik heb wat lopen te spelen onder WXP (heb geen W98 geinstalleerd staan) en ik merkte het volgende. Het geluidsniveau van Winamp is onafhankelijk te regelen van het geluidsniveau voor bv de Mediaplayer. Misschien staat 't geluidsniveau van je Winamp wel zo hoog en het geluidsniveau voor wave geluid wel zo laag dat je het gewoon niet door elkaar heen hoort.... het zou kunnen.
Dus ff checken of je het volume van Winamp (vrijwel) helemaal open hebt staan en zo nodig wat naar beneden aan passen. Vervolgens ff de mixer van Windows zelf oproepen en even kijken op wat voor niveau de slider bij de 'Wave' staat. Ik hoop voor je dat dit de oplossing is voor je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik ook al aan gedacht en heb de volume meteen verlaagd.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb bijna de 2de geluidskaart aan de praat gekregen, maar ik kan nog altid die Sound Blaster AudioPCI Legacy Driver niet instaleren, dus ik denk dat het probleem daar zit, als ik die geinstalleerd krijg dan heb ik 2 coole geluidskaarten en kan ik veel geluidjes afspelen

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

verkoop die 2 128 pci geluidskaarten voor ongeveer 25,- p/s :)

en kkop dan voor +/-80,- een sndblstr LIVe value

Probleem opgelost :z

jaja ik ben och laat maar zitten

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Volgensmij is het gewoon niet mogelijk om 2 dezelfde creative geluidskaarten naast elkaar te gebruiken, je krijgt dan al gauw een driverconflict lijkt me.. Twee verschillende moet lukken, die hebben immers verschillende drivers.
Maar wat betreft dat meerdere geluiden door elkaar af kunnen spelen, dat kunnen de meeste nieuwe soundcards zelf al idd. Mijn SB Live kan er bij de standaardinstelling al 32 tegelijk, maar dit kan ik zelfs nog verhogen bij de opties. Sterker nog, ik kan zelfs beide uitgangen onafhankelijk van elkaar aansturen met bijvoorbeeld BPM Studio.
Er hangt me ergens vaag iets bij dat de SB 128PCI dat standaard niet kon, maar dat er wel een patch/optie ofzo voor was? (Correct me if this is wrong, ben er niet helemaal zeker van hoor...het zou ook voor full duplex ondersteuning geweest kunnen zijn -> tegelijk opnemen/afspelen)

Maja, verder kan ik je ook niet echt helpen. Suc6 in ieder geval! :)

#

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik wil geen zout in open wonden gooien, maar mijn AWE64 wou zelfs meerdere geluiden tegelijk afspelen onder windows2000. Het ligt er aan of je full of half-duplex aan hebt staan IMHO.

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik dat dan, die half duplex of full duplex instellen. Ik ga 1 SB 128 verkopen, en ik ga wel ff zien of ik een nieuwe ga kopen, als die half duplex of full duplex gedoe werkt

Verwijderd

Topicstarter
Woohoooooooooooo. HET is gelukt. gewoon op de ene kaart oude drivers instalere, en op de andere nieuwe drivers instalere. ik em nu kan nu kei bangelijke muziek afspele terwijl ik Counterstrike speel, en het voordeel is dan dat ik nu alle 2 geluiden hoor. WOOOOOOHHHHHOOOOOOOOOOOO
Peace Man.

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Congratulations :o

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb ook 2 SB128 geluidskaarten. Onder win98se werkte het perfect. Gewoon vanaf cd-rom de SB-software installeren, en even zorgen dat er geen conflict ontstaat tussen die twee kaarten met hun IRQs.
Met die twee kaarten op een mengtafel aangesloten had ik dus letterlijk de controle over het geluid onder mijn vingers.
Had... want sinds een paar weken heb ik W2K draaien en lukt het me niet meer om die twee kaarten onafhankelijk te laten werken. W2K gaat goed om met het afspelen van meerdere muziekbestanden tegelijk op een kaart. Maar net als jij wil ik twee kaarten gebruiken!!! Iemand een idee??

Verwijderd

Topicstarter
allereerst --> Dank U, Dank U, Dank U, Dank U
ten tweede --> Onder Win 2k raad ik je toch het beste om 2 verschillende kaarten te gebruiken, vb de Sounblaster 128
en Soundblaster Live! 5.1 te gebruiken, ik heb gehoord dat dat een goede combinatie was, nu dat die Soundblaster Live! 5.1 toch niet zoveel meer kost

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:01 schreef Jackie_Che het volgende:
Beste medetweakers, ik heb namelijk een probleem waarvan ikzelf gek wordt. ik heb namelijk sinds vandaag 2 geluidskaarten, op hoop dat ik vb 2 verschillende mp3's kan afspelen. Het zijn 2 dezelfde kaarten, ik krijg alleen maar geluid van de ene kaart, en niet van de andere kaart. Kan er iemand mij helpen.Het zijn alle 2 Soundblaster audio PCI 128. oh, bijna vergeten te zeggen, ik heb ook nog een conflict tussen die 2 geluidskaarten, maar kan het niet oplossen.Alsjeblieft, help mij
ik kan met mijn sb live platinum 48 geluiden tergelijk afspelen, hoef je toch geen 2 geluidskaarten in je pc te flikkeren, met een 128 kan je ook meer dan 1 geluid afspelen

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Toch twee geluidskaarten? En wil je je output van winamp over de beide geluidskaarten sturen (bijvoorbeeld naar de woonkamer en de studeerkamer).

http://www.winamp.com/plu...php?id=86033&show=reviews

hier is de oplossing te vinden.

Het loopt bij mij niet helemaal synch, but then again, je bent waarschijnlijk ook niet in twee kamers tegelijk...

Daarnaast is het met multiple instances van Winamp prima mogelijk om over elke geluidskaart een verschillende instance te spelen (kijk bij je direct sound of wave opties).

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Verwijderd

Het is fijn dat je mensen wilt helpen door een antwoord te posten, maar deze 2 topics zijn nu wel genoeg hè? Het is niet de bedoeling dat jij nu al deze topics uit de database gaat vissen, zelfs die uit 2001!

HydroDiOxide in "2 Geluidskaarten"
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.