mijn eertse java baksel werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ok ik ben begonnen met java alleen mijn eerst ehelooworld applet werkt al niet wat kklopt er niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class world1 extends Applet 
{
    public void init()
    {

}
    public void stop()
    {

}
    public void paint(Graphics g)
    {
    g.drawString("Hello", 20, 50);
    }
}

HTML file
[code]
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
<H1>Java1</H1>
<APPLET CODE=world1.class>
</BODY>
</HTML>
[code]
Netscape blijft alleen maar loading zeggen het compileren gaat goed het class bestand staat gewoon in de dir van het HTML bestand

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

sluit je applet code eens af met </applet>

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Ow, w8... het ging over een applet... nou ja, let niet op wat hieronder staat:

Je moet minimaal deze methode maken:
code:
1
2
3
public static void main(String args[]) {
  // Code
}

Dus zoiets moet werken:
code:
1
2
3
  /System.out.println("Hello World\n");
}

DISCLAIMER: Ik ben duidelijk geen java guru, al vind ik het wel een mooie taal, moet ik er nog steeds ooit eens iets mee gaan doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:46 schreef Gerco het volgende:
Je moet minimaal deze methode maken:
code:
1
2
3
  // Code
}

Dus zoiets moet werken:
code:
1
2
3
  /System.out.println("Hello World\n");
}

DISCLAIMER: Ik ben duidelijk geen java guru, al vind ik het wel een mooie taal, moet ik er nog steeds ooit eens iets mee gaan doen.
Sorry gerco, je bent inderdaad duidelijk nog geen javahova ;)
een applet hoeft niet perse een main method te hebben..

sorry, ik heb al gereageerd op wat eronder stond ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:47 schreef wasigh het volgende:
Sorry gerco, je bent inderdaad duidelijk nog geen javahova ;)
een applet hoeft niet perse een main method te hebben..
Een mens kan zich vergissen he... ik weet dat een applet geen main() hoeft te hebben. Ik kan alleen ook niet zo best lezen :)

En dan zou het NOG niet werken, niet eens compilen, er staan een '/' voor mn 'System.out.println();'

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:53 schreef Gerco het volgende:

[..]

Een mens kan zich vergissen he... ik weet dat een applet geen main() hoeft te hebben. Ik kan alleen ook niet zo best lezen :)

En dan zou het NOG niet werken, niet eens compilen, er staan een '/' voor mn 'System.out.println();'
let op de ;) :)

TrailBlazer: is het al opgelost?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:39 schreef TrailBlazer het volgende:
Ok ik ben begonnen met java alleen mijn eerst ehelooworld applet werkt al niet wat kklopt er niet
import java.awt.*;
import java.applet.*;

{
public void init()
{
}

public void start(Graphics g)
{
}

public void stop(Graphics g)
{

}

{
}
}

let er op dat de de packagenaam en classnames en zelfs de BESTANDSNAMEN hoofdlettergevoelig zijn, d.w.z. als je classname World is dan moet je programmatekst ook World.java heten en je classfile World.class en niet world.class (let op eerste hoofdletter).

Voor de HTML code zou ik je aanhalingstekens aanraden. Dit omdat ik wel eens vaker een uur of 3 heb zitten kloten met de aanhalingstekens. Overigens is deze frustratie niet raar hoor. Het hoort bij het leerproces, btw. als je kabel hebt kun je dan je Java VM van Microsoft IE er uit knikkeren en die vervangen voor een Sun exemplaar?
Ik kijk er niet raar van op als Microsoft weer wat heeft gedaan om het ons moeilijk te maken.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Java Testpage </TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<!--- deze vvv en deze vvv
<APPLET CODE="World.class" WIDTH=500 HEIGHT=400>
Geen Java 1.1 VM gevonden.
</APPLET>

</BODY>
</HTML>

Verwijderd

shit ... weer te vlug getypt. Methode init moet zo zijn. Anders kent hij die methode drawString niet.

public void init(Graphics g)
{
}

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:09 schreef wasigh het volgende:

[..]

let op de ;) :)

TrailBlazer: is het al opgelost?
Nee het is nog niet opgelost en ik krijg steeds meer de ziekte in tering in perl is een helloworld zo gemaakt
code:
1
2
#!/usr/bin/perl
print "Hello F*cking World\n";

Verwijderd

staat tegenover dat perl helemaal niet zo veilig is als Java. Ik zal nog ff verder kijken. Maar ik zal dan wel ff de JDK moeten downloaden. Dus dit kan ff duren.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
init heeft helemaal geen Graphics parameter. De methode init in de klasse Applet (die je in feite override) is een methode zonder argumenten.

Verder zie ik eigenlijk zo snel geen fouten, werkt hij wel in de AppletViewer?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
schiet mij maar lek het werkt nu wel ineens

• mbravenboer
Mooi :) .

Het is trouwens helemaal geen slecht plan om die Applets even te laten voor wat ze zijn en eerst gewoon wat normale applicaties te ontwikkelen (Gerco heeft dat al keurig voorgedaan ;) >:) ). Je hebt dan geen browser gerelateerde problemen en het is wellicht een betere manier om kennis te maken met Java.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
tomato zag mbravenboer's sig:
Mozilla 0.9.4
Je loopt achter :7 :P

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:29 schreef mbravenboer het volgende:
Mooi :) .

Het is trouwens helemaal geen slecht plan om die Applets even te laten voor wat ze zijn en eerst gewoon wat normale applicaties te ontwikkelen (Gerco heeft dat al keurig voorgedaan ;) >:) ). Je hebt dan geen browser gerelateerde problemen en het is wellicht een betere manier om kennis te maken met Java.
Mee eens, ook al denken veel java tutorials er anders over. Het meest te preveren is een proggie te schrijven dat zowel als standalone als applet werkt.

• mbravenboer
tomato: Je loopt achter :7 :P
;) modem-slachtoffer :(

Kzal er wat aan doen ;)

edit: gefixed :)

Verwijderd

I.R-nothelldesk: Staat tegenover dat perl helemaal niet zo veilig is als Java.
:o :D :z

• mbravenboer
Arien: :o :D :z
Ik draai toch wel liever een Java dan een Perl applet in m'n browser hoor! ;)

Alhoewel dat eerste op dit moment ook onmogelijk is :( .

• Scapa Flow
  • Niet online
Allereerst klopt de code niet.
Hier is de goeie voor een Hello World appletje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
import java.awt.*;
import java.applet.Applet;

{

{
    }
}

PS: init() is alleen om buttons en veldjes toe te voegen
stop() ken ik niet eens.

Daarna opslaan als world1.java, en compilen met JDK.

Deze zet m ook in een HTML documentje, dus daar hoef je niets aan veranderen

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 23:13 schreef I.R-nothelldesk het volgende:
staat tegenover dat perl helemaal niet zo veilig is als Java. Ik zal nog ff verder kijken. Maar ik zal dan wel ff de JDK moeten downloaden. Dus dit kan ff duren.
Vraagje vanwaar die nick toevallig iets met nortel te maken

• mbravenboer
Scapa Flow: init() is alleen om buttons en veldjes toe te voegen.
Er is niets mis mee om init te overriden en hem leeg te laten. Ook is init niet alleen voor het toevoegen van buttons en veldjes...
API docs:
public void init()

Called by the browser or applet viewer to inform this applet that it has been loaded into the system. It is always called before the first time that the start method is called.

A subclass of Applet should override this method if it has initialization to perform. For example, an applet with threads would use the init method to create the threads and the destroy method to kill them.

The implementation of this method provided by the Applet class does nothing.
Scapa Flow: stop() ken ik niet eens.
De API docs gelukkig wel:
API docs:
public void stop()

Called by the browser or applet viewer to inform this applet that it should stop its execution. It is called when the Web page that contains this applet has been replaced by another page, and also just before the applet is to be destroyed.

A subclass of Applet should override this method if it has any operation that it wants to perform each time the Web page containing it is no longer visible. For example, an applet with animation might want to use the start method to resume animation, and the stop method to suspend the animation.

The implementation of this method provided by the Applet class does nothing.
Met het overriden van stop op deze manier is dus ook niets mis.

• Scapa Flow
  • Niet online
mbravenboer: Het is gewoon overbodig om init() en stop() toe te voegen , waarom zul het dan wel doen?

• mbravenboer
Scapa Flow: mbravenboer: Het is gewoon overbodig om init() en stop() toe te voegen , waarom zul het dan wel doen?
Je hebt gelijk dat het overbodig is om deze 'leeg' toe te voegen, maar het geeft wel duidelijk aan dat je voor de init en de stop niets wilt doen. Veel mensen vergeten destroy of stop netjes te implementeren, wat zorgt voor problemen in de browser. Door deze methode leeg te implementeren geef je aan dat je beseft dat je niets wilt doen. Technisch gezien voegt het niets toe, das waar :) .

Eigenlijk vind ik dat init, stop en destroy abstract hadden moeten zijn.

Verwijderd

mbravenboer: Ik draai toch wel liever een Java dan een Perl applet in m'n browser hoor! ;)
Dat maakt Java nog niet "veiliger" dan Perl. :)

(Kan me trouwens de nodige problemen met veiligheid van browser JVMs herinneren...)

• mbravenboer
Arien: Dat maakt Java nog niet "veiliger" dan Perl. :)
Met de knipoog bedoelde ik vooral dat ik het nogal onzinnig is om de security van Perl met die van Java te vergelijken... :)
Kan me trouwens de nodige problemen met veiligheid van browser JVMs herinneren...
Hehe :) . Over de recente Sun JVMs heb ik nog nooit een serieus probleem gehoord eigenlijk. Jij wel?

Verwijderd

mbravenboer: Met de knipoog bedoelde ik vooral dat ik het nogal onzinnig is om de security van Perl met die van Java te vergelijken... :)
Nog wel... voor versie 6 zit er wel een applet-achtig iets in de pijplijn IIRC. ;) Ik zou even moeten zoeken naar de posts daarover.
Over de recente Sun JVMs heb ik nog nooit een serieus probleem gehoord eigenlijk. Jij wel?
Nee, hopelijk blijft dat zo (het is zulk leuk speelgoed :)).

• mbravenboer
Arien: Nog wel... voor versie 6 zit er wel een applet-achtig iets in de pijplijn IIRC. ;) Ik zou even moeten zoeken naar de posts daarover.
Daar had ik idd nog nooit van gehoord...

Pagina: 1