d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
als ik hem hier handmatig op 100 zet doet ie het ook niet 
maar als je hem op auto zet is er niks aan de hand
maar als je hem op auto zet is er niks aan de hand
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Zelf kabels gemaakt? Check dan layout. Ik had ooit een kabeltje verkeerd gemaakt, maar omdat hij kort was werkte hij toch
Check ook voor de juiste drivers. Als laatste check de instellingen. Soms werkt de autodetect niet en gaat ie switchen tussen 10 en 100. Zet dan beide kaarten op alles handmatig.
Heb je een Hubje en zit er misschien een apparaat op dat niet op 100mbps draaid?
Bij een hub is het vaak zo dat als er EEN apparaat op 10mbps draaid... dat ze van de hub allemaal op 10mbps moeten draaien om mee te kunnen doen in het netwerk.
bij een 10/100mbps switch is dat niet het geval... Dat gaan per poort dan.
Bij een hub is het vaak zo dat als er EEN apparaat op 10mbps draaid... dat ze van de hub allemaal op 10mbps moeten draaien om mee te kunnen doen in het netwerk.
bij een 10/100mbps switch is dat niet het geval... Dat gaan per poort dan.
Verwijderd
dat is idd een vaag probleem.
heb namelijk ook netwerkje liggen met 4 comps alle met Realtek 8139 chippie.
Zowel op Auto als op 100Mbit handmatig instellen werkt perfect.
Uiteraard moeten ze wel alle op 100Mbit ingesteld worden.
Misschien dat je buren geen 100Mbit kaartje hebben en 10 en 100 gaan niet samen maar geven wel "link" aan dus...
heb namelijk ook netwerkje liggen met 4 comps alle met Realtek 8139 chippie.
Zowel op Auto als op 100Mbit handmatig instellen werkt perfect.
Uiteraard moeten ze wel alle op 100Mbit ingesteld worden.
Misschien dat je buren geen 100Mbit kaartje hebben en 10 en 100 gaan niet samen maar geven wel "link" aan dus...
ik heb geen hub, kaarjes zijn allebij precies hetzelfde, ook al de nieuwste drivers gedownd
Je heb geen hub ?? Wat heb je dan wel?
Een crosslink kabel?
Een crosslink kabel?
Dus 1 kabel tussen 2 pc's? Dan moet je een crosslink kabel ertussen zetten anders "zie" je elkaar niet.Op zaterdag 13 oktober 2001 21:41 schreef kevinp het volgende:
ik heb geen hub, kaarjes zijn allebij precies hetzelfde, ook al de nieuwste drivers gedownd
kabel is crosslink 15 kabel hoort 100 meter te kunnen zijn zonder een hulpapparaat hub o.i.d
Verwijderd
het enigste wat dan nog rest is...
1. je kabel is brak
2. ja kaarje op kaartjes zijn brak
als je een zelf gemaakte kabel heb controleer dan op de aansluitingen.
en controleer of de kabel niet is beschadigt !!! (heb zelf ook gehad in 1x de hele verbinding bagger
)
en ja je kaartjes gewoon ff een andere in pleuren en kijken of die wel werkt... (als je die toevallig bij de hand hebt)
1. je kabel is brak
2. ja kaarje op kaartjes zijn brak
als je een zelf gemaakte kabel heb controleer dan op de aansluitingen.
en controleer of de kabel niet is beschadigt !!! (heb zelf ook gehad in 1x de hele verbinding bagger
en ja je kaartjes gewoon ff een andere in pleuren en kijken of die wel werkt... (als je die toevallig bij de hand hebt)
* kevin vraargt zich af hoeveel meter het is naar de buren?
15 meter staat boven ook al
Heb je wel Cat 5 kabel ??
Als dat er NIET opstaat, kun je "vrijwel" nooit aan de 100Mbit komen.
Als dat er NIET opstaat, kun je "vrijwel" nooit aan de 100Mbit komen.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
O, vaag dat ie het niet doet danOp zaterdag 13 oktober 2001 21:53 schreef kevinp het volgende:
15 meter staat boven ook al
ik ga maar weer ff ahl'en
Pagina: 1