[Freesco] Hoe data van client naar www-dir freesco

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb van mijn freesco-router ook maar direct een HTTP gemaakt, ik heb daar nu een www directory opstaan waar uiteraard mijn bestanden voor mijn site op moeten staan. Ik kan er niet naartoe FTP-en of iets dergelijks want dat weigerd Freesco, ik kan natuurlijk altyd _the_good_old_diskette_ pakken, maar het lijkt dat me dit ook op een andere manier moet lukken toch :?

20*350ZO45°

Verwijderd

Voor zover ik weet niet, het enige wat je kan doen is inderdaad dat ouwe verotte floppy gebruiken, maar je komt al gauw in de knoei als je er programma's groter dan 1,44 mb opzet :( :r :'(

Verwijderd

Ik heb mn freesco op mn hdd staan en ik ftp alles naar die pc
Dat gaat hier prima 8-)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 11:36 schreef cyberax99 het volgende:
Ik heb mn freesco op mn hdd staan en ik ftp alles naar die pc
Dat gaat hier prima 8-)
Ja, ik heb ook Freesco op mijn HDD staan, maar de vraag is hoe FTP jij het dan naar je HDD :?

20*350ZO45°

Verwijderd

gewoon ftp client installeeren (effe de zoek gebruiken als je niet weet hoet dat moet)
en dan moet je dr uit kunnen komen

Ow ja base dir in je conf file op / zetten 8-)

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Ik meen dat FreeSCO een ftp functie had, anders moet je hem even downloaden van de FreeSCO pagina. Op je workstation zet je een FTP server op (serv-u of G6 FTP). Daarna kun je met

ftp lokaal IP adres

Ftp-en naar je workstation en dus spullen voor je www directory ophalen.

Zo deed ik het altijd, anders zit je met je diskette namelijk met het feit dat de bestandsnamen 8.3 moeten zijn (8 karakters voor bestandsnaam en 3 voor de extensie). Nadeeltje van dit systeem: je kunt geen directory met inhoud ftp-en, althans mij nooit gelukt. Dus ff dir aanmaken en dan de inhoud overpompen. Suc6.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Word ik scheel of is de naam van de topic starter een andere kleur :?

met papier mache kun je alles maken!!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 00:18 schreef Servowire het volgende:
Word ik scheel of is de naam van de topic starter een andere kleur :?
Hint 1

Hint 2

20*350ZO45°

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:56 schreef acq het volgende:
Ik meen dat FreeSCO een ftp functie had, anders moet je hem even downloaden van de FreeSCO pagina. Op je workstation zet je een FTP server op (serv-u of G6 FTP). Daarna kun je met
Lekker makkelijk...
Om een ftp server te installeren (geloof ik...):
installpkg ftpd
zie ook http://www.freesco.org/~wapr (niet samba gebruiken, die verneukt je freesco)

Zoek wat je niet eerder vond

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb die xtra package nu al een week draaien ofzo, Het werkt goed, maar ik snap er echt werkelijk géén kont van hoe het komt dat als ik het bestandje users ga editten, netjes save, dan alles herstarten, ik gewoon users terug krijg op manier voordat ik 'm ge-edit had, echt heel vreemd.

20*350ZO45°

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

sorry voor de late reactie, ik hoop dat je dit nog krijgt te lezen somehow:

je moet eerst de ftp-service uitschakelen... daarna de users-file editten en daarna doe je je ftp-service weer aan... dan moet het werken >:)

Hoi

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je bent de file /etc/apsswd aan het aanpassen geweest? Hint /etc is de temp dir van freesco! bij een reboot ben je de aangepaste gegevens inderdaad kwijt. Om de gegevens op te slaan typ na het aanpassen van passwd "cp /etc/passwd /mnt/router/etc/passwd" passwd is nu pas echt opgeslagen en na een reboot krijg je dus de goede gegevens :7

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
of gewoon meteen veranderen in /mnt/router/.... :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1