Toon posts:

K7 Pro start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat over de PC van mijn broer. Hij heeft een:

- K7 Pro ATX IR3 moederbord
- AMD Athlon 700MHz
- 128MB SD RAM
- Maxi Gamer Cougar TNT2 32MB
- Highscreen 15" MS 1460 P
- Windows 2000 SP2
- Razer Boomslang

Vanmiddag was hij Unreal Tournament aan het spelen, toen plotseling zijn muis het niet meer deed. Dus hij drukt op de reset knop om de computer opnieuw op te starten.

Toen ging het beeldscherm niet meer aan (op die Highscreen MS 1460 P zit zo 'n displaytje waarop nu hetzelfde komt te staan als wanneer de monitor in stand-by stand staat). Dus ik heb er even naar gekeken en kwam tot de ontdekking dat de waarschuwings LEDjes op het moederbord niet allemaal groen waren. De derde van links is rood. Volgens de handleiding betekent dat:

"Initializing Floppy Drive Controller. This will initialize IDE drive and controller"

Dus ik heb even de stekkertjes van de floppy drive los getrokken en er weer opnieuw aangezet. Nog steeds hetzelfde probleem: scherm springt niet aan en nadat de HDD controlle is geweest (je hoort de HDD heel even ratelen) blijft het floppy drive lampje branden en doet hij niks meer. Ik heb ook even de kabel van het toetsenbord eruit gehaald. Toen zocht ie niet eens naar de floppy, dus tot zover komt ie nog wel.

Volgens de handleiding zijn er nog twee stappen nadat de floppy drive is gecontrolleerd, namelijk:

"Boot Attempt. This will set low stack and boot via INT19h" en "Operating System Booting"

Maar omdat het scherm niet eens aanspringt (wat normaal vrij wel gelijk aanspringt als de computer aan gaat) vind ik dit toch wel wat vreemd. Ik zou nl. dan al wel de informatie van de BIOS op mijn scherm moeten krijgen omdat dat ruim voor het controlleren van de floppy drive ligt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken of het exacte probleem kan vast stellen voordat ik 'm naar de winkel breng en waarschijnlijk een nieuw moederbord moet kopen?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

lees de ledjes eens van de andere kant af

Verwijderd

Ik probeer sowieso altijd een BIOS reset, via het BIOS dan wel het mobo, en jij :?

iig sux6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:00 schreef star-saber het volgende:
lees de ledjes eens van de andere kant af
Dan wordt het:

"Assign Resource to all ISA"

Dit zit net voor de HDD check en na de HDD check, controleert ie de floppy drive. Maar omdat ik dus wel zie dat de HDD even ratelt komt ie volgensmij wel voorbij dat "Assign Resource to all ISA" gedeelte.

Bovendien vind ik 't dan nog vaag omdat er maar één ISA kaart in zit en dat is z'n soundcard. Z'n videokaart is gewoon AGP dus die zou hier dan toch helemaal geen last van moeten ondervinden? Dus ik denk dat ik het de eerste keer wel goed heb afgelezen en zo te zien is z'n moederbord gewoon zwaar naar de klote.

Verwijderd

zou even controleren of de videokaart/harde schijf niet kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb nu net het BIOS ge-reset. Nu zijn de waarschuwings LEDjes rood-groen-rood-groen. Dit betekent:

"Testing VGA BIOS. This will start writing VGA sign-on messages to the screen" en als aanvulling: The VGA card might be damaged or not inserted properly

Ik ga nu een oude VGA kaart uit mijn Pentium 75 er maar eens in doen en kijken of dat enig verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb de oude videokaart erin gedaan en het werkt! Krijg weer beeld. Maar omdat ik dus het BIOS heb ge-reset herkend ie m'n HDD niet enz. Dus ik probeer in het BIOS te gaan. Krijg ik opeens Enter password: te zien :?

Ik heb er nooit een password opgezet. Ik dacht dat bij een BIOS reset zoiezo het password weg zou gaan. Is er een of ander standaard password misschien?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:52 schreef Rock_da_Place het volgende:
Ok heb de oude videokaart erin gedaan en het werkt! Krijg weer beeld. Maar omdat ik dus het BIOS heb ge-reset herkend ie m'n HDD niet enz. Dus ik probeer in het BIOS te gaan. Krijg ik opeens Enter password: te zien :?

Ik heb er nooit een password opgezet. Ik dacht dat bij een BIOS reset zoiezo het password weg zou gaan. Is er een of ander standaard password misschien?
HUH :? Daar heb ik nog nooit van gehoord, zoals jij je situatie schetst. Ik hoop iig dat ik je niet met een probleem heb opgezadeld waar geen oplossing voor bestaat!

wederom sux6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het eindelijk opgelost. Nadat ik opnieuw het BIOS had gereset én de videokaart er opnieuw in had gedaan werkte alles weer :)

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:54 schreef Rock_da_Place het volgende:
Heb het eindelijk opgelost. Nadat ik opnieuw het BIOS had gereset én de videokaart er opnieuw in had gedaan werkte alles weer :)
Relaxed flex, man.

Verwijderd

Klote is dat mobo he! :r
Mijn K7 Pro is ook al zo kl*te

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 11:41 schreef iefje het volgende:
Klote is dat mobo he! :r
Mijn K7 Pro is ook al zo kl*te
ik weet niet wat voor probleem je hebt, maar mijn K7 PRO draait nog steeds zonder enige problemen. :)
Pagina: 1