Hey all,
Ik ben nu bezig met het maken van een dbase in MySQL voor een roeivereniging waarin de uitslagen van de wedstrijden en informatie van deelnemende teams word opgeslagen. Maar nu zit ik met een probleem, namelijk alle gegevens in de dbase zijn jaargebonden. Nu kan ik dit oplossen door achter elke tabelnaam het jaartal zetten, dus bv. voor de tabel TEAMS daar TEAMS2001 van maken. Maar zijn er slimmere manieren om met jaargebonden gegevens om te gaan??
Ohja, hier de tabellen:
TEAM (Teamnr, Verenigingsnr, Deelnamenr, Teamnaam, Categoriecode, Poule, Finale, NARF, Homepage)
VERENIGING (Verenigingsnr, Verenigingsnaam)
UITSLAG (Uitslagnr, Teamnr, Tellende_Tijd, Punten)
TIJD (Uitslagnr, Tijd, Heat)
LOCATIE (Locatienr, Locatie, Verenigingsnr)
DAGLOCATIE (Dag, Locatienr)
CATEGORIE (Categoriecode, Categorienaam, Poules)
Ik ben nu bezig met het maken van een dbase in MySQL voor een roeivereniging waarin de uitslagen van de wedstrijden en informatie van deelnemende teams word opgeslagen. Maar nu zit ik met een probleem, namelijk alle gegevens in de dbase zijn jaargebonden. Nu kan ik dit oplossen door achter elke tabelnaam het jaartal zetten, dus bv. voor de tabel TEAMS daar TEAMS2001 van maken. Maar zijn er slimmere manieren om met jaargebonden gegevens om te gaan??
Ohja, hier de tabellen:
TEAM (Teamnr, Verenigingsnr, Deelnamenr, Teamnaam, Categoriecode, Poule, Finale, NARF, Homepage)
VERENIGING (Verenigingsnr, Verenigingsnaam)
UITSLAG (Uitslagnr, Teamnr, Tellende_Tijd, Punten)
TIJD (Uitslagnr, Tijd, Heat)
LOCATIE (Locatienr, Locatie, Verenigingsnr)
DAGLOCATIE (Dag, Locatienr)
CATEGORIE (Categoriecode, Categorienaam, Poules)