A7V en Soundblaster Audigy Samen ?

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Gaat deze combinatie samen ?

Verwijderd

Koop aub geen audigy sound card!
Dit zijn klote dingen.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:09 schreef QuakeMASTER het volgende:
Dit zijn klote dingen.
Klote dingen? :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dit zijn klote dingen.
verklaar :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Dit zijn klote dingen.
A iemand die interresant denkt te doen, maar helemaal niet weet waar hij over lult,

Denk ik

Verwijderd

Het is alleen maar het beste geluidskaartje van dit moment, dat is alles... :9~

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 13 oktober 2001 20:23 schreef phemelrijk het volgende:
Gaat deze combinatie samen ?
de a7v en de live gaan ook samen dus dit zal ook wel werken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb een Asus A7V-E, ik weet niet of dat verder veel uitmaakt, maar ik heb sinds een weekje of 2 een soundblaster platinum ex in mijn systeem hangen onder operating systeem windows xp (rc-1) en het ding werkt flawlessly en zonder problemen. heb al menig dvd'tje gekeken met dolby 5.1 en dts (windvd, powerdvd), gamen gaat ook goed zonder lag (dat was bij mijn vorige terratec soundsystem dmx en ews64 wel anders!) en musiceren gaat beter dan ooit met super low latency asio drivers (cubase vst) en allerhande softsynths (propellerheads reason). dus als je het mij vraagt of het werkt met een asus a7v, dan zeg ik: hell yeah :)

ow btw (edit), en de SNR is beter op de een of andere manier.. maar daarentegen was mijn terratec dmx erg aan het slijten en kreeg ik allemaal electrostatische bijgeluiden op de kanalen. maar ruis is vrijwel nihil bij de audigy. maar dit heeft verder weinig met de a7v te maken, dus beetje offtopic

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Dacht ik ook, maar ik heb SB AUd. Deze heeft een andere pci aansluiting -- ------- -- dan de sb live -------- ---

Ik gebruik win98SE en A7V , maar wil niet werken

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Wat is het verschil tussen PCI 2.1 en 2.2 ?

Jewst, doet je audigy bay met afstandbediening het ook ?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Kaart werkt niet lekker samen met win98. NU doet hij het met WIn*p :)

Verwijderd

Dit zijn klote dingen.
hehe., lol

ik was leip :7
maar waarom altijd creative??
Er zijn andere merken die echt wel beter zijn hoor!

Verwijderd

Jep afstandbediening, dolby 5.1, firewire, alles doet het out of the box op winxp. Ookal zijn het dan niet officieel goedgekeurde en echte xp drivers, werkt alles perfect hier. Ik geloof dat er inmiddels wel officiele xp drivers waren van creative maar daarbij schijnen diverse onderdelen niet te werken waaronder de afstandbediening, dus heb ik niet die upgrade gedraait. gewoon standaard install met de cd die erbij zat.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 19:33 schreef QuakeMASTER het volgende:

[..]

hehe., lol

ik was leip :7
maar waarom altijd creative??
Er zijn andere merken die echt wel beter zijn hoor!
Op dit moment heeft geen 1 merk een kaart die de prijs/prestatie verhouding van Creative Audigy kan bijhouden.

De TERRATEC drivers zijn ZEER SLECHT!!!!! :r

Echt HELE slechte driver support!!!!
Releasen ze eindelijk drivers voor XP, doen ze het niet. Moet je dus drivers van Hercules gaan gebruiken, wat een sukkels die van terratec :r

Dus KOOP CREATIVE

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Op zaterdag 13 oktober 2001 21:16 schreef chucky666 het volgende:

[..]

de a7v en de live gaan ook samen dus dit zal ook wel werken :)
A7V + SB Live 1024/5.1 + WinMe = :9~

A7V + SB Live 5.1 + WinXP = :( geen geluid uit de achterste speakers (FPS 1000)
A7V + SB Live 1024 + WinXP = :( helemaal geen geluid

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik ben ook zeer tevreden over mijn audigy ... helemaal geen problemen mee gehad, behalve onder win 2K adv server haakte het geluid af en toe maar dat hoeft niet noodzakelijk bij m'n soundcard te liggen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Opzich ben ik best Terratec-fan ;) heb de EWS64S en de SoundSystem DMX met Digital Xtension-R gehad in verschillende systemen.

In Intel systemen had ik altijd gezeik met IRQ9 met de EWS64S wat ook nog eens een ISA kaartje is. Heel veel PNP gezeik om de kaart uberhaupt goed te laten functioneren. Maar als de kaart het eenmaal deed was het opzich een zeer goede kaart (windows-wise dan) met weinig ruis, heldere diepe klanken (goede bas, heldere midden en hoge tonen). Dus opzich was ik na al dat gehannes best blij met de EWS64.

Vervolgens kwam er die SoundSystem DMX met dat dochterbordje met de digitale extensie. De DMX was een PCI kaartje, dus dat zou makkelijker moeten zijn. Opzich installeerde alles best redelijk, maar de Digital Xtension-R wou absoluut niet werken. Omdat ik met mijn Minidisc zat zou en moest ik de digitale meuk werkend krijgen. Uiteindelijk heb ik de EWS64 geinstalleerd samen met de DX-R en had ik Windows ME geinstalleerd en er vond een klein mirakel plaats: het werkte zowaar allemaal!

Vervolgens ging ik een nieuw systeem bouwen en daar zat geen ISA slot meer in, dus MOEST ik wel overstappen op de DMX kaart. En zowaar, het werkte nog steeds! Dus ook met de DX-R, dus opzich was ik toen EN blij met WinME EN blij met Terratec.

En toen ging ik Windows XP beta 1, beta 2 en rc1 draaien en toen was het hele Terratec feest afgelopen. Althans, de DX-R werkte niet meer, en WinXP zag mijn SoundSystem DMX als een ESS Audio Drive of iets dergelijks. Dit werd ook door Terratec bevestigd dat dit zo hoorde en opzich deed de kaart het wel goed, alleen maar half.

Toen ging mijn terratec steeds harder flippen (soms deed'ie het wel, soms niet). Nader onderzoek toonde aan dat de kaart niet lekker contact maakte met het pci slot. Pure slijtage, dus moest er een nieuwe kaart komen.

Toen ben ik heel erg hard gaan afwegen welke kaart ik zou nemen. Zat eerste te denken aan de SixPack (ik moest en zou een Dolby 5.1 kaart nemen) of aan de Audigy die net was uitgekomen.

De volgende dingen brachten mij tot mijn keuze:
1) het gezeik met het werkend maken van terratec hardware in een systeem is SOMS moeilijk (en in mijn geval/ervaring een hoop gezeik);
2) driver support is ZEER karig en ook de algehele performance in bijv. Cubase en Reason is zeer brak;
3) uitgebreide standaard-support voor EAX e.d. was ook zeer brak / slechte support;
4) van Direct X support heeft terratec al helemaal weinig kaas gegeten;
5) creative heeft goede naam voor no-fuss installs;
6) de geluidskwaliteit is door de jaren heen bij creative enorm gestegen;
7) prijs/kwaliteit verhouding is nog best te doen, al is de audigy platinum ex best veel geld;
8) creative heeft betere support voor standaarden ASIO, EAX, Dolby, DirectX, etc. etc.
9) bij creative heb je grotere kans op updates/upgrades van de software en drivers als bij terratec
10) gewoon uitmuntende compatibiliteit.

Daarom heb ik uiteindelijk voor de creative audigy gekozen in plaats van de terratec, hoewel ik nog steeds van mening ben dat de diepte en helderheid van de terratec (IN VOLLEDIG OPERATIONELE STAAT) net iets beter is dan de audigy.

Maar hoewel ik redelijk audiofiel ben, ik zowel gamer, musician en dvd freak ben, wil ik niet voor elk van deze hobbies een aparte kaart hebben en wil ik de gulden middenweg en weinig gezeik. En ik moet zeggen dat de Audigy daarin verreweg de beste optie was.

P.S. soms denk ik nog wel eens terug aan de goede oude tijd met de zelfgesoldeerde Covox Speech Things en de Gravis Ultrasound Classic kaarten, toen het leven nog simpel was *D
Pagina: 1