Toon posts:

Waar domeinnaam voor particulieren registreren?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helleu...
Is het inmiddels gewoon mogelijk om als particulier een domein te registreren zonder cijfers en gedoe in de domeinnaam? Dus: als ik gewoon: www.naam.nl wil hebben (of com, of org, of ...enz.) dat ik niet www.naam.123.nl krijg, maar gewoon ook: www.naam.nl.

Thankx.

Verwijderd

kijk us op http://www.sidn.nl

hebben ze een stichting voor in het leven geroepen

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:23

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 13 oktober 2001 19:48 schreef Dumtrala het volgende:
Is het inmiddels gewoon mogelijk om als particulier een domein te registreren zonder cijfers en gedoe in de domeinnaam?
Freehosting/LaDot deed dat; die registreerde een domeinnaam voor je, maar die was dan niet van jezelf maar van hun. Beetje jammer dus als je er zeggenschap over wilt hebben. Er zullen wel meer bedrijven zijn die dat doen, maar dan is die domeinnaam dus niet 'echt' van jou.
Wil je dat wel, dan is het het makkelijkst is om even bij de KvK langs te gaan en je daar in te schrijven, als stichting ofzo. Kost een geeltje en een uurtje tijd voor het schrijven van statuten.

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op zaterdag 13 oktober 2001 19:55 schreef Pelle het volgende:

[..]
Wil je dat wel, dan is het het makkelijkst is om even bij de KvK langs te gaan en je daar in te schrijven, als stichting ofzo. Kost een geeltje en een uurtje tijd voor het schrijven van statuten.
Maar moet je dan geen winst maken of iig een flinke boekhouding aanleggen? Dacht ik tenminste...

}:O [QU|CCC] Cuban Chickenshack Cowz }:O

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Ik heb er zelf 4...gewoon netjes vragen

Verwijderd

http://www.ladot.com

Het domain wat je aanvraagt is en blijft vanjouw.. zolang je maar betaald.

Niemand kan je je domain afnemen.. dat is de regel bij ladot.

En mocht je ooit een K.V.K. nr krijgen voor wat dan ook dan hoef je de boel alleen maar over te schrijven en dan staat hij op jouw naam.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Op zaterdag 13 oktober 2001 20:37 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

Maar moet je dan geen winst maken of iig een flinke boekhouding aanleggen? Dacht ik tenminste...

}:O [QU|CCC] Cuban Chickenshack Cowz }:O
Neuh.. niet per sé.
Je kunt bij een stichting/vereniging kiezen voor een rechtspersoon met of zonder BTW.

Zonder is 't makkelijkst.
Kost echt niks behalve wat Pelle zegt.

Als je wel je BTW voordeel wilt doen met een stiching of vereniging moet je er een 'bedrijfs'administratie op na houden. Dit is ook het moeilijkste niet als je het maar ten alle tijde kunt tonen.

dus. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Wat ook een goeie is, waar ik bij zit is www.protagonist.nl die hebben voor 150 piek per jaar een 30 MB accountje voor je op een UNIX bak (dus wel CGI maar geen ASP, wat overigens wel een beetje jammer is).

Maar die gasten regelen het zo dat het domein officieel onder hun naam wordt geregged maar dat jij daar altijd de eigenaar van blijft, en ze zijn verder wel okee, ik heb al 4 maanden nie betaald maar ze geven me nog steeds een kans (niet vergeten, morgen rekening op de bus doen)

Mijn stem hebben ze

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

www.nic.com kan ook wel ff helpen, kun je naam checken of ie al bestaat

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
We hebben hier een speciaal forum voor en duizend topics die je met behulp van de search kan vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.