[CCFL] vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
1) maakt het uit of je de plus en min omdraait ?
2) mijn ccfl doet ut niet :( volgens mij is de converter kapot.. gaan die dingen snel stuk ?

Verwijderd

weet er iemand hoeveel watt die lamp is en hoeveel watt ze verbruikt. ik zou dat moeten weten voor mijn berekeningen voor mijn voeding :)

thx

Verwijderd

mijn converter gign niet snel kapot, ik had dus aangesloten en omdat ik mn kast nog niet had gemod, had ik die ccfl lamp eruit gehaald, maar die inverter had ik er nog in zitten, die kwam dus met de onderkant tegen de metalen case aan.... :) oopsie
mn pc ging 1 seconden aan en toen gelijk weer uit, en ik rook ook behoorlijke verbrande lucht, maar hij deed het gelukkig nog :7

• cryptapix
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:41 schreef tHa_KiLLa het volgende:
mijn converter gign niet snel kapot, ik had dus aangesloten en omdat ik mn kast nog niet had gemod, had ik die ccfl lamp eruit gehaald, maar die inverter had ik er nog in zitten, die kwam dus met de onderkant tegen de metalen case aan.... :) oopsie
mn pc ging 1 seconden aan en toen gelijk weer uit, en ik rook ook behoorlijke verbrande lucht, maar hij deed het gelukkig nog :7
das kut voor jouw..
en voor mij
want PRECIES hetzelfde is met mij gebeurd.. wel op andere manier.. maar ook kwam de onderkant van de convertor tegen de metalen case aan. .en me pc ging 1 seconde uit en bootte weer :(

dus me converter zou kaduuk kunne zijn ?
ik laat hem morgen nameten.. en anders ga ik zelf een aantal onderdelen ervan vervangen. want die dingen zijn duur in eindhoven :(

hweeft iemand een schematje waarop staat welke onderdelen wat precies is zodat ik componenten los kan kope ?

Verwijderd

Ik denk dan dat ie kapot is.... maar ik zou niet weten of je zon geval los kan kopen...

en of je die kappote onderdelen kan vervangen.... tja ik zou het niet weten..

heb je niet nog een inverter om te testte of de ccfl lamp niet kapot is?

• cryptapix
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:47 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Ik denk dan dat ie kapot is.... maar ik zou niet weten of je zon geval los kan kopen...

en of je die kappote onderdelen kan vervangen.... tja ik zou het niet weten..

heb je niet nog een inverter om te testte of de ccfl lamp niet kapot is?
de ccfl is niet kapot.. dies net niew.. en daar ga ik dus ook niet vanuit.. ik laat dat ding morgen nameten.. ze zijn wel los te kooop in eindhoven.. maar.. 30 piek waarschijnlijk.. vieze afzetters.. als je weet welke onderdelen er precies opzitten kan je ze gewoon vervangen.. beetje kloten maar kan natuurlijk wel..

maarja. .welke onderdleen zitte erop

Verwijderd

en ik rook ook behoorlijke verbrande lucht, maar hij deed het gelukkig nog
Hoe ruikt verbrande lucht :?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 19:51 schreef Lomu het volgende:

[..]

zucht... plastic dan |:(

• cryptapix
heeft iemand een schema van de convertor die je bij de display kan kopen vo0or je ccfl (of eenandere converter) zodat ikweet welke componenten erop zitte ?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:51 schreef Lomu het volgende:

[..]

Zou jij moeten weten als ex-roker :)

I reject your reality, and substitute my own.

• cryptapix
Op zaterdag 13 oktober 2001 21:13 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Zou jij moeten weten als ex-roker :)
ontopic plz

• cryptapix
iemand ?

Verwijderd

weet er iemand hoeveel watt dit ding verbruikt :)

thx

• cryptapix
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:52 schreef KillerBee het volgende:
weet er iemand hoeveel watt dit ding verbruikt :)

thx
grrrrrrr
geef mij nou maar mijn componentenlijssie :p

watt weet ik zo niet :p

• cryptapix
plz

• cryptapix
hmz
is er nou niemand die weet hoeveel K die westandjes zijn die erop zitten ? (kleurcode oranje oranje rood goud weet nie of da boeit maar toch :p)
dan zit er nog een oranje blokje op (condensator? 63V 68nJ wat is dat?)

een blauw blokje: (volgens mij ook een condenstator staat op 27J 3KV)
w zwartje halve buisjes met 3 pootjes... ik weet neit wa voro dingen dit zijn.. is hier maar 1 soort van ? of heb je versschillende waarden ? er staaat op: D1616 A GC012

dan zit er nog een zwart buisje op..

verder staat op de printplaat bij de weerstandjes R1 en R2 (resistor neem ik aan ? moet dus weten hoeveel k ze zijn)

bij de oranje en rode blokjes staat C2 en C2 (condensator dus ? kan ik in winkel naar die dingen vragen met de bovengenoemde waardes?)

bij die 2 zwarte kblokjes staat Q1 en Q2

en bij de zwarte cylinder staat nix.. aleen ik mis de C1 dus dat zal dan wel C1 zijn ?

awja en een zwartblokje met gele tape en veel pootjes.. de convertor zwelf lijkt mij..weet iemand wat voor 1 dat is ? zodat ik die los kan kopen ?

dus op een rijtje.. wat zijn de onderdelen ? :p

Verwijderd

Aaaaaaarg!! nu is mijn invertor geval ook kapot :(

klote dingen!

hij deed het nog n minutje of 5 en tot kapte ie dr ineens mee.
GVD!!!

heeft iemand nog een invertor over, misschien omdat je je lampje hebt geplet ofzo :)

• cryptapix
Op zondag 14 oktober 2001 15:13 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Aaaaaaarg!! nu is mijn invertor geval ook kapot :(

klote dingen!

hij deed het nog n minutje of 5 en tot kapte ie dr ineens mee.
GVD!!!

heeft iemand nog een invertor over, misschien omdat je je lampje hebt geplet ofzo :)
haha mijne is denk ik ook kapot :(
maarja,, ik wil weten heoveel volt er uti zon ding komt.. dan kan ik een aatnal dingen uitrekenen en zonodig vervangen van componenten
Pagina: 1