Nou hier gaat ie dan. Uw mening gevraagd..

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 03:33
Na herhaaldelijk aandringen :) :) is hier dan de Url van de Website waar ik aan bezig ben.

Uw mening, opmerkingen, kritiek wordt op prijs gesteld. Het is natuurlijk nog niet wat het uiteindelijk worden moet, maar we moeten toch een keer online.

De Url = http://www.edev.nl/edit.html

Thank you in advance... :)

P.S. Ik weet dat het niet lijkt op tweakers net maar ja het moet dan ook bereikbaar zijn met wat minder geavanceerde app. :)

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

• Femme
  • Laatst online: 25-08 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aha, een java applet. Die zie ik niet, want ik heb java uitgezet (java suckt).

Ik vermoed dat er een mouseover menuutje achter zat? Daar kun je ook een javascrippie voor in de plaats zetten, is veel sneller.

• Gendji
Er zat wel een link achter met een menu maar omdat een aantal dingen nog niet online gaan heb ik dat ff weggelaten. Ik heb nog geen javascript gevonden die hetzelfde werkt als de applet... Give it to me .. :)

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

• Gendji
Heb al iets gevonden, moet nog ff testen.

Verwijderd

Java zuigt... Hier staat et dus ook uit...

• Rusty
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ziet er goed uit, alleen die applet loopt niet helemaal lekker. Bij mij komen de regels net niet helemaal in beeld. Waar het door komt weet ik niet, ik ben geen Java expert, maar puur FYI.

Rusty

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Gendji
-Reply Jaap- Wat is er mis met Java ? Femme had het er ook al over.

-Reply Rusty- Thanks !
Als je bedoeld dat ze niet helemaal in het groen staan, dan klopt dat. Komt door de lengte van sommige linknamen. Wilde deze breedte aanhouden en de overloop naar wit behouden dus staan sommigen net iets in het wit.

• Wao
  • Laatst online: 03-12-2024

Wao

hehehe die top 10 vind ik wel kicke (d'r gaan wel veel mestkuikentjes dood) :) .. maareuh ik heb nix tegen zo'n appletje hoor, bij mij zag het er prima uit...

• Rusty
Gendji,

Ok, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik doelde op die applet die in je hoofdframe draait, met het nieuws. Daar vallen de regels half van weg. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je in je menu niet alles op dezelfde manier doet. Soomige openen eronder (vind ik zelf het duidelijkest en best) en andere openen en nieuw menu. Maar daar heb je misschien een reden voor, maar nogmaals ik vind het niet zo logisch zo.

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Bij veel mensen moet de 5 meg vretende java-interpreter worden gestart en dat duurt lang en je systeem loopt dan als bagger.

This can no longer be ignored.

• Gendji
-Reply Wao- Ja is wel duidelijk zo niet, alleen getallen zeggen zo weinig.

-Reply Rusty- Sorry Rusty ik begrijp het nu, er is bij jou niets weggevallen , er staat gewoon nog niets onder nieuws en laatste wijziging in die applet . Alleen een koptekst.

De verdeling in die andere applet is puur noodzaak. Anders valt alles erbuiten. Ik ga er namelijk van uit dat iemand de hele applet moet kunnen lezen op 800x600, zou ik alles onderverdelen in menu's dan past dat niet.

• Brunniepoo
  • Laatst online: 20:48
Ik vind het een prima pagina. Erg duidelijk en mooi vormgegeven. Een vraagje nog: bij die sterftecijfers: wat is daar de begindatum? Gewoon 1 januari (sorry, ben te lui om het uit te gaan rekenen)?

Verwijderd

Ten eerste ben ik een amateur, mijn eerste indruk is dat het er professioneel uit ziet, niet te druk en toch opvallend, mooie verdeling.
Alleen (dat zal die Java applet zijn) aan de linkerkant komt een tijdje een witte plek.
Maar als de rubrieken er eenmaal staan vind ik het wel overzichtelijk.

Zou je niet iets anders kunnen verzinnen om die linkerkant sneller op te laten komen?

• Gendji
-Reply Wouter-
Allereerst Bedankt :).
Het sterftecijfer is inderdaad vanaf 1 januari. Het is het totaal aantal dieren dat sterft in de vleesindustrie teruggerekend per seconde.

-Reply harry-
Jij ook bedankt :)
In de java-applet heb ik nu nog verborgen links staan die er nog uit moten verder gebruik ik een file voor de iconen die ik nog moet verkleinen. Dat is eigenlijk het enige. Ben nog bezig met een javamenu zodat men dan kan kiezen. Gaat wat sneller.

Verwijderd

Gendji: Wat er mis is met JAVA? Hmmm... oke laat ik ff een ding duidelijk maken, ik weet niet of jouw pagina van daarnet mooi is of niet en dat heeft eigenlijk ook niks met die java te maken, maar ik vind java gewoon erg irritant, steeds moet het gestart worden enz enz. Java is misschien handig voor cross-platform programma's maar voor webpagina's vind ik et minder...

• Gendji
Ok, Ik begrijp het, ben bezig met een javascriptje voor de Non Java kijkers. Moet het alleen nog even aanpassen.
Vindt Java zelf wel makkelijk en ik heb eigenlijk nooit problemen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou _geen_ java applets gebruiken, tenzij die dingen echt functioneel zijn (bijv. een chatbox). Veel sites gebruiken onnodig java applets omdat ze op die manier bijv. simpel een menuutje kunenn bouwen. Met javascript kun je ook heel veel, alleen is het veel sneller en zal het je browser niet laten crashen. Het is nogal irritant wanneer je een tijdje aan het surfen bent, 10 sites open hebt met allerlei spul dat je nodig hebt en je komt dan bij een site met een applet die je browser laat crashen -> kun je weer opnieuw beginnen.

• Gendji
Zet Java ff aan en kijk of je het functioneel vindt. :) Een menuutje met script kan ook (ben bezig) alleen is het grafisch stukken minder en inderdaad makkelijker bij te houden. Alleen zou ik niet weten hoe ik met script zou moeten maken wat ik heb gedaan met de teller (heb jij niet gezien) en dan ook nog zo dat iedereen het goed ziet. Het merendeel dat op dit soort pagina's komt heeft niet de allerlaatse versie van welke browser dan ook dus dhtml is dan ook geen oplossing. Een javascript teller in zo'n vakje vindt ik geen gezicht.
Verder hangt er ook veel af van de bouwers van de applet. Wat dat betreft heb ik alles vele malen getest enzo.

• Tom
  • Niet online

Tom

Java-applets zuigen, voor webdev is het de grootste mislukking ooit...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je hebt niet de allerlaatste browser versie nodig om een mouseovertje te kunnen laten zien (minimaal netscape 3 / ns4 of ie4).

Echt waar: java applets sucken!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heb nu java aan:
1. het duurt een euwigheid voordat het menu er is.
2. Ik vind 'm maar wazig werken (met die icoontjes, uitklappen enzo).

• Gendji
Geloof dat Java niet geliefd is :'(
Toch nog ff een vraag aan jou Femme.
Hoe zou jij dan die teller maken en wel zo dat hij er grafisch hetzelfde uitziet en op dezelfde manier optelt zodat mensen met de 3.0 versies van beide browsers het kunnen zien ?
Om je een idee te geven van de statistieken van een website waar bezoekers vandaan zullen komen kijk dan maar eens op: http://x8.extreme-dm.com/tracking/reports/dj/nph-system.cgi?tag=vegatopi
Daaruit blijkt dat ongeveer 27 % nog met 3.0 versies werkt.

• Tom
  • Niet online

Tom

Die 27 procent valt wel mee, heb pas nog naar Worldonline gemailt (naar de webmasterdaar) en gevraagt hoeveel procent daar kwam met een V3 browser, was iets van 12 procent ofzo... ga maar es oudere threads napleuzen.

Verwijderd

Wat ik tegenwoordig maak maak ik voor IE4 en NN4 of hoger. Ik test het wel onder Netscape 3, maar daar houdt het mee op. Alleen als het TE erg verneukt raakt onder N3 doe ik er wat aan.

Dat Java-menu is inderdaad niet lekker. Boomstructuren zijn niet geschikt voor menu's. Het zijn overigens wel veel applets.. op de hoofdpagina tel ik er al 3.

Andere item: Dat lettertype! Ten eerste is Comic niet echt een lettertype dat overal op geinstalleerd staat, maar belangrijker nog: Het staat vreselijk kinderachtig. (vind ik :))

• Gendji
Misschien moet ik er vanaf stappen om met iedereen rekening te houden. Is ook bijna niet meer te doen. Alles wat ik maak wordt getest op NN 3, NN4, IE3, IE4 en Opera. Is wat voor te zeggen zoals jij dat doet.
Het Javamenu geeft toch stof tot nadenken. Heb nu wel een menu met script dat ik ga gebruiken voor non java surfers. Hmm.... :)
Het lettertype is niet echt mijn keuze, ben meer een Verdana fan, maar ja de klant is koning. Heb wel elke font-tag voorzien van nog drie andere lettertypes, waaronder Verdana natuurlijk :)

Thanx.....

P.S. Zoek nog een oplossing voor m'n tellers, scheelt weer een applet...

• Annie
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Zo'n scriptje heb ik zo voor je in elkaar gedraaid. Dus als je het nog nodig hebt dan geef maar een gil (via mail).

groetjes.

Today's subliminal thought is:

• Gendji
Al in de mail ....
Thanx :)

Verwijderd

Op de startpagina staat 2x het logo.. nou is dat al niet fraai maar het is ook nog eens 2x een verschillend logo (de tekst in het vlaggetje is links zwart en rechts groen).

(Wat een oubollig logo trouwens ;) )

(Overigens zie ik ook niet meer dan de startpagina aangezien applets weggefilterd worden hiero.)

suc6!

Verwijderd

Misschien een beetje late reply van mij Gendji, maar wat je 26 juni zei klopt niet helemaal:
Bla,bla,bla... Daaruit blijkt dat ongeveer 27 % nog met 3.0 versies werkt.
Dat klopt niet, want die teller rekent het gemiddelde uit sinds 8 February 1998 / 21:50, en dat gemiddelde wordt ontzettend naar boven gehaald door bezoekers die meer dan een jaar geleden op je site waren, en toen nog een oude versie gebruikten. Zoals Tom al zei is het tegenwoordig zo'n 12 %, en dat wordt snel minder.

Nog even iets, op een van mijn sites (statistieken sinds maart '99) staat: Javascript Enabled 440 - 90.90%. Betekent dit dat een javascript menuutje bij deze mensen niet werkt?

• Gendji
-Reply Kerrick-
Klopt dat logo willen ze ook links alleen is dat in groen niet meer te lezen.
Het logo zelf ja dat is een wapenschild, beschermen van dieren, opkomen voor de zwakken, ridders ?? :) :)
-Reply Oene-
Gelukkig wordt dat dus snel minder :)
Over die stats. aangenomen dat die 440 staat voor het aantal bezoeken betekent dit dat ze juist wel Javascript kunnen lezen.

Verwijderd

En dat betekent weer dat maar liefst 9,1 % geen javascript kan zien, of heb ik het nou mis?

• Gendji
Ja, of heeft uitgezet...

• Hans
  • Niet online
Ik ben niet zo'n voorstander van het gebruik van het Comic font.... dat zuigt.

En het menu neukt op bij mij. Heb m'n scherm op 1280x1024 met big fonts en dan vallen de letters naast het groene stukkie.

Ook staat er op sommige pagina;s te veel info

Voor de rest best leuk

Verwijderd

Ik vind dat een webdesigner bij een ontwerp (nog) niet al te veel rekening hoeft te houden met 1280x1024 resoluties en hoger.

Uitgangspunten moeten volgens mij zijn:
goede weergave bij 800x600 en 1024x768 en in zowel de 3.0 en 4.0 browsers. (MSIE geen javascript errors bij mouseover events)

De 640x480 Netscape 2.0 gebruikers moeten nu eindelijk maar eens gaan upgraden.

• Gendji
-Hans-
Wegvallende letters zijn opgelost - iconen zijn nu weg.
Ja de info kan ik weinig aan veranderen eigenlijk en thanx b.t.w. :)
-Martin_s- Helemaal mee eens over dat upgraden...

• Tom
  • Niet online

Tom

Mijn Antonis Webmedia pagina is ook alleen voor V4 browsers en 800x600 (of de 640x480 gasten van plan zijn ook horizontaal te gaan scrollen)...

• Rusty
Ik zie dat je na mijn laatste bezoek weer het 1 & ander hebt aangepast. Het menu ziet er zo beter uit, alleen mijn opmerking over het soms openen in een nieuw menu en soms eronder blijft (zie een heel eind naar boven.) De applet die in het hoofdframe draait is nu wel goed te lezen.
En over die applets, ja een scriptje werkt toch wel wat sneller. Het duurt soms wel erg lang met laden.

• Gendji
-Rusty-
Heb nu alle menu's aangepast. Zouden nu sneller moeten openen. Dat soms eronder en soms een nieuw menuutje is vast vooruit lopen op de toekomst.
Op een gegeven moment als alles klaar is past het niet allemaal in 1 menu zonder de weergave op 800 x 600 te verliezen. Ik denk dat alleen algemene info nog er onder blijft openen en de rest dan in een nieuw menuutje komt.
Ik heb een script menu dat je kunt zien als je java uitzet maar ik heb nog steeds geen script gevonden dat me bevalt....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 1999 @ 02:41:
Wat ik tegenwoordig maak maak ik voor IE4 en NN4 of hoger. Ik test het wel onder Netscape 3, maar daar houdt het mee op.
Ik denk niet dat het tegenwoordig nog interessant is om te testen met IE4 e.d. De meeste gebruikers zullen denk ik IE6 gebruiken! ;)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 12:01

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 12:23:
[...]

Ik denk niet dat het tegenwoordig nog interessant is om te testen met IE4 e.d. De meeste gebruikers zullen denk ik IE6 gebruiken! ;)
Kijk eens naar de datum ;)

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

Verwijderd

waar bemoei jij je nou weer mee, dit is tussen SaINt en mij :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Je hebt al eerder een oud topic omhoog geschopt...

Je moet even op de datum letten als je ergens op reageert.
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:28:
waar bemoei jij je nou weer mee, dit is tussen SaINt en mij :(
Nieuw zeker:
26 post en 26 per dag gemiddeld. Je kunt beter eerste de FAQ's even doornemen.

En de :( is niet op zijn plaats. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door André op 20-01-2003 12:30 ]

Verwijderd

ooohw zeg dat dan 8)7 ....
bedankt :>

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Femme schreef op 25 June 1999 @ 19:29:
Aha, een java applet. Die zie ik niet, want ik heb java uitgezet (java suckt).<P>Ik vermoed dat er een mouseover menuutje achter zat? Daar kun je ook een javascrippie voor in de plaats zetten, is veel sneller.
:X :o

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
Ook dit word niet echt op prijs gesteld :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.