Toon posts:

Netwerkkaartinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb RH 7.1 op een PC geinstalleerd en in die PC zitten twee netwerkkaarten (die beiden werken). Bij het opstarten heet de ene eth0 en de ander eth1 (logisch).

Maar als ik in linux netconfig intyp dan krijg ik geen keuze van welke kaart in aan het configureren ben en dat wil ik nou juist wel.

Ik wil namelijk kabel (quicknet sonera) op die computer krijgen. Ik heb kabel die gedeeld wordt door een win2k PC en via een hub naar meerdere PC's in het (hele kleine) netwerk gaat en daar wil ik die linux bak nu ook op aansluiten maar ik kan hem niet eens pingen dus ik wil ff weten hoe je de instellingen veranderd.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:51

DJ

Ik draai zelf Slackware 8.0, maar ik doe het via het ifconfig commando. ETH0 is bij mij de "Kabel" netwerkkaart, en ETH1 de "binnen kant". ETH0 is bij mij ook een 3COM900 kaartje (van Chello) en ETH1 is een iNTEL (eepro100.o module). Ik laat ETH0 via DHCP configgen (logisch) en ETH1 config ik via ifconfig in rc.inet1 in /etc/rc.d (kan in andere Distro's op andere plek staan). Onderaan dat bestand heb ik dit staan:
code:
1
2
insmod eepro100
ifconfig eth1 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0 up

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest