Toon posts:

ATX: knop kaduuk of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

ik zit hier bij een gassie met een PC, maar hij gaat niet aan. Het is zo'n asus mobotje met zo'n liggie dat zegt of er spanning op staat, en dat brandt wel. Ik heb alle kaarten enz er al uit gehaald. misschien is de aan-knop kapot ofzo?

plz help

tnx

Verwijderd

Dus geen piep signalen tijdens de p.o.s.t.? Draaien de ventilatoren ook niet? Er is een mogelijkheid om de voeding te testen met het verbinden van 2 draden vd ATX connector, moet je ff zoeken. Of ff de knop doormeten.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:08

Potatoman

koniwa

Gewoon ff de reset-knop aansluiten op de aan-knop, en kijken of je hem daarmee aankrijgt.

The cyclographing developer

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Als je de 2 pinnetjes van je powerswitch connector op het mobo doorverbindt met de kop van de schroevedraaier, gaat ie ook aan... Als dat zo is, is de knop kapot. Anders moet je het probleem waarschijnlijk in het mobo zoeken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
bij atx moet je groen met zwart verbinden om de voeding aan te zetten. doet ie dan niks is je voeding kapot. doet ie dat wel, dan kan je nog proberen de draadjes van je powerknop te verbinden, kijken of ie dan aan gaat. werkt dat ook niet is er iets in je mobo kapot

Maak je eigen poll

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX reseat misschien?

power er van af, knoppie 20 seconden indrukken, power der weer op

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen zeg dat niks (dus ook geen fans) aangaat, alleen het lampje op het mobo (A7V) onder het AGP slot brandt, dus er komt wel iets door de voedign naar het mobo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 14 oktober 2001 20:57 schreef A-wing het volgende:
Ik kan alleen zeg dat niks (dus ook geen fans) aangaat, alleen het lampje op het mobo (A7V) onder het AGP slot brandt, dus er komt wel iets door de voedign naar het mobo.
ook na ATX reset... lijkt het me een beetje dood

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ook de fan in je voeding gaat niet aan?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Zet de connector van de "aan en uit" knop horizontaal op het MB ipv verticaal. (staat een beetje onduidelijk in het stroomschema)
Ik had hetzelfde probleem bij een Asus P4B.

Verwijderd

Ik heb ook een A7V en had ook dit probleem toen ik bios 1009 erop had gezet . ding wou echt niet aan.

ik heb toen alle kabels eruit gehaald, behalve de connector van de voeding die naar het moederbord gaat, heb hem toen aangezet, en hij draaide gewoon.

misschien te weinig watt ofzo , heb geforce2MX, 1 cd , 2 cdrw , 3 hd's , 5x casefan ... toen alles rustig weer aangesloten en hij liep weer... beetje vreemd.. maar wel lekker dat tie het weer deed.

dus probeer ook eens alles eruit te slopen en weer aan te sluiten.

ps. 300 watt voeding :D

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik had ook van een mobo het ATX circuit opgeblazen. Oplossing? De groene en de zwarte (zoals al vermeld), verbinden, maar dan met een knopje en een weerstandje van zo'n 50 ohm.

Wereldsysteem.
Pagina: 1