Toon posts:

Intelli eye 3.0 Muismod. (pic 36KB)

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/glass.jpg

Ik ben van plan een uitgebreide how-to te schrijven met quality pics van deze mod.
Ik was zo ie zo van plan het proces te beschrijven, echter wat benchmarks zou ook wel leuk zijn.
Ik had laatst in UT wat met instagib gedaan, maar het probleem was dat ik zelf nog veel leerde tijdens het spelen, en de verschillen qua hardware teniet werden gedaan.

Wellicht hebben jullie nog suggesties over het hoe en wat? benchmark, hoe en wat etc. Wat zou jij er in willen terug zien? Elke suggestie wordt zeer serieus overwogen.

(deze mod werkt trouwens erg fijn en is zeker een aanrader voor optische muizen. Het is wel even lastig om goede stukjes glas te regelen.)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:10

Klippy

Still Game

:?

Zie 't nut niet. Wat is de mod nou precies?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

nope, * Damian snapt het ook niet :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

hij heeft er een of ander oogje onder gedaan zodat de muis kan zien waar hij is ????

;) ;) ;)

nee, glazen bolletje voor betere stabiliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn alternatieve muis voetjes van glas
Op de plaatsen waar normaal een grijze stukjes teflon zit, zit nu een stuk glas. De buitenkant van een knikker om precies te zijn.
Dat is dus die shiney klodder die je op de "foto" ziet. Er zitten er 4 op de muis, en het geheel glijd als een paradijs.
Je hebt met glas gigantisch weinig weerstand omdat het vrij hard is, en heel glad. Zeker op een harde kunstof muismat.

in het kort.
1 haal de teflon voetjes met een scherp mes van je muis
2 knijp met een nijptang een paar knikkers kapot, en zoek 4 gelijke stukjes glas uit.
3 slijp de stukjes glas even hoog
4 plak de stukjes onder je muis met 2 componenten lijm
5 test voordat alles hard is of de muis inderdaad niet kan wippen
6 laat de lijm uitharden.

170KB divx 4.0 Fast motion filmpje, "muis in beweging"

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16
XCL ownz :p
nice bx! :p ik ga er voorlopig niet aan beginne.. eerst me schijt neon werkend krijge :p

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:44 schreef cryptapix het volgende:
XCL ownz :p
nice bx! :p ik ga er voorlopig niet aan beginne.. eerst me schijt neon werkend krijge :p
Uhm, dat was niet het punt van deze topic. Toch bedankt cx. :)

Ik zat te denken uiteindelijk alleen een uitgebreide beschrijving en flink wat beeld materiaal, wellicht nog een filmpje erbij. Er is niet zo veel over te vertellen vrees ik.

Owja, het filmpje laat zien hoe eenvoudig en snel de muis reageerd. het filmpje is real time.

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
eigenlijk doe je hem zo een beetje zweven =)

lijkt wel leuk, maar vind het zo ook al snel genoeg glijden enzo op een zachte muismat

Verwijderd

Topicstarter
Het is het accelereren wat het probleem is. Elke keer dat je je muis beweegt gebeurd dat vanuit stilstand. In stilstand heeft je muis een extra duw nodig om in beweging te komen. Met teflon voetjes is dat net wat zwaarder dan met glas.

Goed, muisvoetjes, het is een extreme mod. Je zult er vrij weinig mee winnen. Maar op het moment dat je puur je muis nodig hebt, en elke mili seconde uitmaakt, dan heb je met glas een significant voordeel.

In het dagelijkse gebrows en gemail is het zuiver een zeer comfortabele muis. Niets bijzonders. Potje UT Instagib? >:)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

kan je ipv glas niet ronde koppen van bepaalde spijkers/nagels gebruiken? Of die 'spijkers' uit een spijkerbroek? Hoef je ook niet zo op zoek naar 4 gelijksoortige stukjes glas met alle ellende (snijwondjes) van dien.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je elk echt hard glad en rond materiaal goed kan gebruiken. Zolang het maar niet hoger is dan 1 a 2mm.
Die optical sensor doet het slechter naarmate hij hoger van de grond af komt. Hij werkt ong tot op 8mm nog net. maar hoe hoger hoe onscherper het beeld dat ie krijg.

Ik ben benieuwd of iemand met een alternatief komt. op zich heb ik deze mod samen met nog iemand nu 3x uitgevoerd en heb me nog nooit gesneden. Een heatsink bevestigen is bijna gevaarlijker

Verwijderd

Een lage weerstand bij een muis is erg belangrijk voor goede gamers vind ik.

Ik heb zelf al een tijd een IntelliMouse Explorer (1.0).
Na een tijdje begonnnen de voetjes van deze muis te slijten, waardoor de randjes van de muis de tafel raakten.
Als oplossing deed ik er plakband onder, wat het ook nog eens wat soepeler maakt.

Glas zou wel beter zijn ja,

Kom maar op met die How-To ;)

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ik vind het een zeer coole mod, ik was ook al een tijdje opzoek naar zoiets, en idd, naar alle waarschijnlijkheid is glas helemaal de oplossing. Goed, je wou suggesties omtrent het schrijven van een review??

1. ScotchTape (halfdoorzichtig) werkt op muismatjes met een stoffen bovenlaag ook erg goed, maar naar verloop van tijd slijt dit plakband. Normaal plakband is stroever, het gaat namelijk om de stuctuur op het plakband, en normaal heeft dat niet, scotch dus wel.

2. Ben het met je eens dat acceleratie van je muis heel belangrijk is, als je voor een headdie gaat, en je muisstopt er net naast, dan moet ie nog 1 milimeter opzij, en dan moet ie heel soepel lopen, wil je dat lukken.

3. Snelheid is ook erg belangrijk, als je kan aantonen dat je scherper schoot, terwijl je de beweegsnelheid erg hoog had liggen (gebruik een mooie schaal van 1 tot 10 ofzo)dan kom je beter over in het vertellen van je verhaal.

Als je nog meer wil weten/voorstellen, e-mail ff mdusink@softhome.net

ga maandag trouwens ff knikkers halen!!!!!!!!

Verwijderd

als je echt een gave muis wilt maak je de voetjes van poreus koolstof en sluit je perslucht aan op je muis.
als muismat gebruik je dan een glazen plaat.
gevolg: totaal geen wrijving meer >:)
je muis zal al bewegen als je er tegen blaast en al druk je nog zo hardt op de tafel, al salles goed gemaakt is kan je muis niet schranken ofzo :)
:7

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op zondag 14 oktober 2001 00:55 brabbelde Genius_P iets als:
als muismat gebruik je dan een glazen plaat.
alleen werkt zo'n intelli niet op een glasplaat

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Behalve als hij extreem dun is, zo'n 1 a 2 millimeter... Maar dan krijg je een lul op bezoek die een keer hard er een kop thee op neerzet ofzo :D

Verwijderd

Topicstarter
Idee tot nu toe:
Stap voor stap: How-TO. met goed beeld materiaal en beschrijving. En een opsoming van de voor en nadelen van alternatieve methoden. Uiteindelijk een conclusie over het resultaat.

het probleem blijft dat ik nog geen oplossing heb om concreet iets aan die muis te benchen. Een optie is instagib met Unreal tournament. Maar daar ga je na 600 frags spelen nog steeds vooruit.

Iemand een geschikter idee om te kunnen benchmarken?
Heb een programma nodig wat je zo geleerd hebt en waarbij de muis echt de bottleneck is.

Ugh, Dat slijten is met glass ook aanwezig, het slijt heel langzaam, maar hij blijft even goed presteren. Op alle doorzichtige knikkers zit een heel dunne laag kleurstof of iets dergelijks, het lijkt alsof ze in de olie gedoopt zijn, dat slijt eraf. Het glas blijft gelukkig wel even glad.

Mdusink, goede suggestie. Dat met tape zal ik meenemen in de how-to. Ik gebruik trouwens de verpakking van sportlive onder de muis van de server. werkt aardig goed. Gewoon dat folie waar je de kauwgom doorheen drukt. Met seconde lijm over de voetjes vasgelijmd, werkt best aardig, en het slijt niet zo snel als scotch tape/plakband.

Genius_P, Of met magneten onder je muis. het probleem is dat er grote verschillende krachten op de muis werken :( Met lucht druk je em veel te snel op tafel. Wat wel zou kunnen is met magneten. Harddisk magneten bijvoorbeeld hebben een heel klein veld, maar ze zijn wel gigantisch sterk. Toch ooit eens proberen!

Vipertje, Maak je geen zorgen, het glas is echt heel sterk. het breken van knikkers met een nijptang is al heel erg zwaar. Zodra het allemaal op de muis zit met twee componenten lijm sloop je eerder de muis dan de voetjes.

Verwijderd

Ja....of je neemt een boemerang boomslang enzo |:( !!!~!!! |:(

Verwijderd

lijkt me wel leuk zo'n mod, filmpje erbij goeie picz, lijkt me leuk, er zijn genoeg mensen die dit wel zouden willen dus :)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 15:40

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 14 oktober 2001 00:31 schreef Peltier het volgende:
Hij werkt ong tot op 8mm nog net. maar hoe hoger hoe onscherper het beeld dat ie krijg.
Heb jij een kewle muis dan, mijn werkt zelfs niet meer als je hem 1 mm omhoog brengt ! ik heb een intelli eye explorer. En in quake blijft dat schijtding hangen, en in het spel sta daar dan mooi. Volgens mij heb ik hem verneukt :( kweet alleen niet hoe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 12:29 schreef twakker het volgende:
Ja....of je neemt een boemerang boomslang enzo |:( !!!~!!! |:(
De boomslang gebruikt teflon voetjes, en is een bal muis. Hij is gigantisch accuraat, maar eigenlijk is z'n sterkste punt het on the fly sensitivity veranderen met het muiswieltje.

Een vriend van me heeft em, en die stapt over op de inteli eye 3.0. Wellicht gaan we er nog glas onder zetten.

Ik heb niet gigantisch veel tijd, maar morgen avond moet ik een aardig begin kunnen maken. Binnenkort zetten we zo ie zo weer glas onder iemands muis, dus maken we gelijk daar High quality pics van. (niet met een webcam dus :r)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Mdusink, goede suggestie. Dat met tape zal ik meenemen in de how-to. Ik gebruik trouwens de verpakking van sportlive onder de muis van de server. werkt aardig goed. Gewoon dat folie waar je de kauwgom doorheen drukt. Met seconde lijm over de voetjes vasgelijmd, werkt best aardig, en het slijt niet zo snel als scotch tape/plakband.
Dat werkt niet goed. Dat werkt goddelijk... Wel op mijn tafelblad

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Watvoor tafellbad heb je? :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.69/computers/workstationpic.jpg

AKA Rinkel weblog

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Razer Boomslang 2000 blijft toch ruleren hoor met games als UT lijkt mij >:)

Turn it off and on again.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zondag 14 oktober 2001 17:16 schreef 4POX het volgende:
[afbeelding]
Jij verslind spindels!

• Shook

Shook

Go!

wat voor knikkers gebruik je ervoor, hoe groot moeten ze zijn, heb namelijk net mn halve collectie van vroeger tot moes gemept, en kreeg alleen stomme brokjes *D

Ik proberen, een tang zoals staat beschreven: no way
ik een hamertje pakken: no way
ik dikke moker erbij: WAY!!!!!

mooi man, mn ouders kijken, waar ben jij nou mee bezig??
stelt me moeder voor om kristal te gebruiken, dat scherft beter, helaas heeft ze me getackeled toen ik een sprintje trok naar de servieskast!!!! hehehehe

maar goed, wat is het formaat wat gebruikt wordt???

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zondag 14 oktober 2001 22:35 schreef mdusink het volgende:
wat voor knikkers gebruik je ervoor, hoe groot moeten ze zijn, heb namelijk net mn halve collectie van vroeger tot moes gemept, en kreeg alleen stomme brokjes *D

Ik proberen, een tang zoals staat beschreven: no way
ik een hamertje pakken: no way
ik dikke moker erbij: WAY!!!!!

mooi man, mn ouders kijken, waar ben jij nou mee bezig??
stelt me moeder voor om kristal te gebruiken, dat scherft beter, helaas heeft ze me getackeled toen ik een sprintje trok naar de servieskast!!!! hehehehe

maar goed, wat is het formaat wat gebruikt wordt???
Ik neem aan geen reuze reuze bonken :+

Gok het maar op een bonk >:)

* zork heeft z'n knikker kennis van de basisschool nog ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, een maat kleiner dan een bonk. olietjes hebben we gebruikt. Gewoon normale size knikkers. Tussen de bonk en de mini in. ZO groot als je duimnagel ongeveer.

Die knikkers krijg je idd BIJNA niet sloop. (met een tang heel wat spieren verekt)

De truc is uiteindelijk dat een knikker in een nijptang plaatst. Dat in een washandje oid (anders schiet het glas als een fragmentatie granaat door de kamer (we tried))

SLa vervolgens met een hamer op de plaats waar de knikker in de nijptang zit. Dus mep op de nijpant zodat je z'n bek dichtslaat. Dat moet aardig gaan.

Kan me voorstellen dat je een bonk helemaal niet kapot krijgt. >:) Hmz, chrystal? GAAF! jammer dat het zo rete duur is.

Ik heb donderdag pas tijd om aan die review te beginnen. wellicht dat ik morgen nog wat kan doen, maar echt veel zal het niet zijn.

• Shook

Shook

Go!

dus als ik het goed begrijp moet je dus eigenlijk 2 scherpe punten hebben die de knikker zwaar toetakelen ;), of gebruik je het rechte gedeelte van de tang????
moet het echt weten, want wil echt gewoon glas onder mn rat, lijkt me zoooo relax :)

• Shook

Shook

Go!

weet je zeker dat ik echt niet me moker mag gebruiken???? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:38 schreef mdusink het volgende:
dus als ik het goed begrijp moet je dus eigenlijk 2 scherpe punten hebben die de knikker zwaar toetakelen ;), of gebruik je het rechte gedeelte van de tang????
moet het echt weten, want wil echt gewoon glas onder mn rat, lijkt me zoooo relax :)
ROFLMAO! Glas onder m'n rat.

Uhm, je doet die knikker in de bek van de nijptang. tussen de tanden zetten lukt niet. En dan op de bek van de tang met een hamer (of moker)

---------------\.../----\
......................\./..KK.
.......................O..KKKK
....................../.\..KK.
---------------/...\----/

KKK is de knikker.
. is niets (lay out)
----\ is de tang.

(ik haat ascii tekenen! heb geen toegang tot photoshop vanag deze brakke bieb pc hier)

Verwijderd

Topicstarter
De HOW-TO komt vanavond nog online.
heb de video's al gemaakt met een redelijke goede camera.
Echter redelijk compressed.
Het hele process is gedocumenteerd, van knikker tot voetje.
De foto's zijn van perfecte kwaliteit.

Begin samen met nog iemand na het eten met het schrijven.
Hoop dat we rond vanacht 12 uur em zo'n beetje af hebben

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Op dinsdag 16 oktober 2001 01:43 schreef mdusink het volgende:
weet je zeker dat ik echt niet me moker mag gebruiken???? ;)
Hahahahaha op je rat of op die knikker ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• DutchCommando
  • Laatst online: 21-08 21:20
Wow, dit moet ik toch ook maar is gaan proberen! Kan iemand niet "voorgehakte" knikkers gaan verkopen?

Verwijderd

Super idee die knikkers!

Ik heb al en leuk glad muismatje (zelfgemaakt), en heb nu plakband over mijn versleten voetjes geplakt.
Werkt wel lekker, maar glas lijkt me helemaal tegek!

/Tweak. is knikkers gaan zoeken

• DutchCommando
  • Laatst online: 21-08 21:20
Als je nou niet meteen aan het glas wilt. gewoon de normale voetjes eraf halen helpt ook al een beetje

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoi,

jullie hebben het steeds over die intellimouse 3.0, maaruh, welke is dat precies? ik heb zelf die intellimouse explorer, en daar wil ik ook wel knikkers onder... :)

ennuh, misschien half off-topic, dat 2e ledje in die intellimouse explorer, heeft die nog ergens nut voor? anders wil ik hem gaan vervangen voor een blauwe led... lijkt me wel geinig....

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op woensdag 17 oktober 2001 19:39 schreef RonnieB82 het volgende:
Hoi,

jullie hebben het steeds over die intellimouse 3.0, maaruh, welke is dat precies? ik heb zelf die intellimouse explorer, en daar wil ik ook wel knikkers onder... :)

ennuh, misschien half off-topic, dat 2e ledje in die intellimouse explorer, heeft die nog ergens nut voor? anders wil ik hem gaan vervangen voor een blauwe led... lijkt me wel geinig....
dat 2 letje vervangen heeft niet veel nut denk ik
want dat plastic is rood en blauw gaat niet door rood heen

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Hell YEAH

Razer Boomslang rulez! >:)

[img][url="ftp://user:user@213.51.0.208/razer2000.jpg"]ftp://user:user@213.51.0.208/razer2000.jpg[/url][/img]

? hoe werkt een plaatje invoegen? :)

maargoed

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
zoals je probeert, hij moet alleen via http te benaderen zijn

Verwijderd

>:) >:) >:) >:)
Ik zal morgen eens een foto posten van me 4 razers :) :P
>:) >:) >:) >:)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 18 oktober 2001 00:26 schreef Peltier het volgende:
Hij is er. Met video en Pics!

Click de link en enjoy.
Ziet er leuk uit :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Review is 5 pages. Niet dat zometeen iemand denkt dat het er 1 is. :(

Verwijderd

Topicstarter
Deze HOW-TO staat bovenaan de frontpage van HARDOCP

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Goed idee die knikkers.. Alleen jammer dat je dan dat ding niet meer open kan schroeven. Of hou je dan die complete explorer tussen je nijptang? :)

ff vraagje over die sportlife: oude of nieuwe doordrukstrip :+ :7
Pagina: 1