PCMIA netwerkkaart geflipt?

Pagina: 1
Acties:

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Ik heb een laptop, deze zit normaal altijd aangesloten op een hub met onze internetserver (gewoon windoos 98se bak met winroute lite) en deze computer...

Deed het altijd goed. Nu had mijn broer een utp-kabel meegenomen voor onze toekomstige linuxbak. Deze kabel wilde ik even testen en gezien onze 2 comps die al op het netwerk zitten op het moment even geen reboots kunnen doen dacht ik dat maar even met de laptop te gaan proberen...

Dus die kabel erin (zwarte kabel met rode RJ-45 connectoren)
laptop aangezet, lichtje ging niet branden op hub.. ik dacht nou dan zal het misschien een crosslink kabel zijn ofzo. Dus ik de gewone utp er weer in die er altijd aan zit als de laptop aangesloten is, knippert het lampje op de hub van de laptop als een gek en hij krijgt geen connectie meer met de andere computers... Daarna heb ik de laptop maar eens even een keer gerebooted, toen windows ging opstarten (95) begon hij direct weer als een gek te knipperen :(

Ik zal toch dat netwerkkaartje niet vernield hebben door die crosslink-kabel ermee getest te hebben? (8>

Veel dank voor hij die mij hieruit helpt :)

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
niemand :?

:'(

Hoi

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

nobody, nobody! ;)

Maar jawel daar ben ik: [serieus mode]

Kan het niet zijn dat er een stofje ofzo in die connector zit? Dat heb ik wel is gehad.

[/serieus mode]

gigi

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
hehe lol...

Mja toen ik hem in een ander slot deed van de hub deed ie het wel goed en als ik een andere pc in die andere poort stopte flipte hij ook...

Later probeerde ik het nog een keer (vanmiddag) en toen deed die poort het wel weer normaal... Denk misschien dat er idd een stofje in die hub heeft gezeten ofzo (8>

IIG ben ik blij dat het alweer opgelost is... jammer genoeg zit ik nu wel zonder gewone utp-kabel voor m'n linuxbak maar met een stuk crosslink van 15m :P
Iemand ruilen? >:)

Hoi