Toon posts:

Wat nemen Pentium3 1GHZ of Pentium 4 1.5GHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel heb ik een Pentium III 1GHZ 133MHZ + 512MB SDRAM. Ik zit er over na te denken om een Pentium 4 1.5GHZ(478) te nemen. Dit in combinatie met me 512MB SDRAM.

Maar heeft het wel nut? Is de Pentium 4 wel krachtiger dan een Pentium III. Want ik zelf werk in een PC zaak en de prijs van een Pentium 3 1GHZ ligt heel wat hoger dan een 1.5GHZ. De Pentium 3 1GHZ is even duur als een Pentium 4 1.7 GHZ. Zit hier wat achter?

En ik hou me SDRAM? Is het beter om RIMM te nemen?
Hoeveel MB SDRAM is te vergelijken met RIMM?
Komt er nog een Pentium 4 die DDR ondersteund?
Komt er nog een andere Pentium 4 versie, want nu hebben we de 423 pins en 478 pins. Moet ik dan wachten op de nieuwere versie?

Bedankt.

Verwijderd

Moet je toch wel weten als je in een pc winkel werkt ;)

Omdat het oude zooi is en weinig meer gemaakt wordt gaan die prijzen omhoog. P4 is zeker sneller.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Ga hier maar eens kijken:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1460

Daar wordt o.a. een P4 1,5 tegen een PIII 1 Gig getest

Verwijderd

Oh ja, neem rimm, anders mis je heel het grootste effect van die p4.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 18:13 schreef Oltje3 het volgende:
Oh ja, neem rimm, anders mis je heel het grootste effect van die p4.
een goede DDR-chipset (VIA P4X266 of SiS645 bijvoorbeeld) geeft hetzelfde voor een lagere prijs

Verwijderd

P4 natuurlijk.!

En als je dus in een pc winkel werkt dan hoor je dit soort dingen te weten...
Ik zou niet graag een klant van je zijn.

Koop elke maand de tech bladen en spit ze door.
Neus elke dag ff op dit forum en Tweakers.net
Om op de hoogte te blijven.. is voor jouw en voor je werk een rijke aanvulling.
Tis maar een idee..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Dom idee zou je niet beter een AMD kun kopen ?:) (geen flame-war, troll en zo...)
ALs je bijvoorbeeld abit kt7a-(raid) koopt. Kun je je sdr nog kwijt alleen moet je nieuwe processor kopen :Y) en die is toch weer sneller als intel :+...

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik denk dat je PIII 1Gig nog wel 'n heel tijdje mee kan gaan

'n P4-1,5 met SDRam is echt niet veel sneller

De p4 heeft echt wel RIMM nodig voor performance

Ik ga mijn twee TB1200& TB1400 nog niet vervangen voor 'n A-XP die TB's zijn snel zat voorlopig en zonde van het geld voor die iets betere performance

Als je nu van 'n celeron of PIII 500 en lager is het wel 'n goede budged upgrade maar niet in jouw geval

je moet al minsten de P4 1,7 met RDRAM pakken om 'n duidelijke prestatie verbetering te verkrijgen

je kan met zo'n P3 1Gig gemakkelijk wachten todat de northwoods er zijn dan zal de P4 2.0 ook sterk in prijs zakken en als de concurentie dan nog hevig is mischien de instap northwood mits die redelijk geprijsd is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Want ik zelf werk in een PC zaak....
Vobis?

• SG

SG

Op zaterdag 13 oktober 2001 18:04 schreef RedAlert80 het volgende:
Hoi,

Momenteel heb ik een Pentium III 1GHZ 133MHZ + 512MB SDRAM. Ik zit er over na te denken om een Pentium 4 1.5GHZ(478) te nemen. Dit in combinatie met me 512MB SDRAM.

Maar heeft het wel nut? Is de Pentium 4 wel krachtiger dan een Pentium III. Want ik zelf werk in een PC zaak en de prijs van een Pentium 3 1GHZ ligt heel wat hoger dan een 1.5GHZ. De Pentium 3 1GHZ is even duur als een Pentium 4 1.7 GHZ. Zit hier wat achter?

En ik hou me SDRAM? Is het beter om RIMM te nemen?
Hoeveel MB SDRAM is te vergelijken met RIMM?
Komt er nog een Pentium 4 die DDR ondersteund?
Komt er nog een andere Pentium 4 versie, want nu hebben we de 423 pins en 478 pins. Moet ik dan wachten op de nieuwere versie?

Bedankt.
Wat ook belangrijk is voor je keuze is wat doe je er voornamelijk mee games divx welk OS ??

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Een pentium3 1Ghz is op de meeste fronten zeker zo snel en op sommige fronten sneller als een p4 op 1.5Ghz en dat is met RDram, met sdram zal een p3 op1Ghz gewoon sneller zijn. Je moet gewoon wachten op die northwoods voor je upgrade, dan wordt het pas interresant voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van in een pc winkel werken, ik weet het meeste ervan wel en wil het gewoon bevestigd zien hebben ( geen kassa wat de meeste van jullie denken, dus dat ik moet weten wat ik moet vertellen).
Alleen al in deze post zie je al verschillen de 1 zegt sneller de ander niet.
En er is gewoon nog geen standaard dat is heel irritant.
En de Pentium 4 word gewoon niet gekocht merk ik, wij bouwen eigen systemen maar volgens mij hebben we er maar 1tje ooit verkocht.
Iedereen wil Pentium 3. Ik denk dat de Pentium 4 puur alleen verkocht word in de kant en klare systemen voor gebruikers die niet weten wat ze willen.
Want volgens mij is die Pentium 3 duurder omdat hij krachtiger is, daarom willen ze hem houden.
Pentium 3 voor in servers en de pentium 4 voor de homeusers.

Verwijderd

Een p3 bord gaat maximaal tot 1000mhz..
dus om dan voor de toekomst toch voor niet al te veel geld naar de 2ghz of hoger te kunnen is het beste idee om toch naar de P4 te gaan.
Want voor het prijsverschil hoef je het niet te laten

• SG

SG

Op zaterdag 13 oktober 2001 19:02 schreef RedAlert80 het volgende:

Iedereen wil Pentium 3. Ik denk dat de Pentium 4 puur alleen verkocht word in de kant en klare systemen voor gebruikers die niet weten wat ze willen.
Want volgens mij is die Pentium 3 duurder omdat hij krachtiger is, daarom willen ze hem houden.
Pentium 3 voor in servers en de pentium 4 voor de homeusers.
P3 is de oude intel reeks de P4 is de nieuwe reeks.

De P4 is echt wel sneller maar ze overlappen 'n beetje

De p3 1Ghz presteerd rond de P4 1,3 en de P4 1,5 RDRAM
dat is de oude top CPU tegen de nieuwe instappers wat 'n vergelijking. logisch dat ze dicht bij elkaar presteren.

maar vergeet niet dat de P3 maar tot iets meer dan de 1Ghz gaat de P4 zal tot ver over de 2Gig gaan en daar kan de PIII niet aan tipen IPC verschil is hooguit 'n facktor 1,5

voor de tualatin dat is gewoon de eerste productie CPU van intel op 0,13, deze positieve stuiptrekking van de PIII is maar van korte duur want 'n 0,13 Northwood 2,0 Gig daar kan geen PIII aantippen of die moet op meer dan 1,5Ghz lopen gestremd door SDRRAM

En d'r is ook nog zoiets als 'n P4 op 1,6/1,7/1,8/1,9.2,0 willamette S478

waarvan de P4 1,7/1,8 de beste prijs performance hebben met 256MB RDram.

Verwijderd

Een p3 bord gaat maximaal tot 1000mhz..
Dat is dus nonsens,een bord is niet gelimiteerd, maar de p3 op zich zal niet op hogere snelheden geleverd worden als 1.1Ghz(coppermine) en 1.26Ghz(Tualatin). Als ik nu een nieuwe pc MOEST kopen zou ik trouwens zeker wel een p4 kopen, dan met een socket 478/RDram bordje zit je weer voor jaren gebeiteld. Cpu is evt simpel weer in te wisselen voor een snellere Northwood. Bij een p3 zit je zo ongeveer aan het einde van zijn levensfase en upgraden kan je vergeten in de toekomst zonder weer een volledig nieuwe pc te kopen.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:32 schreef eelcoz het volgende:

[..]

Vobis?
LOL :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Athlon XP !!

Met DDR ram :9~

bespaar je heel veel kosten mee en van het resterende geld kan je een ATI RADEON 8500 kopen :P

dikzak

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 09:44 schreef Chello200 het volgende:
Athlon XP !!

Met DDR ram :9~

bespaar je heel veel kosten mee en van het resterende geld kan je een ATI RADEON 8500 kopen :P
Vroeg hij hier nou naar?
Pagina: 1