[mysql] index files van Windows naar Linux

Pagina: 1
Acties:

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Ik heb hier een Linux server staan, met een vrij grote database erop (600 mb). Ik ben hier wat indexes van aan het maken, maar daar heb ik een paar probleempjes mee.

1) Bij het maken van indexen kopieert mysql de tabel, en maakt van die kopie een index in een file, die later weer wordt gekopieerd naar de eigenlijke index file. Al met al heeft dit proces dus nogal wat tijdelijke disk ruimte nodig, en die heb ik niet op die Linux server :(

2) Die indexen genereren duurt nogal lang op die server (= pentium 75) Zeg maar 24+ uur per index (!)

Lang verhaal, maar het komt op het volgende neer: ik wil die indexen dus op een andere, snelle pc maken, maar daar draait Windows op. Hoe krijg ik die files dan naar Linux? Kopieren gaat niet echt goed heb ik me laten vertellen? Of kan ik die data op een of andere manier 'dumpen' :?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

1) Bij het maken van indexen kopieert mysql de tabel, en maakt van die kopie een index in een file, die later weer wordt gekopieerd naar de eigenlijke index file. Al met al heeft dit proces dus nogal wat tijdelijke disk ruimte nodig, en die heb ik niet op die Linux server :(

2) Die indexen genereren duurt nogal lang op die server (= pentium 75) Zeg maar 24+ uur per index (!)

Lang verhaal, maar het komt op het volgende neer: ik wil die indexen dus op een andere, snelle pc maken, maar daar draait Windows op. Hoe krijg ik die files dan naar Linux? Kopieren gaat niet echt goed heb ik me laten vertellen? Of kan ik die data op een of andere manier 'dumpen' :?
Je kan ze gewoon kopieeren. Ik heb hetzelfde gedaan met de MySQL DB van de foongids die in Windhoos stond. Volgens de MySQL docs is het ook platformonafhankelijk.

• RemcoX
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:18 schreef igmar het volgende:

[..]

Je kan ze gewoon kopieeren. Ik heb hetzelfde gedaan met de MySQL DB van de foongids die in Windhoos stond. Volgens de MySQL docs is het ook platformonafhankelijk.
Aha, ik zal het eens proberen dan. thanks...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

het is platform maar niet versie onafhankelijk...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RemcoX
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:29 schreef chem het volgende:
het is platform maar niet versie onafhankelijk...
Hmzz, dat is ook nog een probleem dan. Maar ik denk dat ik er gewoon op ga gokken :)

• RemcoX
Off topic: igmar, welk progje is dat ook al weer dat die foondata in MySQL zet?
Pagina: 1