Toon posts:

[FLASH] variable via param, of nog beter...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Search gebruikt, maar kon geen specifiek antwoord vinden.

Is het mogelijk om een variable in een Flash movie te zetten door middel van een bepaalde param in de html?

Of nog beter (het is voor een banner-track script), is het mogelijk om een gewone Flash-movie (geen button dus en geen "getURL" erin) 'klikbaar' te maken door een bepaalde code aan de html toe te voegen?

Het tweede zou in mijn geval het mooiste zijn eerlijk gezegd.

Iemand met de oplossing?

Wij danken u :)

Verwijderd

In html een url geven aan je hele swfje kan niet, zo ver ik weet. Met layers ofzow eroverheen lukt ook allemaal niet. ligt volgens mij aan de rendertechniek van swfjes.

Via javascript variable aansturen in flash kan wel, maar weet zo uit m'n hoofd niet meer hoe. Gebruik dat niet elke dag :)

zou je ff moeten zoeken bij flashkit, ultrashock ofzow

Die eerste op deze pagina van Flashkit
http://www.flashkit.com/cgi-bin/tutorials/search.cgi?query=javascript

Verwijderd

Topicstarter
Interessante link, zal dat met javascript morgen een proberen!

Het gaat er namelijk om dat een banner in een iframe op een andere site staat, het bestand in dat iframe is een php met id=naam_van_de_site. Zo kan ik dus de views meten.
Aangezien het Flash-banners zijn moet de waarde van die id dus ook in de Flash-banner komen, zodat die weer kan linken naar banner.php?in=naam_van_de_site (om de clicks te meten).

Dat was de achtergrond info :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

plus dat elke variable gelijk op de _root beschikbaar word door het aan de object en embed tag te binden.

Zoiets als:
code:
1
2
<param name=movie value="movie.swf?foo=bar">
<embed src="movie.swf?foo=bar">

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 20:19 schreef oh,when? het volgende:
plus dat elke variable gelijk op de _root beschikbaar word door het aan de object en embed tag te binden.

Zoiets als:
code:
1
2
<param name=movie value="movie.swf?foo=bar">
<embed src="movie.swf?foo=bar">
JAAA! Zoiets zocht ik dus, ga ik morgen (straks dus :P) proberen, hardstikke bedankt. Dan kan ik die var gewoon dynamisch in de html schrijven :)
Pagina: 1