Toon posts:

Postzegel inscannen en verklein tot werkelijke afb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een postzegel ingescant verkleinen tot het werkelijke formaat?

Kun je scannen zodat het plaatje de werkeljke groote wordt? ik heb nu met 100% gescant het plaatje wordt dan heel groot (afmetingen

Verwijderd

Nee hoor, het plaatje dat je nu hebt is net zo groot als de werkelijke postzegel. Print 'm maar eens uit, dan zie je wat ik bedoel :)

Je kunt 'm natuurlijk gewoon verkleinen met Photoshop ofzo, maar hij zal er op iedere schermresolutie anders uitzien (groter of kleiner).

Verwijderd

Topicstarter
echt?

Bij een 100% Scan krijg ik een afbeelding die groter is dan mijn beelscherm. Wil je beweren dat als ik dat print dat ik dan het werkelijke formaat krijg?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 17:53 schreef Icculus het volgende:
Bij een 100% Scan krijg ik een afbeelding die groter is dan mijn beelscherm. Wil je beweren dat als ik dat print dat ik dan het werkelijke formaat krijg?
Dat durf ik te beweren ja :P

Probeer het eens zou ik zeggen!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ja, je scant hem op laten we zeggen, 400 dpi in, je monitor kan maar tot 72 dpi weergeven maar je printer kan wel tot 1400 ofzo

snappie?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

groote op een beeldscherm wertk niet met centimeters maar met pixels, en die verschillen nog wel eens (zeg maar vaak).. Dus iets op ware groote laten zien gaat nogal moeillijk..

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Een monitor werkt meestal met bijvoorbeeld 1024 pixels over heel de breedte van je scherm (toch al gauw 40 centimeter), terwijl een beetje scanner werkt met, nou, toch al gauw 1200 pixels op 2,54 centimeter. Dat is dus al groter dan je beeldscherm!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1