Hoe zit het nou met RAID op de Seagate Barracua IV

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Ik wil vrij snel een nieuwe HD kopen en zit te denken aan een Seagate Barracuda IV (80GB) :)

Maar als ik later (mischien over een jaartje) een nieuw systeem koop, komt er nog een hd erbij en dan in RAID natuurlijk. Natuurlijk moet dat dan ook een Seagate IV worden. :9

Nu las ik dat sommige mensen problemen hadden met de snelheid van RAID met Barracuda's IV, dat tie trager was dan een enkele schijf :'(

Er werden wat linkjes gegeven naar een Forum, maar wat daar allemaal gezegt wordt snap ik nie echt :{

Nu wil ik dus ff goed kijken hoe dat nou zit met die RAID want ik koop deze schijf wel met de gedachte dat tie ooit in RAID komt te hangen

wie of wie kan mij meer duidelijk verschaffen :? :)

Verwijderd

Het komt er op neer dat de cuda IV niet presteert in RAID 0 (met 2 schijfen bv). Nog slechter dan met 1 schijf. Verschillende mensen hebben dit gerapporteerd en heb ik nog niet gehoord van een werkend geval.
Seagate onkent het probleem en geeft controllers, ide kabels enz de schuld.

SEAGATE?? HELLO??? :(

Word tijd dat Ome Tom er is naar kijkt...
edit:
Maar ff een meeltje gestuurd...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Volgens Seagate NL zijn ze bezig met een nieuwe firmware die dit probleem op moet lossen.

Ik w8 wel ff tot ik mijn cuda 3 vervang door een 4 (heb een cuda 3 en 4 samen in raid-0, dat gaat wel goed)

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:38 schreef _JGC_ het volgende:
Volgens Seagate NL zijn ze bezig met een nieuwe firmware die dit probleem op moet lossen.

Ik w8 wel ff tot ik mijn cuda 3 vervang door een 4 (heb een cuda 3 en 4 samen in raid-0, dat gaat wel goed)
Mooi :)

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is het dus een probleem wat je nu niet kan oplossen (zelf), en als je nu een hdd koopt, kan je dan daar van de firmware updaten zodra de goeie versie zometeen uit komt? (dus over een jaartje ofzo als ik hem eventueel in RAID ga hangen)

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
kep hier ook 2 baracuda's draaien in raid 0
kep maar een doorvoer van 33mb/sec
de burst daarintegen is wel weer lekker :)

Verwijderd

seagate rulez op het moment ook que rma ... firmaatje in Nederland dus binnen 3 dagen retour :)

Cheetah 10K lover :)

• _JGC_
  • Laatst online: 21:03
Ervaring met RMA?
Je stuurt het lekker goedkoop naar schiphol, die sturen het weer door naar Engeland of Ierland ofzow.

Je krijgt dus niet een disk van Seagate NL, zij sturen de troep gewoon door.

Wel lekker overigens: ooit de PTT snel zien bezorgen naar het buitenland? Dat doet Seagate toch wat sneller :)
Pagina: 1