Kabelinternet en thuisnetwerk over een kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hee,

heb gisteren kabelinternet gekregen, dat werkt allemaal leuk en aardig maar nu heb ik een vraagje.
Essent heeft de kabel direct op mijn uplink op mijn Ethernetswitch aangesloten die ik ook gebruik voor een thuisnetwerk, en daarbij is bestands en printerdeling uitgeschakeld.
nu wil ik dit wel gebruiken maar als ik iets ga printen of een bestandje van de ene comp naar de andere kopieer dan vind ik het minder prettig als de hele internet community meekan genieten...
iemand een idee hoe dit te fixen is?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Twee netwerkkaarten in 1 pc en routersoftware :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 17:26 schreef dennisdotcom het volgende:
Twee netwerkkaarten in 1 pc en routersoftware :)
Ehh, bedankt voor je reply maar heb geen sloten meer over... :( . het moet dus zonder extra (dure) hardware, een kabeltje of iets is niet zo;n probleem.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

misschien slaat dit antwoord totaal nergens op, maar wat ik mezelf ook wel eens afvraag bij @home (ik heb zelf chello daar niet van) is of dat met 1 netwerkkaart per pc zou kunnen en dan gewoon 2 netwerkadapters installeren ofzo...

Één voor je lan en één voor @home... ben eigenlijk wel benieuwd of dat werkt, zo ja dan is jouw probleem opgelost en ben ik weer wat kennis rijker... probeer het maar eens >:)

Hoi

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Uhhh????
twee stekkertjes in een gaatje proppen?

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:40 schreef menn0 het volgende:
Uhhh????
twee stekkertjes in een gaatje proppen?
Nooit van een COMBI kaart gehoort :? maar het gaat NOOIT werken :(

Verwijderd

Misschien is het een idee om een netwerkadapter voor de USB poort erbij te kopen, dan is het probleem van geen sloten meer over opgelost. Deze USB-netwerkadapters zijn wel duurder, ongeveer 150 gulden.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat ook kan is je NIC vervangen door zo'n kaartje met ingebouwde hub ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
HUH? Heeft essent de kabel rechtstreeks op je switch aangesloten?
heb je aangegeven dat je meerdere PC's wou gebruiken op het internet ofzow?
Anders gewoon weer bestand en printersharing aanzetten, maarja dan is de beveiliging weer omzeep..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Op elke pc een firewall installeren?
Zonealaram, tiny firewall etc etc

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een routertje kopuh dan heb je een hardwarematige firewall, het kost wel wat ballen maar het is ook maar een alternatief.

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan:

- zorgen dat je als protocol alleen TCP/IP geinstalleerd hebt
- Nu bestands- en printerdeling uitzetten
- Vervolgens voeg je het NETBieu Protocol toe
- Nu staat je bestands- en printerdeling alleen aan voor dit protocol (kun je zien aan het grijze vakje achter het zwarte vinkje naast bestands- en printerdeling)

Om nu te voorkomen dat andere mensen mijn computer op kunnen draai ik een firewall met hierin aangemaakte regels zodat de andere computers van het interne netwerk er natuurlijk wel zo op kunnen!!!

BTW dit is wel allemaal geregeld onder Win2k Pro. Heb zelf al van buitenaf proberen te benaderen en het werkt perfect!!!

Verwijderd

Al gebruik je TCP/IP, zolang je voor je thuisnetwerk een compleet andere range gebruikt dan voor @Home (en dat kan ook niet anders), lijkt het mij heel sterk dat de Internet community kan meegenieten. Je router (kabelmodem) mag geen adressen uit de reeksen 10.x.x.x., 192.168.x.x en 172.nogeenbeetje doorlaten.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je kan ook het verkeer voor je thuis-netwerk encrypten...ook al geniet heel internet mee van het verkeer dat over je switch gaat, ze hebben er geen bal aan dan.... Ik zou zelf een firewall tussen kabelmodem en switch plaatsen overigens

iRacing Profiel

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan ook een usb nic kopen, is ff duurder maar je hoeft je kast niet eens open te schroeven.

Verwijderd

Heb je geen andere pc waar nog een netwerkkaart bij in kan, dan maak je daar een router van.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:45

frapex

got r00t

sinds het een HUB is, gaat de data OVERAL naartoe.. oftewel als je wat data stuurt over het interne netwerk, dat ligt het internet PLAT, sinds je 1 mb/s over een 16kb/s lijntje probeert te drukken.

Neem gewoon 1 pc als server met 2 netwerkkaarten, dit gewoon VEEL beter. Zet Linux op de server (of MS). De server zit gewoon tussen de hub en uplink.

Geloof me, ik had ook eigewijze vrienden die zeiden dat het ook zo prima werkt, maar komen er nu op terug (niet dat jij zo denkt hoor ;) ).

Op deze manier is je interne netwerk afgeschermd van de buitenwereld, en heb je ook nog i-net dat een beetje normaal functioneert :P

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

je verteld zelf al dat je een switch hebt, dus is al gefixed, een switch stuur alle gerichte pakketten naar de correcte poort, en je arp's worden door je modem afgevangen daar deze waarschijnlijk wel met 192.168.x.x of 10.x.x.x beginnen, dus je hoeft helemaal niets te doen.

RGZ

MASH
Op zaterdag 13 oktober 2001 17:25 schreef terw_dan het volgende:
Hee,

heb gisteren kabelinternet gekregen, dat werkt allemaal leuk en aardig maar nu heb ik een vraagje.
Essent heeft de kabel direct op mijn uplink op mijn Ethernetswitch aangesloten die ik ook gebruik voor een thuisnetwerk, en daarbij is bestands en printerdeling uitgeschakeld.
nu wil ik dit wel gebruiken maar als ik iets ga printen of een bestandje van de ene comp naar de andere kopieer dan vind ik het minder prettig als de hele internet community meekan genieten...
iemand een idee hoe dit te fixen is?
Pagina: 1