Ik kan via school een laptop kopen. Nu zit hier een Duron 850 in met speedstep. Nu is mijn vraag of dat automatisch betekend dat er een Morgan core op de proc zit of dat er ook Spitfire cores bestaan met speedstep. Een Morgan core zou wel phat zijn want dan zit er ook SSE en Data Prefetch op :-)
Ik dacht dat er alleen Mobile Duron's waren met een Morgan core.
nee nee, de mobile durons zijn spitfires. mischien dat amd ze ook overzet op morgan, maar dat is eveb afwachten
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Een Duron met speedstepOp zaterdag 13 oktober 2001 17:23 schreef -bolio- het volgende:
Ik kan via school een laptop kopen. Nu zit hier een Duron 850 in met speedstep. Nu is mijn vraag of dat automatisch betekend dat er een Morgan core op de proc zit of dat er ook Spitfire cores bestaan met speedstep. Een Morgan core zou wel phat zijn want dan zit er ook SSE en Data Prefetch op :-)
Speedstep is een geregistreerde naam van Intel, dus lijkt me ERG sterk dat je dat op de Duron gaat vinden. Sowieso, als het een Spitfire Duron is kun je net zo goed een desktop nemen- verbruik=23W, batterij levensduur zelden meer dan een uur idle, laat staan als je het nog gebruikt.
De Spitfire mobile heeft helemaal geen PowerNow! (de AMD variant op Speedstep) of wat dan ook. Als het Speedstep heeft is het een Celly 850, heeft het PowerNow!, is het een Morgan.
Oslik blyat! Oslik!
Mobile Duron:
Zie: http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_1276_1204^1218,00.html
o.a.:
-AMD PowerNow! Technology for Extended Battery Life
Zie: http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_1276_1204^1218,00.html
o.a.:
-AMD PowerNow! Technology for Extended Battery Life
OK jongens hardstikke bedankt. Het is inderdaad bests lomp van me om Speedstep te zeggen terwijl ik PowerNOW bedoelde.Maar als ik het goed begrijp zit er op die Duron dus een Morgan core met Data Prefetch en SSE. Het betreft trouwes een Compaq laptop model 1214NE. Voor meer info kun je hier kijken.
Pagina: 1