ik wil om de ab van mijn dvd speler beneden te te bedienen een com verleng kabel van 15 m maken kan dit volgens jullie
(uiteraard zonder versterker)
Seriele kabel? Daarmee heb ik hier zonder problemen 115kbps gehaald over 15 meter. Dat was wel een goed afgeschermde kabel.Op zaterdag 13 oktober 2001 17:15 schreef therealmagic het volgende:
ik wil om de ab van mijn dvd speler beneden te te bedienen een com verleng kabel van 15 m maken kan dit volgens jullie
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
dat is volgens mij voor UTPOp zaterdag 13 oktober 2001 18:59 schreef laupro het volgende:
Ik dacht dat 100m het maximum was dus...
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Officieel vastgelegde maximum misschien. Je kunt meer echt wel halen.Op zaterdag 13 oktober 2001 20:58 schreef mvdejong het volgende:
En ja, 100m is het maximum voor 10Base-T
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Beschermengel!!Op zaterdag 13 oktober 2001 21:40 schreef Wierdo_NL het volgende:
Ik zou als ik jou was, gewoon niet verder gaan dan 15 meter, want das de theoretische maximale lengte..
Als het tegen zit, gaat ie niet eens verder dan 10meter (als je oude spullen hebt ofzo)
Dat geld ook voor 'com-kabels'. Het heeft te maken met -12v en +12v zo blijft het signaal te onderschijden (na storing) doodat de computer gewoont kijkt of het negatief is of niet. Het ligt er trouwens ook maar net aan wat voor een kabel je gebruikt, pruts je zelf wat aan elkaar dan heb je misschien 100 meter, doe je het echt goed (gouden contacten ect) dan haal je denk ik wel 250 meter!Op zaterdag 13 oktober 2001 19:01 schreef happy3736 het volgende:
[..]
dat is volgens mij voor UTP
er is volgens mij helemaal geen max lengte voor een com kabel ( staan nergens geschreven )( natuurlijk is er wel een max lengte maar)
Verwijderd
-12Volt +12Volt ??????????Op zondag 14 oktober 2001 00:02 schreef laupro het volgende:
[..]
Dat geld ook voor 'com-kabels'. Het heeft te maken met -12v en +12v
Ga maar nameten, zo'n 'com'-poort werkt met -12 en +12 volt. Een parrallele poort werkt met 5 volt.Op zondag 14 oktober 2001 07:37 schreef unicorn7 het volgende:
[..]
-12Volt +12Volt ??????????
Ik weet niet, maar volgens mij worden er door de hedendaagse lowpower chipjes op onze moederborden niet meer zulke hoge levels gehanteerd, en moet je eerder denken aan 3 of 5 volt levelverschil.
Ontopic
De maximumlengte is 15 meter. Alhoewel in optimale omstandigheden 150meter gehaald kan worden, is het niet aan te raden omdat door het verlies van lange draden de drain op de serialbus hoger dan 50mA wordt. Iets langer dan de 15meter grens kan wel, alleen moet je al gauw gaan denken aan dikkere signaaldraden met betere afscherming.