1600x1024 aanzetten op een ATI Radeon, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Ik wil erg graag 1600x1024 hebben in Windows, maar dat (#*@ ATI support dat niet (wel op de MAC Radeon, maar niet op de PC Radeon).

Nou zou ik natuurlijk een MAC aan kunnen schaffen ;), maar ik zoek liever een andere oplossing (met m'n Radeon, dus geen andere kaart).

Niet 1 driver ondersteunt 1600x1024, maar kan ik het op een andere (veilige ?) manier wel op die resolutie krijgen?

Ik geloof dat Powerstrip het wel kan, maar is dat veilig en blijft m'n PC stabiel draaien (win2k)?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

het kan volgens mij wel, maar volgens mij haal je dan wel je kaart naar de knoppen en kan je beeldscherm het aan??

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
M'n beeldscherm trekt het wel (daarom wil ik het ook), maar kan m'n kaart het aan?

Radeon voor de MAC kan het wel, dus of het dan alleen aan de drivers ligt of dat er ook nog wat met de kaarten geknoeid is?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Dom idee :) Maar probeer is in je register :). Zo doe je dat : Start -> Uitvoeren -> register -> ok -> Hkey_current_config -> display -> settings -> resolution (staat ergens tussen) -> dubbel klikken resolutie instellen (1600,1200) En dan afsluiten. Opnieuw opstarten :) En voila moet werken...

Leukte zelfs op een s3 met 4 mb :+

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
In principe kan je elke resolutie die je maar wil (Zolang je videokaart genoeg geheugen heeft, en je ramdac ed. het aankan).
Onder linux kan je, als je de juiste timings weet dat zelf zo doen. Onder windows kan je gebruik maken van bijv. Powerstrip, daarmee kan je volgens mij ook van elke resolutie gebruik maken.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Hmmz, met RadeonTweaker lukte het, maar dan gaat m'n desktop scrollen :(

Dan maar weer gewoon een standaard resolutie uitrekken :r

Verwijderd

idd, met powerstrip 3 kan het in ieder geval (zelf wilde ik ook 1600*1024 :) )

het is gelukt, maar pas op met de refreshrate instellen, want als die te hoog is, springt ie niet na 15 sec weer terug zoals gewoonlijk bij windows :(

enige oplossing was bij mij in safe mode de drivers bijwerken :(

mzzl

dii

Verwijderd

1600*1024?
lekkere 4:3 verhouding :)
netzoals dat mensen 1280*1024 draaien, ik snap zux niet :)

dan krijg je tog echt rare verhoudingen ;/

Verwijderd

heeft iemand dit ooit geprobeerd met een TNT2 ?
Pagina: 1