usb webcam installeren, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08-2024
ik heb een usb webcam alleen die doet nix. ik heb m dan ook nog niet geinstalleerd. als ik dat probeer met add hardware enzo dan vindtie wel de drivers van cd en die worden ook gekopieerd maar dan moet ik een port geven. dit zou opzich geen probleem zijn als er een usb port bij staat maar dat staat er dus nie bij, alleen een lpt port en 2 com porten.

hoe installeer ik m nou? ik zal wel usb port drivers ergens vandaan moeten halen maar waar? ik heb een msi k7t266 pro-r. op de cd staat nix...

ken iemand me helpen?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
denk dat je USB support in je bios moet aanzetten
USB is zo plug en play als wat, dus windows MOET het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
dat ken ik wel is proberen ja... maar het blijft wel een vaag probleem. thnx in iedergeval. suggesties nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26914

Met alle USB hardware geldt de stelregel dat je eerst de software installeert en dan pas het apparaat inplugt. vervolgens wordt het apparaat herkent in Windows en kun je er mee werken.

Als het apparaat helemaal niets doet, werkt je USB hardwarematig niet (stroom loopt ook via de aansluiting) dus zul je naar zaken moeten zoeken waarmee je de poorten enabled zoals toeveoegen in Windows of enable'n in de Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb gehad zijn Windows mijn 'USB Root-HUB' had uitgeschakeld, kijk daar is na in Apparaatbeheer

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
ik heb in het bios usb aan gezet, had ik zo te zien uit gezet, en toen ik windows weer starte toen kreeg ik een stuk of 8 nieuwe apparaten. heb 1 keer de map gegeven waar het usb spul stond van mn mobo cd en toen werden er 6 dingen geinstalleerd. heb nu nog 2 dingen die unknown zijn, en ik weet ook niet wat het kan zijn.

maar over die camera, die vondtie dus ook daarna en de drivers werden geinstalleerd enzo (dit keer hoefde ik geen port aan te geven), maar toen liepen de progs die dr bij zaten vast. dus ik alles met ctrl en alt en del uitgezet en die camera dr af gegooit en weer opnieuw geinstalleerd enzo. daarna nog een beetje lopen prutsen maar na het terug zetten van het register ;( werkt het nog niet. elke keer als ik nou die kamera installeer moet ik weer een port op geven, een com port of een lpt port. heb nou com 1 maar die doet het nie (zoals verwacht).

ik ga nog is proberen wat hier boven staat en eerst de software installeren en dan dat ding dr inpluggen, maar als dat nie werkt wat dan?

ik heb btw windows xp 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7791

Op zaterdag 13 oktober 2001 17:40 schreef brute51 het volgende:
ik heb in het bios usb aan gezet, had ik zo te zien uit gezet, en toen ik windows weer starte toen kreeg ik een stuk of 8 nieuwe apparaten. heb 1 keer de map gegeven waar het usb spul stond van mn mobo cd en toen werden er 6 dingen geinstalleerd. heb nu nog 2 dingen die unknown zijn, en ik weet ook niet wat het kan zijn.

maar over die camera, die vondtie dus ook daarna en de drivers werden geinstalleerd enzo (dit keer hoefde ik geen port aan te geven), maar toen liepen de progs die dr bij zaten vast. dus ik alles met ctrl en alt en del uitgezet en die camera dr af gegooit en weer opnieuw geinstalleerd enzo. daarna nog een beetje lopen prutsen maar na het terug zetten van het register ;( werkt het nog niet. elke keer als ik nou die kamera installeer moet ik weer een port op geven, een com port of een lpt port. heb nou com 1 maar die doet het nie (zoals verwacht).

ik ga nog is proberen wat hier boven staat en eerst de software installeren en dan dat ding dr inpluggen, maar als dat nie werkt wat dan?

ik heb btw windows xp 2600.
Zijn die drivers dan wel compatible met XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je moet toch gewoon je webcam erin doen,dan ziet windows hem .
en als je dan gaat installeren dan zegt ie toch vanzelf dat je hem er ff uit moet halen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Hier heb ik een Logitech Quickcam WEB. Dat ding heeft een typische installatie:

1. Software installeren
2. Rebooten
3. Webcam erin pluggen (USB)
4. Drivers installeren

Ik moet absoluut eerst de software installeren voordat ik hem erin plug (USB) en daarna pas de drivers, ander doet ie het echt niet.

Misschien helpt het..

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
heb net mn register van vanmorgen weer terug gezet, camera dr uit en opnieuw opgestart. alle usb hubs enzo worden allemaal netjes herkent, dat ging dus wel goed.
ik weer opnieuw opstarten en windows zag daarna de camera die ik inmiddels weer had aangesloten. nou die ging dus effe wat drivers installeren (duurde wel beetje lang btw) en toen kreeg ik een bericht dat alles ok was. nou niet dus, ken ngo steeds nix met die camera doen. niet met de bij geleverde software, niet met virtual dub, niet met vidcon32 en niet met avi_io ofzo. nix deed t. ik zal wel effe zoeken nog naar nieuwe drivers van dynalink maar als dat ook nie werkt dan geef ik het maar op denk.

edit:

geen sitecom maar dynalink :)

huh die camera is net nieuw maar de nieuwste drivers zijn van augustus 2000.... :( laat ik die maar nie proberen. zijn nog beta's ook... :r

Pagina: 1