win 2000 shares benaderen vanuit win ME

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In de FAQ stond het volgende:

Specifieke users toegang geven naar jouw machine :

Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.

Ik heb in win2000 een nieuwe gebruiker toegevoegd met de juiste username en wachtwoord. Nu heb ik in winme standaard aanmelding op "client voor microsoft netwerken" gezet. Als ik winme opstart gebruik ik de username en het wachtwoord dat ook bij win2000 is ingesteld. maar als ik via netwerkomgeving naar de win2000 pc wil krijg ik de volgende error: \\win2000 is niet toegankelijk. Onbekende fout 2455.

lekker duidelijk dus... wie weet raad?

ps. vanaf win2000 kan ik wel bij de sharen van windows me.

• compie
  • Niet online
Kom op, niemand...... ????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en als je het 'guest' of 'gast'account aan zet?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

euhm... heb je wel een share aangemaakt? probeer anders eens \\ip-adres-win2k-bak\c$ ...

• compie
  • Niet online
Het guest account wil ik niet aanzetten, win2000 is een laptop die ook geregeld in schoolnetwerkt hangt. En ja ik heb iets geshared.

met dat ip adres zal ik wel eens proberen.

Verwijderd

Maak een gebruiker op je W2000 machine aan met dezelfde naam en (evenutueel) wachtwoord die je gebruikt op je W9x machine.

Werkt uitstekend en niet iedereen heeft er gelijk toegang toe (wat met het guest account wel gebeurd).

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 16 oktober 2001 07:57 schreef Akko het volgende:
Maak een gebruiker op je W2000 machine aan met dezelfde naam en (evenutueel) wachtwoord die je gebruikt op je W9x machine.

Werkt uitstekend en niet iedereen heeft er gelijk toegang toe (wat met het guest account wel gebeurd).
:)

Lees je alleen de topic titel of de rest ook...?
Volgens mij heeft ie keurig de FAQ gelezen en bovenstaande als eerst geprobeerd.
Ik zou even proberen te zoeken naar die foutmelding. Ook zou je op alle 2 de pc's even je TCP/IP protocollen kunnen verwijderen en opnieuw installen (vooral op die ME machine).
Staan er trouwens nog andere (ongebruikte) protocollen tussen die je ev. weg kan gooien...?

Wees consequent, maar niet altijd

• compie
  • Niet online
hoe moet ik op die windows me pc inloggen met die gebruikersnaam en dat wachtwoord? moet dat via netwerkaanmelding of gewoon via de windows aanmelding?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Aangezien je netwerk niet werkt zou ik gaan voor de netwerkaanmelding.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1