Toon posts:

bios stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een geheugen bank verkeerd om in een dim slot gedrukt, gevolg computer dood.
Hij start op maar start niet door diskete station blijft het lampje van branden.
Ook bijft de computer hangen en geeft ook geen beeld meer.
Met een iso grafische kaart ook niet.
Zou de bios vergalt kunnen zijn en met een nieuwe bios er in het probleem opgelost zijn.
Of zou hij niet meer te reden zijn.
Het is een Aopen 63pro.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Weinig zinnigs van te zeggen, zolang het ding niet rookt op bepaalde plaatsen is het erg moeilijk om een defect te constateren.
Gewoon proberen als je de kans krijgt zou ik zeggen (dus ROM laten flashen en terugzetten)

Zou er niet teveel op rekenen...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als hij bij de floppy drive komt heeft hij eerst al een memory check gedaan als ik me niet vergis...
wat gaf hij daar aan?

en check al je kabeltjes enzo ff

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft dus helmaal geen leters meer aan.
Gewoon een dood beeld, maar met een isa kaart zeg maar sneeuw beeld.

Verwijderd

mhhh klink niet erg best....

ik zou zeggen haal alles van je mobo af incl hdd floppy enzo alleen vga kaartje, cpu en geheugen en kijk of je beeld krijgt.
probeer ook het dimmetje ff in een ander slot te stoppen en gebruik maar 1 dimmetje en switch die tussen de bankjes.

als je geen beeld krijgt heeft ie hem ook door zijn mobo gedrukt, dan zit er nix anders op dan een nieuw mobo kopen!

(en hoe krijg je dat voor elkaar, verkeerd eensom? dan heb je veeel kracht gebruikt en dan ben je als een kip zonder kop aan de slag gegaan, zonndduuuuhh!!! :( )

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 13 oktober 2001 16:19 schreef tim het volgende:
Een vriend van me heeft een geheugen bank verkeerd om in een dim slot gedrukt, gevolg computer dood.
Hij start op maar start niet door diskete station blijft het lampje van branden.
Ook bijft de computer hangen en geeft ook geen beeld meer.
Met een iso grafische kaart ook niet.
Zou de bios vergalt kunnen zijn en met een nieuwe bios er in het probleem opgelost zijn.
Of zou hij niet meer te reden zijn.
Het is een Aopen 63pro.
Hmmm ik zie niet hoe je je BIOS verneukt met er een DIMM in te duwen :)
Waarschijnlijk heeft ie het DIMM slot naar de maan geholpen.
Als je enkel RAM in de andere slots steekt boot ie dan ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 13 oktober 2001 16:43 schreef IceFlame het volgende:
Als hij bij de floppy drive komt heeft hij eerst al een memory check gedaan als ik me niet vergis...
Maar als alleen het lampje gaat branden zegt dat niet zo heel veel, doet ie namelijk al als er stroom op komt te staan...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
ook met de andere dim slots doet ie het zelfde.
Ik hoor de hd en de ven van de processor draaid.
Dat is ook alles wat ie doet.
En het lampje van het diskete station blijft branden.
Pagina: 1