Toon posts:

Belinea 19" Monitor 106080, to buy or not to buy!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
That's the question. Kopen of niet? Hij is 2ehands, enkele maanden oud en zonder garantie..

Iemand vervelende ervaringen met deze of andere Belinea monitoren (met name defecten en dergelijke)??

Is een mooi monitortje dacht ik zo.. wat moet ik ervoor geven?

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog ff wat specs:

Belinea 10 60 80
First Class
De Belinea 10 60 80 werd speciaal voor grafici, web designers en DTP-gebruikers ontwikkeld. De 10 60 80 heeft, net als de 10 30 80, een zeer kleine dot pitch van 0,25 mm. Dankzij de horizontale frequentie van 30 -110 kHz bereikt dit model een resolutie van 1600 x 1200 pixels bij de ergonomische verversingsfrequentie van 85 Hz. Daarnaast heeft de 10 60 80 een extra BNC-aansluiting, die een storingsvrije beeldoverbrenging garandeert.

image size in inch / cm 19 / 48.3
viewable image size in inch / cm 18 / 45.7
max. resolution 1920 x 1440
phosphor dot pitch in mm no
grille pitch (horizontal) in mm 0.25
shadow mask / aperture grille no / yes
screen treatment Diamondtron NF (Naturally Flat)
horizontal frequency in kHz 30 - 110
vertical frequency in Hz 50 - 160
bandwidth in MHz 261
Belinea Soundsystem no
3 years warranty yes
3 jaar on site swap out incl. CRT yes

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
nooit belinea hier
vriend had een belinea 103040 gekocht ( 17 inch )
3 keer omgeruiled elke keer viel er 1 kleur weg
nu heeftie zijn 4e maar die begint ook al rare kuren tekrijgen soms wordt het beeld blauw

en daarom nooit belnea hier geef liever wat meer geld uit
voor een goede monitor

en als hij 2dehands is zou ik hem zeker niet kopen

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
wat kost ie ?

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 oktober 2001 16:23 schreef happy3736 het volgende:
nooit belinea hier
vriend had een belinea 103040 gekocht ( 17 inch )
3 keer omgeruiled elke keer viel er 1 kleur weg
nu heeftie zijn 4e maar die begint ook al rare kuren tekrijgen soms wordt het beeld blauw

en daarom nooit belnea hier geef liever wat meer geld uit
voor een goede monitor

en als hij 2dehands is zou ik hem zeker niet kopen
Heb precies dezelfde al 1,5 jaar en doet gewoon toppie
Dus * HappyFun zou doen [al zou ik een 17" TFT ipv 19"]

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
675 piek, 4 maanden oud. Heb em nog niet gezien maar als het beeld perfect blijkt te zijn na 4 maanden, dan lijkt me de kans niet zo groot dat het daarna opeens minder zal worden.. kan natuurlijk altijd maar goed.

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Niet doen, Belinea zijn wel lekker goewdkoop maar dat is ook in de kwaliteit te zien. Ze zijn niet zo helder als de concurrenten en na verloop van tijd wordt dat steeds erger. dat geld ook voor kleueren. Deze kunnen na verloop van tijd gaan afwijken.

Als je nou een goed merk wil. kies Iiyama bijvoorbeeld. iets duurder maar wel zeer goede kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 16:31 schreef Falcon2107 het volgende:
Niet doen, Belinea zijn wel lekker goewdkoop maar dat is ook in de kwaliteit te zien. Ze zijn niet zo helder als de concurrenten en na verloop van tijd wordt dat steeds erger. dat geld ook voor kleueren. Deze kunnen na verloop van tijd gaan afwijken.

Als je nou een goed merk wil. kies Iiyama bijvoorbeeld. iets duurder maar wel zeer goede kwaliteit.
Goedkoop? Is een 19 inch monitor van 1300,- goedkoop? Hmz.. maarjah ik kan deze toevallig voor veel minder krijgen..

Verwijderd

Top monitor kan menig merk een voorbeeld aannemen. Prijskwaliteit verhouding van Belinea kan niet beter.

kijk eens op www.kieskeurig.nl

Verwijderd

Volgens mij heb je nog gewoon garantie op die monitor er zit namelijk 3 jaar on-site garantie op en dan maakt het niet uit of deze nu tweedehands is of niet.
Pagina: 1