Toon posts:

Raid0 Meerdere partities?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raid0 systeem draaien hier (2x Barraccuda III 30GB) De pc ziet deze disks als een enkele 60GB disk.

Nu mijn vraag:

Ik heb een enkele NTFS partitie met daarop windows XP
Nu wil ik Windows ME ernaast installeren

1) Kan dat met raid0?
2) Kan in windows ME naast Windows XP installen zonder dat mijn partitietabellen overschreven worden?

Het zou mooi zijn als ik bij de start kan kiezen uit windows 98 of XP (doormiddel van windhoos xp startmenu)

Verwijderd

Topicstarter
Who can help me please?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
als 't 1 partitie is zal je met van die rasizing-software aan de slag moeten vrees ik

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Partitie resizen met PQ PMagic ofzo, NTFS partitie wat kleiner maken dus en een erbij maken en daar Me op zetten.
Bootmenutje aanpassen en loader eventueel kopieren naar je Me partitie.. klaar is Kees (of iemand anders)

Laat maar.. .

Verwijderd

moved SA >> OM

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
We zijn heel snel klaar met het RAID aspect van het verhaal: daar is nl. niets bijzonders mee. Een RAID-0 wordt voor het besturingssysteem en alle lagen daaromheen gewoon gezien als 1 disk. Dus dat kan gewoon.

Je probleem is dus nu het erbij installeren van Windows 98/Me. Omdat je schijf waarschijnlijk niet FAT32 is moet je hem FAT32 maken (met PartitionMagic) of moet je er een extra partitie bij maken. Nondestructief -> PQMagic :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Is het ook wenselijk (qua snelheid) om meerdere parties op een RAID0 set te hebben.

Ik wil zo snel mogelijk, maar natuurlijk wel het gemak van maar een kleine partitie te moeten ghosten.

Is er dus snelheidsverlies of zijn er andere complicaties door meerdere partities te nemen?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 15:26

Apache

amateur software devver

Op zaterdag 12 januari 2002 14:36 schreef Bmagic35 het volgende:
Is het ook wenselijk (qua snelheid) om meerdere parties op een RAID0 set te hebben.

Ik wil zo snel mogelijk, maar natuurlijk wel het gemak van maar een kleine partitie te moeten ghosten.

Is er dus snelheidsverlies of zijn er andere complicaties door meerdere partities te nemen?
hier niet, ik heb 4 windows partitie's, en 3 linux partitie op een raid 0 array van 2x maxtor 40GB, draait voornamelijk gentoo en werkt perfect, ik merk ook geen verschil van voor ik gepartitioneerd heb en nu erna.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Perfect!

Dan ga ik nu verschillende partities aanmaken.
Thanx

Verwijderd

Dat gaat allen als je of de c: fat32 maakt of dat je op de c: Win Me installeert anders gaat het niet!!

heb er (nare) ervaring mee maar ik heb het nu :) zo :
c: Win Xp
D: Win 2000
E: Win98

Succes

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

is mij niet gelukt, heb 2 x40gb IBM's raid 0,kon XP wel installen naast win98,maar bij opstarten had ik de bekende unmountable bootdrive.
Had nog een 30gb IBM liggen ,die erbij gezet op de normale ide controller,daar XP op geinstald, WERKT PERFECT!(XP dus helemaal alleen op 1 schijfje)
:'( Helaas dus geen raid Bij opstarten XP,wel in WIN98,opslaan van bestanden natuurlijk wel op een raid schijf)

Iemand trouwens oplossing om XP ook Raid 0 te krijgen? (110gb :P ), ja ik weet dat je maar 2 schijven raid kunt zetten

Verwijderd

Het is mij nu gelukt hoor, XP op raid0 booten.
Alleen als ik een derde (niet-raid) schijf erbij zet, wil hij eerst daarvandaan booten.

Ik heb de twee raid-schijven helemaal ongepartitioneerd gelaten en toen vanaf boot-CD XP geinstalleerd.

Eerst in de Highpoint372 aangegeven dat ik raid0 wilde en dan aangegeven dat het ook mijn bootdisk moest zijn.
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen problemen gehad, m.u.v. het willen booten van IDE0 als die eraan hangt.

Waar lag bij jou het probleem?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

nu ik dit lees denk ik dat het misschien kwam doordat ik eerst gepartitioneerd heb,toen win98 erop en toen XP,
Pagina: 1