Toon posts:

Waarom start een pc soms spontaan opnieuw op?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Kan iemand hiervoor een verklaring geven.
1. Als je uit woede een pc een klap geeft gebeurd het redelijk regelmatig dat de pc dan spontaan reboot. Hoe kan dat, wie weet hier een verklaring voor?
2. Ook kan het voorkomen bij sommige chipsets i.c.m. bepaalde videokaarten. Bijvoorbeeld bij de LX-chipset i.c.m. GeForce 2MX resulteert in spontane reboots vanwege een te laag voltage. Maar waarom dan juist een spontane reboot en niet bijvoorbeeld dat je pc helemaal niet opstart omdat het voltage te laag is voor de videokaart. Dat laatste lijkt me namelijk logischer.

Maar waar het me vooral om gaat, waarom start een pc dus opnieuw op soms als je er een klap tegen geeft?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als jij een mens een harde klap geeft dan gaat hij toch ook neer? Je moet je pc gewoon niet knock-out slaan.

MechWarrior || Monsters Game

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als ik jou was zou ik eventjes checken of je hardware niet los zit
en een klap tegen je compu zal niet goed zijn voor je HD denk ik, dus die kan er ook mee kappen

maar ik denk een slecht contactje ofzo eigelijk

Verwijderd

Kwestie van wraak nemen }) }) }). Denkt toch niet dat alles wat Stephen King schrijft verzonnen is.. :P
Maare ff serieus... gok ook een slecht contact. Kan zijn dat bijvoorbeeld de voedingsconnector niet goed vast zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kunnen we van jouw topics verwachten als
-Als ik mijn monitor uit het raam gaat dan krijg ik barsten in het glas-,
-als ik 220V op het mobo zet dan gaat ie roken-,
-Als ik de CPUfan vervang door een kachel dan doet ie het niet meer, hoe kan dit?-

Is natuurlijk niet echt gezond natuurlijk om je pc te meppen. Compaq heeft het geloof ik eens onderzocht en het blijkt dat 45% van de mensen hun computer wel eens slaat |:( , wat heb je aan zo'n onderzoek. Dan beter die van Packard Bell homecomputing. Die onderzoeken hoeveel % van de mensen een PC heeft, heb je toch meer aan.

Verwijderd

Het lijkt me inderdaad te komen doordat er een contactje niet helemaal goed zit. Ik heb wel eens een slot 1 --> socket 370 convertor gehad die ook niet goed contact maakte, wat dezelfde problemen gaf.

En waarom een te laag voltage resulteert in een reboot: Dat is eigenlijk hetzelfde, als het voltage te laag is, komt een seintje niet altijd door (omdat het voltage te laag is), en dan zou je het kunnen beschouwen als een beetje loszittend contact. En waarom hij dan niet gewoon blijft hangen maar opnieuw opstart....sja, daarvoor zou je naar de hele bouw van zo'n chip en de schakeling moeten kijken, en dat kost me iets te veel tijd. Neem maar gewoon aan dat het zo is.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Heb ik ook bij de oude pc van me, ff perongeluk tegen bureau aanbeuken en *flits* reboot |:(

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Komt gewoon door de ATX standaard. Momentje stroomgebrek is reboot (reset). Hele boel momentjes stroomgebrek is power off...

Verwijderd

bel je electra provider op en meet het voltage eerst op deze moet tussen de 207 en de 240 volt liggen (nieuwe norm) ze zitten vaak laag en als je ver van de travo woont kan het zo zijn dat je maar 190 volt hebt. Je kunt ook een ups en dan hoor je wel of het voltage te laag is

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk als je bij jouw een klap tegen je voeding geeft doet ie het of 0,1 seconden even niet, of hij geeft eventjes wat minder voltage, meestal is 't 't laatste. Zodra er wat minder voltage komt op je mobo krijgt die te weinig stroom, en in een mum van tijd krijgt hij 't weer wel zodat hij uit -> aan gaat in een mum van tijd, wat dus de reset veroorzaakt.

Verwijderd

bij mij op het werk staan ook ups-en.
Net flipperkasten, elke minuut schakelen ze een paar keer.
Ja de stroomvoorziening is kut bij ons.
Ik heb dus ook gewoon die ups er tussen uit gehaald. Geen geflipper meer maar heel af en toe een reboot :(
Pagina: 1