SBLive 5.1 + DTT2500 = Dolby Digital?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo, ik heb net een SBLive 5.1 gekocht. Ik heb een DTT2500 speakerset. Hoe kan ik nu dvd kijken met Dolby Digital? Op de SoundBlaster zitten 3 uitgangen voor boxen (front, rear, sub/centre), maar op de DTT2500 zitten maar 2 jackplug ingangen (front,rear) maar ook een "digital din". Wat voor kabel heb ik nodig? Of wil ik iets wat niet kan?

Thanks!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Dat is zeker mogelijk, staat beschreven in de handleiding van de DTT2500

kan dmv, spdif DIGITAL DIN ( digitaal )
spdif AC3 ( analoog )
:)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Thanks. Volgens mijn boekje moet zo'n DIN-to-mini kabel erbij zitten, maar die kan 'k nie vinden. :(
Weet iemand hoe die eruitziet?

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ja dat klopt. Is er nog nooit bij geleverd. Moet je effe bellen met 0035-314333272 Nederlands( Creative ) Daar kan je de kabel bestellen ( heb je de adapter , gele tulp stekker met 2 uiteindes er wel bij ?) Sturen ze gratis op naar je op. Die kabels zijn op geen andere manier te bestellen.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Dat is een kabeltje waar aan een kant een mini plugje zit. Daar komen twee kabeltjes uit eentje met een cinch stekker en eentje met een 5? pins ronde stekker. Hoort bij je DTT 2500 te zitten heb ik er ook bij gehad, staat trouwens heel duidelijk in de handleiding afgebeeld.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Dat is een kabeltje waar aan een kant een mini plugje zit. Daar komen twee kabeltjes uit eentje met een cinch stekker en eentje met een 5? pins ronde stekker. Hoort bij je DTT 2500 te zitten heb ik er ook bij gehad, staat trouwens heel duidelijk in de handleiding afgebeeld.

Een mini plugje is gewoon de standaard, zoals ook de front en rear plugjes op je geluidskaart? Wat is een cinch stekker? Ik heb echt m'n hele kast overhoop getrokken, maar kan 'm niet vinden. Aargh. Wie verkoopt zoiets los? Anders maar 's Creative bellen, thanks daarvoor iig.

• Liggie
Een cinch stekker is zo'n tulp stekker die ook achterop stereo's worden gebruikt

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Thanks allebei, ik ga maandag nog 's bellen naar de vrienden van CL.

• Liggie
Ik heb de gebruiksaanwijzing waar het kabeltje in afgebeeld staat naar je toe gemaild

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:41 schreef phemelrijk het volgende:
Ja dat klopt. Is er nog no...
Subliem phemelrijk (what's in a name?), erg prettig geholpen (zitten die mensen nou echt in Dublin of is dat gewoon om het duur te maken?) door die service-desk. Dankje voor de tip.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
======
UPDATE
======
Hallo alweer. Vandaag kreeg ik het kabeltje opgestuurd, heb nu dus dat kabeltje gekregen die splitst van mini naar cinch en DIN. Verder had ik al die DIN-DIN kabel. Heb nu dus de split-kabel in de digital-out van de SB Live 5.1 geprikt, de DIN in de DTT2500. Maar als ik SPDIF (dat is toch Digital Out?) kies (bij bijvoorbeeld Powerdvd) doet hij niets... Ook met de test in de Surround Mixer van Creative krijg ik geen geluid via Digital.

Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 00:26 schreef ThePriest het volgende:
======
UPDATE
======
Hallo alweer. Vandaag kreeg ik het kabeltje opgestuurd, heb nu dus dat kabeltje gekregen die splitst van mini naar cinch en DIN. Verder had ik al die DIN-DIN kabel. Heb nu dus de split-kabel in de digital-out van de SB Live 5.1 geprikt, de DIN in de DTT2500. Maar als ik SPDIF (dat is toch Digital Out?) kies (bij bijvoorbeeld Powerdvd) doet hij niets... Ook met de test in de Surround Mixer van Creative krijg ik geen geluid via Digital.

Weet iemand een oplossing?
zet softwaredeconding iig uit.

Maar accepteert een DTT2500 net als een 3500 een 6kanaals input via de DIN? er zitten nl maar 2 analoge ingangen op, ben dus benieuwdd of het werkt?

Verwijderd

Ik heb ook de 2500 samen met een sblive 1024. Ik heb uit mijn geluidkaart alleen de gele stekker gebruikt, en allebij de uitgangen van het gele stekkertje gebruikt. Deze zitten allebij bij de 2500 set.

Geluidskaart, geelstekkertje, splitst in 2, de rode (soort ps2?) en de SP/Div. De rode en spdiv allebei in de versterker van de 2500 en het werkt als een trein. Alleen geen DTS meer :)

Verwijderd

hallo,
ik had hetzelfde probleem. wat zo tricky hieraan is, is dat je in feite 2 ac3 decoders hebt: 1 in je geluidskaart, 1 in je dtt2500. als deze allebei aan staan dan werkt het dus niet (lekker handig dus). bij je liveware moet je dus ac3 decoding UIT zetten (in die launcher moet je naar speakers en dan advanced options zoiets). verder moet die cmss (music, movie, etc.) lichtjes geheel uit zijn. Ik had dus hetzelfde probleem, ff naar de helpdesk gebeld :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op zondag 18 november 2001 00:22 schreef maartenoei het volgende:
hallo,
ik had hetzelfde probleem. wat zo tricky hieraan is, is dat je in feite 2 ac3 decoders hebt: 1 in je geluidskaart, 1 in je dtt2500. als deze allebei aan staan dan werkt het dus niet (lekker handig dus). bij je liveware moet je dus ac3 decoding UIT zetten (in die launcher moet je naar speakers en dan advanced options zoiets). verder moet die cmss (music, movie, etc.) lichtjes geheel uit zijn. Ik had dus hetzelfde probleem, ff naar de helpdesk gebeld :)
idd, ik had hier ook hetzelfde probleem met m'n DTT 3500 en audigy, creative zou dit best wel eens mogen vermelden in hun handleidingen imo, zou een hoop zoekwerk besparen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op zondag 18 november 2001 00:22 schreef maartenoei het volgende:
hallo,
Begrijp ik dat je eigenlijk dus ook gewoon een SB live 1024 kan gebruiken dus ?
(die heeft toch geen decoder ingebouwd?)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
"SBLive 5.1 + DTT2500 = Dolby Digital?" = pas 100.000x voorbij gekomen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Heeft iemand toevallig ook nog een schemaatje liggen voor een S/PDIF kabeltje vanaf een Live! 1024 Player naar bijvoorbeeld een coaxiale of optische ingang van een receiver. In de kerstvakantie kan ik dan namelijk over DVD i.c.m. Dolby Digital beschikken :9 met onderstaande configuratie.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Laat maar, heb het al gevraagd aan iemand. Oplossing voor coaxiale uitgang van SB naar coaxiale ingang van receiver:
*1 Stereo jack waarbij alleen de tip gesoldeert hoeft te worden...
*1 Stuk kabel
*1 Mono cinch stekker
:7

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Deze gaat op slot en ga ik gebruiken voor onze SB Live kennis database :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.