Vraagje over de Raedon8500

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik zou dus graag bij me toekomstige systeem een Raedon8500 kaartje willen kopen, vanwege prijs/prestatie.

Enneuh, het viel me op dat alhoewel de Raedon meer geheugenbandbreedte heeft (alhoewel de bandbreedte nix met het gebruik ervan te maken heeft) dat er GEEN ramsinks op staan en op de GF3(Ti500/200) wel. Is de hitteproductie dan niet iets te groot?

Aangezien ze hetzelfde type RAM gebruiken, vraag ik me af hoe het komt. Niet dat het voor mij veel uitmaakt, ik pleur alles eraf en zet er waterkoeling met peltier op, maar toch... Als ik er waterkoeling erop zou zetten, dan zal ik wel goede airflow nodig hebben, omdat bij airkoeling de luchtverplaatsing van de corecooler ook de RAM koelt, maar da's een andere zaak.

Misschien heb ik nu net het antwoord gegeven: is de airflow van de corecooler genoeg om de (heatsinkloze) RAM te koelen?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Bijna altijd zitten die ramsinks er alleen voor de sier op. Geheugen (even RDRAM niet meegenomen) word niet zo heet dat het gekoeld moet worden. Je ziet ook bijna altijd dat het plaatsen van ramsinks maar een paar Mhz scheelt. Nauwelijks de moeite waard dus.

• lvh
Naja, het is toch een beetje "budget" he ;)

Meer is beter denken de meeste altijd.
Alhoewel, ik heb een oude pentium cooler gesloopt, en dat maakte na de OC 10fps uit :+

Verwijderd

Nou als de Radeon 8500 een budgetkaart is, ius het ernstig gesteld met de 'high-end' kaarten van nvidia ;)

Verwijderd

Oh en het is Radeon... :P
Niet Raedon :P

• lvh
LoL, da's waar.

Maar, budget = niet slecht!
Heb ik dat gezegt? Radeon IS budget, maar heb ik ooit beweerd dat ie daarom SLECHT is?

Radeon = budget, maar dan een budgetter die ut kan bijhouden met high-enders. snappie?

Er is een groot verschil tussen budget/low-end/high-end... Steek dat maar es in je koppie ;)
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:29 schreef ThunderBee het volgende:
Nou als de Radeon 8500 een budgetkaart is, ius het ernstig gesteld met de 'high-end' kaarten van nvidia ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:45 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
LoL, da's waar.

Heb ik dat gezegt? Radeon IS budget, maar heb ik ooit beweerd dat ie daarom SLECHT is?

Radeon = budget, maar dan een budgetter die ut kan bijhouden met high-enders. snappie?

Er is een groot verschil tussen budget/low-end/high-end... Steek dat maar es in je koppie ;)
[..]
:?

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De radeon is niet budget, hij komt gewoon van een andere fabrikant. Eentje die het niet nodig vind om elke 6 maanden een nieuwe kaart te maken en die vervolgens veel te duur op de markt te gooien. Omdat de GF3 zo duur is, wil niet zeggen dat elke andere kaart dan meteen budget is hoor.

Enne, als ik aan high-end denk dat komt de GF3 niet eens voor in het rijtje.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:45 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
LoL, da's waar.

[..]
ja budget is 200 piek zoals de GF2 MX, maar de Radeon 8500 is nou niet echt budget omdat 700 piek voor veel mensen veel geld is. (en 200 piek kan bijna iedereen wel betalen)

The devil is in the details.

Pagina: 1