Marketing Nintendo in USA

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van wat ik gezien heb schenkt Nintendo heel wat aandacht aan het oudere publiek voor de marketing van GameCube dan bij voorgaande consoles. Waarschijnlijk met als doel om van het "kiddy-imago" af te komen.

Zo organiseren ze bijvoorbeeld Cube Club parties... Zie ook dit fragment: http://www.nintendo.com/contents/news/news_article/video/c/cubeclub_la.mov (11 MB).

Ben benieuwd of ze zoiets ook in Europa gaan doen, of hoe ze dat hier gaan aanpakken :). Zou het Nintendo lukken om het imago zo te veranderen?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik denk niet dat consoling van hun "kinderachtig" imago afkomen.. heel veel games zijn gewoon voor kids (mario, pokemon) en games zowiezo hebben een kinderachtig imago.

blup

Verwijderd

waarvoor is mario kinderachtig en pokemon is kinderachtig geworden door die zielige serie en die films anders had het gewoon een rpg geweest

Verwijderd

Ik vrees ook dat die daar voorlopig niet meer vanaf komen. Neem alleen al die naam 'Cube' en de paarse kleur en de vormgeving...
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:20 schreef Mended-Virus het volgende:
waarvoor is mario kinderachtig en pokemon is kinderachtig geworden door die zielige serie en die films anders had het gewoon een rpg geweest
Leer Nederlands...

Verwijderd

bjah

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:10 schreef Werkeend het volgende:
ik denk niet dat consoling van hun "kinderachtig" imago afkomen.. heel veel games zijn gewoon voor kids (mario, pokemon) en games zowiezo hebben een kinderachtig imago.
Check MTV Cribs, al die gasten hebben een console staan. En dat moeten dan de meest coole mensen voorstellen ;) . Gaming is al lang niet meer alleen voor kids ..

PC Specs

Verwijderd

die paarse kleur is niet gekozen omdat dat zo lekker kinderachtig is maar nintendo heeft onderzocht welke kleur de meeste mensen aansprekken

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:23 schreef Bomberman het volgende:
Check MTV Cribs, al die gasten hebben een console staan. En dat moeten dan de meest coole mensen voorstellen ;) . Gaming is al lang niet meer alleen voor kids ..
Ik kijk dat programma ook, en heb alleen Playstation 2's gezien en Dreamcasts.

Verwijderd

Ik vind Mario en Zelda allesbehalve kiddy. Alleen omdat een spel er kleurrijk uitziet en er geen bloed inzit is het gelijk een kiddy game? Dan kan je Halo ook gaan beschouwen als een kiddy game. Of is een game kiddy omdat Nintendo die game maakt? Mensen moeten zich eens gaan verdiepen in Nintendo en dan zul je zien dat het kiddy imago reuze mee valt.

Mario en zelda zijn allebei games die geschikt zijn voor alle leeftijden. Beide bieden ze genoeg puzzels waar je wel een tijdje zoet mee bent in tegenstelling tot Max payne waar je een kamer inloopt en 4 mannetjes neerknalt om daarna vervolgens dezelfde handeling 100x te herhalen. Het is maar waar je van houdt, zolang je maar plezier hebt, toch?

btw, er is een wereld van verschil tussen kiddy games en games die geschikt zijn voor alle leeftijden. Denk daar maar eens goed over na!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:26 schreef 007 het volgende:

[..]

Ik kijk dat programma ook, en heb alleen Playstation 2's gezien en Dreamcasts.
Gek he als de cube nog niet uit is behalve in japan |:(

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Gelukkig komt er eindelijk een goede vechtspel op de gc :

http://cube.ign.com/news/38669.html

Specs Computer

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 16:02 schreef Famoso het volgende:
Gek he als de cube nog niet uit is behalve in japan |:(
Nintendo 64 wel... |:(

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 13 oktober 2001 17:43 schreef 007 het volgende:

[..]

Nintendo 64 wel... |:(
Nintendo 64 is toch nooit echt een succes geworden .. en ik had het over consoles in het algemeen, niet specifiek over nintendo (er werd gesugereerd dan concole-gaming een kiddo image had).

PC Specs

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:42 schreef ds het volgende:
Ik vind Mario en Zelda allesbehalve kiddy. Alleen omdat een spel er kleurrijk uitziet en er geen bloed inzit is het gelijk een kiddy game? Dan kan je Halo ook gaan beschouwen als een kiddy game. Of is een game kiddy omdat Nintendo die game maakt? Mensen moeten zich eens gaan verdiepen in Nintendo en dan zul je zien dat het kiddy imago reuze mee valt.

Mario en zelda zijn allebei games die geschikt zijn voor alle leeftijden. Beide bieden ze genoeg puzzels waar je wel een tijdje zoet mee bent in tegenstelling tot Max payne waar je een kamer inloopt en 4 mannetjes neerknalt om daarna vervolgens dezelfde handeling 100x te herhalen. Het is maar waar je van houdt, zolang je maar plezier hebt, toch?

btw, er is een wereld van verschil tussen kiddy games en games die geschikt zijn voor alle leeftijden. Denk daar maar eens goed over na!
True. Maar er is een verschil tussen "wat een game is" en "wat de massa van een game vindt".

En eigenlijk komen we aan dt vraagstuk niet eens toe, want veel volwassenen vinden spelletjes SOWIESO iets voor kinderen. Velen beseffen niet dat het een heel leuk tijdverdrijf is naast TV kijken of lezen. Final Fantasy VII vind ik bijvoorbeeld leuker dan menige film of boek.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op zaterdag 13 oktober 2001 16:15 schreef elroy het volgende:
Gelukkig komt er eindelijk een goede vechtspel op de gc :

http://cube.ign.com/news/38669.html
Vechtspellen zijn dus kinderachtig. Laten we niet vergeten dat geweld een spel niet per definitie voor volwassenen geschikt maakt, en dat een spelletje waarbij je tegenstanders neerkuppelt met een wortel voor kinderen is. In de praktijk zie je namelijk precies het omgekeerde.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1