Toon posts:

webcam32 streaming video op externe server

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow...

De situatie is als volgt, ik heb iis 5.0 draaien thuis. Hierop laat ik momenteel mijn streaming webcam zien. De upstream bandbreedte is echter way to small(mxstream comfort). Als er een beetje mensen kijken, gaat het veel te traag.

Ik wil dus dat ik met mijn webcam streaming kan uitzenden naar een externe server... Dat betekent dat de webcam niet direct op de server draait.

Ik vraag me dus af of dat mogelijk is met streaming video. Of is de enige oplossing een linkje op die externe server naar mijn compu hier.

________ ________
|WEBCAM| >>> internet >>> |SERVER|
-------- --------

Heeft iemand hier ervaring mee? Nogmaals ter verduidelijking, het gaat dus niet om het uploaden van plaatjes, maar om het echte werk, streaming...

tnx ik hoor het wel...

gr rbn

Verwijderd

heeee.... ik heb er geen oplossing voor maar ik be al wel een tijdje op zoek naar een manier om dat zelf aan mijn server te hangen... zou je mij kunnen mailen of vertellen(misschien ook leuk voor de anderen) hoe het nou in elkaar zit???
Alvast bedankt voor de moeite..

greetzzz

ps: Ik weet wel dat er providers zijn die dat ondersteunen.. maar das nie goedkoop. omdat het altijd gaat om de lijn waarmee JIJ upload... ik zou hier graag nog met je over discussieren... dus ik hoop nog iets van je te horen....

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Dat heet dan gewoon relayen.

Je encodeert je webcam (streaming) in Windows Media Formaat. Je zoek gewoon een provider die een Windows Media Server heeft staan, daar wordt dan gewoon een "station" bij aangemaakt. Dit "station" gaat naar jouw stream connecteren en verdeelt zelf wat ie van jouw webcam ontvangt.

Zo werkt Bigbrother, Live365, ...

Een encoder (jouw pc) ---> WinMedia server ---> client.

Ps : Dit lukt ook met Real en Quicktime, de windows media oplossing lag nu eenmaal meer voor handen :)

De windmedia encoder == freeware en kan je vinden bij M$

De Winmedia streaming server zit standaard in de Advanced Server van 2000 ; of is te dll'den van de Microsoft site.
Hiervan weet ik niet de server freeware is.

Wat ik wel weet is dat je bij Microsoft zoveel connecties mag hebben als je server / lijn aankunnen. Met Real betaal je het aantal connecties.

Op mijn vorige firma (BroadBand Content Provider) hadden we een 200 user licentie voor Real, kostprijs 200K Bfr / 2 jaar.

.K

This space intentionally left blank.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 14:02
Wat je kan doen is je geluid uit zetten en de beeld kwaliteit wat minder zetten, dan wordt je streaming video al een stuk beter...

:)

Verwijderd

thanks voor de uitleg... maar heb ik toch nog een vraagje... ken je het progammatje webcam32? Dat zou het moglijk moeten maken om vanaf je websurver thuis online video op je pagina te publiceren... ooit van gehoord.. ben druk aan het zoeken maar men heeft er nog weinig kaas van gegeten.. dus ik hoop dat je iets ophelderend te melden hebt. (misschien een plek waar ikeen stukje source code vandaan kan halen of een groep mensen dioe hier nog meer mee bezig is.. ik hou je op de hoogte desnoods via E-mail

alvast bedankt voor de moeite...

greetzzz

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:07 schreef giannie het volgende:
ken je het progammatje webcam32? Dat zou het moglijk moeten maken om vanaf je websurver thuis online video op je pagina te publiceren <knip>
Voor zover ik weet is WebCam32 pay-ware ? Je kan er meerdere cams mee aansturen maar meer ken'k er ook niet van. Als ik jou was zou 'k gewoon de freeware winmedia encoder downloaden en met wat standaard ActiveX code in je webpagina plakken.

Je kan in WinMedia encoder je totale bandbreedte enz. instellen.

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
ooit gehoord van illegale shit? ik heb nog een cracked webcam32.exe...

hint: [url="mailto:robin@kristelkama.net&subject=tweakers webcam32"]robin@kristelkama.net[/url]

rbn

edit:

ps. je mag illegale software niet instaleren en/of gebruiken. Het is tegen de wet en hoort niet!

8-)
Pagina: 1