[Makro] Eltax Titanium Surround Set 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vriend van mij las bij mij thuis de nieuwste Makro folder
en zag hierin de volgende set aangeboden voor een spotprijs:

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.nl/folder/images/JPG/10_61_10_N40_138.jpg

Eltax Titanium Surround Systeem 5.1
Bestaande uit 2x 3weg front , 2weg center,
2x 2weg surround (allen 100 watt) 1 jaar
garantie voor nlg 329,- (ex btw)

Hij is beginnend HT-fan en zoekt voor op zijn kleine studentenkamer een leuk 5.1 setje. Hij wilde nu graag van mij weten wat ik van deze aanbieding dacht.
Heb hem eerlijk gezegd dat hij voor dat bedrag er niet te veel van voor moet stellen. maar aan de andere kant is Eltax toch ook weer niet zo'n slecht merk, toch?

zou graag van jullie wat ervaringen willen weten met het merk Eltax, liefst natuurlijk met specifiek genoemde set. Ook eventuele alternatieven (voor hetzelfde geld) worden op prijs gesteld. oh ja, en als iemand een link heeft naar de exacte specs van deze set op de Eltax site, zou ik hem/haar ook zeer dankbaar zijn.

Thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:21

Opa

Nu Multifocaal!

Even ter verduidelijking: dit is geen 5.1 set, aangezien er geen woefert bij zit. Kan ook niet voor die prijs.

Dit zijn dus instapspeakers, zo billig dat Eltax ze niet eens op de site heeft staan. Je kan wel lid worden van de Eltax club op de site en dan misschien om ervaringen vragen van bezitters ervan.
Blijft natuurlijk heel weinig geld voor 5 speakers en alleen daarom al kan je er al geen buil aan vallen. Bevallen ze niet, zet je ze gewoon op Ebay (aankoopprijs als minimumprijs instellen en klaar).
Reken op een zware, ongenuanceerde, rommelige bas bij deze speakers. Strak laag zal je tevergeefs zoeken, puur door de constructie van met name de fronts. De kast is waarschijnlijk niet voldoende verstevigd (kan niet voor dat geld) en gaat dus resonneren. Dat hoor je niet direct maar je merkt het in het geluid.

Nadeel van Makro is dus wel: je kan niet luisteren.
Ga je daarentegen naar Richersounds, dan vind je daar:
• Eltax HT2 Bipolar surrounds voor f 298 per paar. (goede pers in WhatHiFi)
• Mission 70C1 voor f 199. Een goede center is noodzakelijk voor de balans in de set en dit is toch wel een bodemprijs. Geen review van maar op audioreview.com krijgen de Missions een heel goede pers van gebruikers.
• Eltax Liberty 3+ boekenplank model voor f299 pp als front. Ook een goede pers in WhatHiFi. Boekenplank speakers (het liefst op een echte speakervoet gezet) bieden een strakkere bas dan vloerstaanders, althans in deze prijsklasse.

Zo een set kost dus het dubbele. Als je daarentegen toch al een paar goede fronts hebt, zit je meteen op f497 voor de bipolars en de Mission. Dan is het absoluut te verkiezen boven deze Titanium set.
btw: Bipolars hebben drivers die naar twee kanten gericht staan in plaats van recht naar voren.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Toch denk ik dat je voor die prijs geen betere set kan krijgen. Een kleine 400,- NLG das echt weinig en zo slecht is eltax niet.
Waar je ook naar kan zoeken is de mission 70 cinema pack. die is misschien nog wel ergens te vinden voor rond de 800 gulden. Dan heb je ook bipoles en een perfect op elkaar afgestemde set. (WHAT HIFI product of the year 2000(ik lees ook what hifi :) )

Vraagje nu we toch weer een 5.1 topic hebben.

Waar koop ik een m72 cinema pack???? Ik kan hem namelijk nergens vinden, behalve bij de importeur voor 1700,- (hij is gek :P) Iemand een plaats + prijs?

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Heb nog ff op audioreview gekeken en zag dat voor een titanium 1.3 (met 1 bass 1 midrange + titanium tweater) set 190 dollar was neergelegd. Dus het is een hele goede prijs aangezien deze set al bestaat uit een floorstander met een dubbele woofer en die zijn duurder. Goede koop dus

Gelijk een kikje voor mijn vraag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:15

JT

VETAK y0

ik denk dat je hier een van de beste kopen van die nieuwe en oude eeuw ziet :) Eltax maakt hele leuke budget speakertjes, en voor deze prijs kan je niet mis gaan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
victorvo & GEJE, bedankt voor jullie reply's.

weet dat de set geen echte 5.1-set is, omdat een subwoofer dus mist. een subwoofer wordt echter ook in dezelfde folder aangeboden voor 249 piek extra.

dat je voor een kleine 400 piek geen super geluid uit je speakertjes krijgt is te verwachten. Ik zelf adviseer hem dan nog steeds dit geld in z'n zak te houden en dat later uit te geven aan een duurdere set. (meer richting mijn eigen : denon 2802 (in bestelling) met 2x magnat needle front, 2 x magnat 11 back, magnat needle center en rel quake sub :9~ ). Dus voor echt lekker geluid komt ie wel bij mij film kijken :+

maar voor 400 piek kun je je aan de andere kant ook geen buil vallen en voorlopig studeert ie nog twee jaar en laat het budget niet veel meer toe. heb daarom besloten, dinsdag toch maar even samen naar de Makro te gaan en met (veel)geluk staan ze opgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik ga ook ff kijken. Dan gebruik is ze voor 6 maanden en dan koop ik met de uitverkoop volgend jaar een vette set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb deze speakers nu gekocht. Ze staan nu vrolijk de matrix te blazen. Ik vind ze het geld zeker waard. Oke misschien is de tweeter ietwat schel, en de bas zeker boomy.
Ze geven toch een indrukweekende vertoning weer. Het is iedergeval veel gedetaileerder dan mijn boxen die standaard bij mijn alles in een setje zitten.

Kortom: in films zeker vet
Bij muziek is het erg boomy vooral bij R&B, ik ga nog expirementeren met sokken/spikes/etc.. Waarschijnlijk krijg ik dan wel een strakkere bas.

Dus een aanrader!
NB. Bij de makro staan niet de titanium speakers maar de symphonies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Hij stond in het blaadje als een "winstpakker" Dus dan staat ie meestal opgesteld met een versterkertje erbij (in adam dan vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
nu al gekocht GeJe ?

folder gaat hier (makro duiven) morgen pas in.
ik ga dan ook morgen even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ja, ik heb ze vanochtend gekocht, het zit namelijk zo. Ik heb een nieuwe versterker besteld (yamaha rx-v620rds) en die krijg ik (als het goed) deze week. Nu heb ik alleen geen speakers die zolveel watt aan kunnen. Dus ik moest een goedkope tussenoplossing hebben totdat ik genoeg gespaard heb voor een paar echt goede boxen.

Maar nu heb ik ze een ochtendje, en ze draaien al de hele en ze gaan het (voor mijn gevoel) steeds leuker doen. Ze verplaatsen echt VEEL lucht dus je voelt de bas heel erg.

Serieus koen, het zijn echt leuke speakers.
Ik heb ze gehaald in Amsterdam. Vanochtend om 9:15 uur :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ze denk ik ook halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit , foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 15 oktober 2001 16:28 schreef GeJe het volgende:
Ja, ik heb ze vanochtend gekocht, het zit namelijk zo. Ik heb een nieuwe versterker besteld (yamaha rx-v620rds) en die krijg ik (als het goed) deze week.
Da's een mooier receiver, GeJe. Wat voor een prijs vroegen ze er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb hem bij www.mediacheckpoint.com besteld. En hij kost daar (INCLUSIEF VERZENDKOSTEN) 996,- NLG. Volgens track en trace van UPS krijg ik hem misschien vandaag!!!!!

In nederland is ie het goedkoopst bij stassen, maar dan is ie nog 1250,- (voor de rest kost iet 1399,- of 1499,- Dus ik hoop dat hij goed binnenkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
2x magnat needle front
!!!! Ze komen niet bepaald laag, maar het hoog en vooral de mid is oorstrelend en tel er het meesterlijke stereobeeld nog bij op. En ze komen zowat tot oorhoogte dus dat scheelt ook nog een beetje met het hoog. (alhoewel ik betwijfel of je iets aan dat stereobeeld hebt bij een 5.1 opstelling :)
NB. Bij de makro staan niet de titanium speakers maar de symphonies...
Wat bedoel je hier precies mee? Zitten bij de 5.1 set die je koopt Symphonies? De speakers op dat plaatje zijn nl. de Eltax Millenium 200's. Die lijken sprekend op de Symphonies.
Alleen Symphonies zijn goedkoper en klinken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik bedoel dat ze bij de makro (in amsterdam) niet de moeite hebben genomen om de titnamiums uit de doos te halen. Maar gewoon een paar symp. neer te zetten (een leek ziet het verschil niet, en hoort het zeker niet) want die verkoopt makro ook. Vershillen zijn een ronde tweeter en screw terminals. Terwijl die tita. overal springclips hebben en een vierkante titanium tweeter.

En de op het plaatje staande speakers zijn geen milleniums die hebben nalelijk een zilveren woofer en een 25 mm soft dome tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
ben net terug van wezen shoppen bij de Makro. En kan je zeggen dat we de speakers ook gekocht hebben. Ze stonden opgesteld met een of andere aiwa versterker en we hebben wat zitten spelen met dit ding en het geluid wat uit de eltax speakertjes kwam, verbaasde ons echt.

bij thuiskomst hebben we ze eerst op mijn onkyo receiver aangesloten en toen wat dvd'tjes geluisterd en wat muziek gespeeld. valt me op dat het setje een beetje "kraakt" bij erg lage tonen (schreeuwende t-rex jurassic park :+ ). maar wanneer het volume niet te hard gaat is het geluid al met al heel acceptabel.

vriend dus voorlopig blij met deze budget-set en als hij is afgestudeerd en flink verdient kan hij aan wat anders gaan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Hee koen, Lachen dat je ze ook hebt. Over dat kraken dat deden ze bij mij ook dee eerste paar uur, maar nu heb ik er geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:23 schreef koen het volgende:Valt me op dat het setje een beetje "kraakt" bij erg lage tonen (schreeuwende t-rex jurassic park :+ ). maar wanneer het volume niet te hard gaat is het geluid al met al heel acceptabel.
Ach, tzt voeg je een actieve sub toe met crossover zo hoog dat je fronts het echte laag niet meer voor hun kiezen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben ook van plan ze te halen, maar weet iemand of ik ze op op mun midiland 8200 set kan aansluiten, ipv die kleine standaard boxjes? Wil toch wel af van de ietwat magere output van die dingen, maar een hele nieuwe set zit er (nog) niet in..

ze worden dan op de subwoofer aangesloten, maar kan nergens info vinden of dat kan (kwa vermogen etc) of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
-- kick --

niemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Ik zag de boxen nog steeds staan bij de makro en ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die ze uiteindelijk hebben gekocht!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb ze dus vanaf 18 oktober (ofzo).
Ik vind ze voor films (aan een rxv-620) erg goed. Dan zijn de dialogen erg helder (zitten best aardige tweeters in) en er is genoeg bas (en dan maakt het ook niet uit of het blurry is)

Voor muziek zijn ze ok, maar als je naar techno of hip hop luistert mis je toch wel een strakke bas. Maar er komt iedergeval wel genoeg lawaai uit.

Ik heb er spkies onder geschroefd en dat hielp wel een stuk. Waarschijnlijk als ik ze meer van de wand af haal dan heb ik nog wat strakkere bas. Maar daar heb ik geen plek voor.

In short. Als ze nog steeds 400,-/2.20371 zijn dan zou ik ze zeker halen. Ik weet nu al zeker dat als ik ze niet meer wil ik ze zo voor 400,-/2.2 weer kan doorverkopen. Dus erg waardevast. :)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
je hebt er dus geen sub aan hangen. Want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het doen met een sub, omdat ik de frontspeakers nogal groot vind en die daarom veel ruimte in nemen, zit ik te denken aan misschien kleinere frontspeakers>

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Dan moet je deze set niet kopen... als je toch niks met die fronts doet... (die kosten denk ik 300 van de 400,- nlg. ) Koop dan dat subwoofer 5 kleine boxjes systeem van eltax die kost ook maar 500,-

Pagina: 1