Toon posts:

Java2-applet in IE en Netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applet geschreven in Java2 en wil deze nu op een site zetten.
Ik heb hiervoor gewoon de APPLET-tag gebruikt, en dit werkt ook in Opera, maar in IE en Netscape niet. Moet je dan iets extraŽs toevoegen aan de HTML-code om de Java 2-plugin van IE en Netscape te activeren ofzow? :?

Btw... als ik die applet probeer te laden in IE dan krijg ik de foutmelding NoClassDefFoundError: javax.swing.JOptionPane

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je moet gebruik maken van de HTML converter die ervoor zorgt dat de (hopelijk) geinstalleerde Java-plugin wordt gebruikt.

Verder is er ook een early-access van een nieuwe release van 1.3, die ook gebruikt kan worden voor applet tags in IE. Mozilla/Netscape 6 gebruiken uiteraard al de plugin.

Zie:
http://java.sun.com/products/plugin/1.3/docs/html_converter.html
en met de search:
[topic=191172/1/25]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 16:51
Als je nou had op gelet bij de college's die we gehad hebben, wist je het >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat es ff bekijken, bedankt :)

Verwijderd

Bij mijn weten ondersteunt die oude M$ VM de swing componenten niet.

Verwijderd

IE ondersteund alleen een aangepaste versie van jdk 1.1, oftewel vergeet swing maar en houd je aan de awt componenten...

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
JavaRules: IE ondersteund alleen een aangepaste versie van jdk 1.1, oftewel vergeet swing maar en houd je aan de awt componenten...
Je kunt gewoon gebruik maken van de Java Plugin.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:58 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Je kunt gewoon gebruik maken van de Java Plugin.
Is wel een download van een paar meg, die de bezoeker dan moet goedkeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt verder niet zo uit, het is toch voor een project van de universiteit, dus dan boeit een paar meg niet zo veel... ;)

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zondag 14 oktober 2001 11:59 schreef minne het volgende:
Dat maakt verder niet zo uit, het is toch voor een project van de universiteit, dus dan boeit een paar meg niet zo veel... ;)
In dat geval... Leef je uit, zorg dat je clienten die nog geen J2 plug-in hebben deze gaan downloaden. Staat op sun precies beschreven heo dat in zijn werk gaat. Denk aan een shockwave achtige manier van de plug in ophalen.
Pagina: 1