Toon posts:

OC FSB en het effect op PCI kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een

AMD 1400@1540 ( dragon orb 3 copper base 7200 rpm )aka the Jet Engine
MSI KT7 266 met 512 Ram
Gainward GF2 Pro 450 ( enhanced modus )
Sb Live 5.1
NE2000 10MB netwerk kaart

Zoals je ziet ben ik aan het overclocken geslagen, heb de FSB op 140 en de multiplier op 11. Echter als ik de FSB nog meer ophoog is het afgelopen. Nu vraag ik me af de FSB heeft een ook effect op de PCI bus. Zou ik de conclusie mogen trekken dat een of meerdere van de PCI kaarten het niet meer trekt ? Heb op de gainward DDR chips all heatsinks geplakt. En kan me indenken dat die NE2000 kaart het niet trekt zou een 3Com beter presteren ?

Oh en de CPU wordt zo'n 48 onder full load, United Devices Cancer program

Indien jullie nog meer tips hebben om de mhz omhoog te krijgen laat het me weten.

Night

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
ik hem m'n fsb op 150 en dat werkt tot nu toe goed.
hoger weet ik niet, nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

je NIC kan inderdaad wel eens dwars gaan liggen, vooral die RealTek netwerkkaartjes houden niet zo van hoge PCI bussnelheden... 140 / 4 = 35 .. en dat moet geen probleem zijn, omdat dat maar 2 Mhz boven de normale bus snelheid is ..

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Met een FSB van 75 heb ik zelf nooit last gehad. De PCI zit op de helft van die snelheid wat overeen komt met 37,5. Als je de FSB op 150 zet staat de PCI op 1/4 van de FSB wat overeen komt met: 37,5 Lijkt me dat dat dan geen probleem zou moeten zijn.

Mijn vader heeft in zijn systeem (P200MMX@250) ook een realtek die dus op 41,5 wel werkt

Zet de FSB iets omlaag en kijk dan of de FSB iets omhoog wil. Wat is er eigenlijk afgelopen als je hem nu hoger zet? Start hij helemaal niet op of gaat ie rare dingen doen in het OS?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Als ik boven de 140 ga dan reboot mijn PC spontaan of windows wil niet opstarten maar dumped een zooi error meldingen op mijn scherm. En net was de bios pleite :(

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:46 schreef Night het volgende:
Als ik boven de 140 ga dan reboot mijn PC spontaan of windows wil niet opstarten maar dumped een zooi error meldingen op mijn scherm. En net was de bios pleite :(
precies hetzelfde verhaal als wat ik krijg als ik mijn fsb boven de 113 instel (KT133).
* MM heeft ook een realtek kaartje

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:13
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:29 schreef Stropdas het volgende:

Zet de FSB iets omlaag en kijk dan of de FSB iets omhoog wil.
Wat heeft et voor nut om em omlaag te zetten en dan weer omhoog :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en als je bus te hoog is voor de realtek kaartjes, is het dan weg kaartje, of gewoon kaartje doet het niet?

en....hoe hoge pci bus mogen ze max hebben.....teminste wat hebben jullie max gehaald?

ik heb nu een pci bus van 37.5 en daar doet meneer realtek het goed op :)
kan dat hoger, of toch maar niet?

Verwijderd

fsb boven de 150 geeft bij mij ook problemen. usb apparaten flippen alle kanten op. windows ook :(

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 13 oktober 2001 17:20 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

Wat heeft et voor nut om em omlaag te zetten en dan weer omhoog :?
bedoelde MP omlaag en FSB omhoog :) mijn fout

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

fsb = 166 nic = realtec , pci is 42 mhz dussssssss

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Als je het I/O voltage verhoogt, lopen de kaarten meestal nog een aantal megehertzjes harder duss. Dus zet I/O voltage op 3,6 volt oid en test nog eens >:)

JayGTeam (213177)

Pagina: 1