DigiDoc5 & Processorfan

Pagina: 1
Acties:

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18

Fido

C:\> park

Topicstarter
Vanmorgen ben ik de gelukkige bezitter geworden van een DigiDoc5. Nu vraag ik mij alleen af hoe betrouwbaar het is als ik m'n processorfan op dat ding aansluit. De eerste keer dat ik m'n processorfan er op aansloot ging m'n fan stil staan. Gelukkig lette ik daar op en kon ik m'n PC gelijk uit zetten (Tja, dat filmpje van Tom's Hardware wil ik niet live meemaken. :) 'k Heb een AMD TB n.l.). Het is ook vrij eenvoudig om met de DigiDoc een fan stil te zetten. Dus stel dat ik even niet in de buurt ben van m'n PC en er komt iemand anders bij die niet weet wat hij doet en zet per ongeluk m'n fan uit. Wie van jullie heeft z'n processorfan op de DigiDoc aangesloten? Ik vind het zelf niet echt een veilig id.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:44
Als je het niet veilig vind, dan doe je het niet. Ik zou het ook niet doen, veel te riskant...

Verwijderd

ik zou het ook niet doen nee.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:37
/EDIT

2 keer knopje ingeramt :)

• DeadPool
  • Laatst online: 15-05 11:37
Dan probeer je er toch gewoon eerst een andere fan op met dezelfde aansluiting natuurlijk, 3 pins dus. Tegelijk met je proc fan op je mobo. Dus een losse fan aan de digidoc en je procfan gewoon aan je mobo geprikt. nou heb ik zelf geen digidoc maar volgens mij moet dit gewoon kunnen.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:45 schreef Fido het volgende:
(Tja, dat filmpje van Tom's Hardware wil ik niet live meemaken. :) 'k Heb een AMD TB n.l.).
Wat is er op dat filmpie te zien? iemand een URL?

• KIMBLE
  • Laatst online: 16:29
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:20 schreef n0va^ het volgende:

[..]

dan halen ze de koeling af van cpu,s

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
ik heb me digidoc nu al 3 week draaien, nog geen enkel probleem gehad, cpu fan instellen op always on (Zie manual).
ik denk dat ie bij jou pas bij een bepaald set-point aan ging.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18

Fido

C:\> park

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:46 schreef Dr.Q het volgende:
ik denk dat ie bij jou pas bij een bepaald set-point aan ging.
Zo stond hij op dat moment inderdaad maar met een paar drukken op de knoppen zet je de fan zo stil. Zoiets zou je eigenlijk met een jumper ofzo veilig moeten kunnen stellen. Misschien een id voor de volgende versie (met blue backlight) 8-)

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:20 schreef n0va^ het volgende:

[..]

have fun:

http://www.streamgate.de/filer_test/tomshardware/THG_CPU_Cooling.zip

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:28 schreef Dala11of11 het volgende:

[..]

have fun:

http://www.streamgate.de/filer_test/tomshardware/THG_CPU_Cooling.zip
idd tis erg funny vooral omdat ik een P3 heb en binnenkort een P4 wil kopen met watercooling wil coolen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn PC staat bijna altijd open (znder kast).
Iedereen die langsloopt kan zo de proc koeler stilzetten door er iets tussen te zetten.
Vind het eerijkgezegd een beetje een para gedachte.
En anders laat je de stroom via je mobo verlopen.
Sim-pel

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ok ik heb de oplossing
Sluit je CPUfan aan op aansluiting 1 van je Digidoc.
Die aansluiting kan niet uit, ook niet als je de force off switch aanzet. Aan dat 40mm dingetje wat erin zit heb je toch nix.
Wel zit er een waarschuwing op die aansluiting zodat als je fan minder dan 500 toertjes gaat maken je DD gaat piepen. Dan heb je nog tijd genoeg om je TBtje te redden :)

Suc6

Verwijderd

als ik die ventilator van de digidoc uitzet wordt ie behoorlijk warm...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:45 schreef Fido het volgende:
Tja, dat filmpje van Tom's Hardware wil ik niet live meemaken. :) 'k Heb een AMD TB n.l
Ik heb ook een thunderbird 1400 en er gebeurt niks als je fan stopt... Ja ok hij wordt een stuk warmer maar dat gaat vrij geleidelijk dus je heb tijd genoeg om te reageren die filmpje is geheel zonder cooling dus ook zonder heatsink en dus niet echt de realiteit. Als je cpu ineens zonder fan komt te zitten dan wordt die geleidelijk (5 granden of zo per minuut afhankelijk van de belasting) warmer en loopt de hle handel vanzelf vast.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Kolder

Raaarrrr

luitjes

Ik wil toch ff melden dat wat er op het filmpje is gebeurd met een athlon 1,4 is mij ook overkomen alleen met een koeler erop :)
Bleek dat er een fabricagefoutje in de proc zat :( Gelukkig was de rest van mij computer nog in leven *D

greetz Kolder

Whatever........

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

jij blij *D

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:23 schreef FuTaL het volgende:
Ok ik heb de oplossing
Sluit je CPUfan aan op aansluiting 1 van je Digidoc.
Die aansluiting kan niet uit, ook niet als je de force off switch aanzet. Aan dat 40mm dingetje wat erin zit heb je toch nix.
Wel zit er een waarschuwing op die aansluiting zodat als je fan minder dan 500 toertjes gaat maken je DD gaat piepen. Dan heb je nog tijd genoeg om je TBtje te redden :)

Suc6
De Fan1 aansluiting is precies hetzelfde als de andere fan aansluitingen ... kan gewoon uit!

Ik zou persoonlijk m'n cpu fan niet op m'n digidoc aansluiten; hoe simpeler de aansluiting naar die fan is deste beter (dan kan er gewoon minder fout gaan)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
waarom zou je je cpu fan willen aansluiten op een digidoc? ben je van plan die ooit uit te zetten dan? :)

en voor de toeren te meten kan je hem toch wel ergens op je mobo prikken en zo ook toeren aflezen

digidoc gebruik ik voor me case fans enkel, soms durft die nogal raar doen, dat ie opeens op force gaat of force off gaat ;)
Pagina: 1