Toon posts:

Computer loopt de hele tijd vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ecs kt7vza moederbord met een athlon 1400 maar de computer loopt de hele tijd vast :( Als ik een test doe om mijn cpu enzo te testen geeft hij geen errors aan maar als ik mijn video kaart wil testen (Gforce 2 gts) met BurnINTest loopt hij naar een tijdje vast. Op mijn oude computer liep mijn video kaart af en toe vast :( .
Weten jullie misschien iets zodat ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je zegt het zelf al.

't is waarschijnlijk de videokaart. Probeer nieuwe driver te zoeken, nieuwe directX, en eventueel de VIA drivers.

Heeft dit geen zin, zet dan de instellingen in de BIOS op default. Hierna nog steeds vastlopers? Dan ben je toe aan een nieuwe kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeert haast alle drivers de via drivers voor mijn mb heb ik ook geinstalleerd heb er al een blue orb opgezet met artic silver 2 omdat ik d8 dat de core te warm werd maar niks werkt :(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hoeveel watt voeding heb je? Je weet toch dat AMD 1400 + GeForce minimaal 300 Watt nodig heeft!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een zalman 300 watt moet genoeg zijn want ik heb er verder niks bijzonders inzitten.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:59 schreef Santie het volgende:
ik heb een zalman 300 watt moet genoeg zijn want ik heb er verder niks bijzonders inzitten.
Hoe warm word je cpu dan?

En probeer eens een andere videokaart erin te stoppen en kijken of hij dan nog steeds vastloopt. Zoja dan ligt het misschien aan het geheugen.

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Ik ken het probleem. Mijn vader zn pc (athlon 1200) loopt ook vast bij grafisch intensieve programma's (UT met gforce 2 mx).

Totdat ik hem onderclockte naar 900 mhz... :?

En dat wil je niet denk ik...

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temp van mijn cpu zit op 49 graden dus dat moet het probleem niet zijn. Het probleem ligt aan de video kaart want op mijn oude computer liep hij ook al vast.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 14:04 schreef cc_bcc het volgende:
Ik ken het probleem. Mijn vader zn pc (athlon 1200) loopt ook vast bij grafisch intensieve programma's (UT met gforce 2 mx).

Totdat ik hem onderclockte naar 900 mhz... :?

En dat wil je niet denk ik...
Ik denk dat de proc van je vader te warm wordt.
Zet er maar en goede koeler op dan kun je hem zelfs overklokken. Silverado zalman cnps3100gold. En wat voor een voeding heeft je vader?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:19 schreef ureal het volgende:

[..]

Ik denk dat de proc van je vader te warm wordt.
Zet er maar en goede koeler op dan kun je hem zelfs overklokken. Silverado zalman cnps3100gold. En wat voor een voeding heeft je vader?
Nee, ik denk toch echt dat dit probleem door de voeding is... die proc kan flink heet worden voordat ie vast loopt.

Doe jezelf een plezier en koop een goede voeding... (niet die zooi wat 100 piek of minder kosten, of wat al standaard in een goedkoop kastje zitten !)

Verwijderd

Topicstarter
Het is mijn computer :) en er zit een silverade op met artic silver 2 moet toch genoeg zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding koste 160 en zalman is bekend merk dus snap niet wat er verkeerd mee is.
Pagina: 1