Zelfexpressie: hoe uit jij jezelf?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Topicstarter
Zoals de topictitel al zegt: hoe uit jij jezelf?

Zelfexpressie is iets leuks en unieks en op zich ook wel een interessant onderwerp voor een discussie.

Wat ik dus wil weten is: hoe uit jij jezelf en waarom juist op die manier?

Ikzelf gebruik kunst/vormgeving als mijn medium voor zelfexpressie. Meestal surrealisme, maar soms ook abstracte kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik vind het leuk om foto's te bewerken in Photoshop. In mijn ogen is het kunst :)

natuurfotos en zo he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11185

Webdesign ...

Ik heb ongeveer 27 pagina's die 75% af zijn... dat is mijn manier om dingen van me af te .. eehh... flashen/htmlen/fotosjoppen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben nu photosoup aan het leren dus hoop over een tijdje daar mooie dingen mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik maak muziek om me te uiten :) Speel op de drums, kleine trom, grote trom en ander slagwerk. Of ik bouw achtbanen in RCT of in Scream Machines :)

edit:

Poep, typo's |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1722

Ik gebruik een gitaar, schrijf muziek, schrijf verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

lol, ik ben een geluidskunstenaar :)

ik maak diepe lange composities (voorzover je het composities mag noemen) met een verhaal erin.
Expressie ten top!

Verder wil ik nog wel eens "reizen". Voor de kenners onder ons psychonauteren :)(dat is dus niet met de bus naar spanje "reizen")

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Ik schrijf gedichten ( zie ook gedichten topic :) ) .
Soms schreeuw ik ook.

Eigenlijk kan ik nix anders ( kan niet tekenen en heb een muziekgevoel van een baksteen ) ..
En als me iets dwars zit heb ik er niet het geduld voor om het gaan te zitten leren .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Probeer altijd het beste in mensen te vinden waardoor ik mezelf dus als een vriendelijk mens uit.

* Kyori -> Hoe vind JIJ dat ik mezelf uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:29 schreef GenetiX het volgende:
Probeer altijd het beste in mensen te vinden waardoor ik mezelf dus als een vriendelijk mens uit.

* Kyori -> Hoe vind JIJ dat ik mezelf uit? ;)
Op een goede en positieve manier, een manier waar sommige mensen die ik ken een voorbeeld aan zouden moeten nemen. Ik noem geen namen, maar we weten allebei over wie dat gaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35465

Ligt eraan wat voor gevoel ik heb. Zoals nu (het is over tussen mij en me vriendin) ga ik keihard muziek draaien. En ben ik een beetje aan het mokken tegen iedereen. En af en toe een gesprek voeren op icq. Met mensen die mij en me ex irl kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik teken meestal alles van me af.
Op het moment is dat wat minder.
Maar ik wil het eigenlijk allemaal op me pc gaan doen.
Maar jeetje wat is dat anders dan met potlood of pen :?
Maar goed ik begin het al een beetje door te krijgen...

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik uit mezelf, op papier, dus ook gedichten, eigelijk uit ik mezelf nooit echt zo, ik denk gewoon na, en meestal is er in het meeste dan wel logica te vinden, en zo niet...dan denk ik gewoon wat harder na :)

Ik mijn expressie hoef ik eigelijk nooit anderen te kwetsen wat ik wel vaak om me heen zie gebeuren, ik hoef er ook nooit andere mee lastig te vallen dat is wel een klein voordeeltje.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zie discussies als een ultieme vorm van zelfexpressie. Daarnaast heb ik de laatste tijd bijvoorbeeld ook heel veel creatieve energie gestopt in role-playing-games. Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet muzikaal genoeg ben om me te uiten dmv mooie muziek, en daarom probeer ik dat ook niet; ik kan niet tekenen, en uit mezelf dan ook niet mbv kunst, etcetera. Ik denk dat je je creatieve energie een richting op moet sturen waar je ook nog goed in bent; dan heb je zowel tijdens het maken als achteraf plezier.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Ik programmeer de instrumentale versies van verschillende top40 nummers in MIDI formaat, samen met een paar collega's uit NL en de rest van de wereld. :)

Is heel gaaf om met je hobby wat bij te verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-05 21:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Meestal denk ik diep na of draai ik keiharde muziek, maar ligt ook een beetje aan de situatie, hierboven is voornamelijk als ik me kl*te voel. Als ik juist blijdschap uit, is dat meestal met vrolijke muziek ook lekker hard etc. en lekker dagdromen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik denk meestal ! Daarna schrijf ik op aan wat ik dacht.

Zo uit ik mijzelf. Alleen niemand mag mijn werk zien :P

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

* Anoniem: 27642 stratos komt er nu pas achter wat er bedoelt werd en edit zijn post ff.

ik uit me vooral door mijn humor, lekker met GIMP logo's maken en gedichten schrijven.

voor de rest niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

Schrijven schrijven schrijven... Da's mijn uitlaatklep.

Op m'n site, op fora, gedichten, dagboek (is meer een maandboek), verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

dansen, website, tekenen, knutselen, decoreren...
Ik uit mezelf op zoveel manieren, zolang het maar leuk en creatief is en ik er mezelf in kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Muziek luisteren, heel veel.
Vrolijk: punk, trance en ander vrolijk muziek
Depri: Ballads, Gothic, Black metal
Afreageren: alle punk/metal etc. wat hard en agressief klinkt.

Je merkt altijd wel aan m'n gedrag hoe ik op dat moment in m'n vel zit.

Helaas kan ik niet tekenen of muziekmaken (heb dat laatste wel geprobeerd, maar is niks).
Wil nog wel 'proberen' om dingen op te schrijven, wieweet schuilt er wel een echte dichter in me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Mijn creatieve energie raak ik meestal kwijt aan knutselen. Tekenen heb ik de motoriek niet voor, maar werken met hout of gesmolten metaal gaat al een stuk beter. Het moet niet te makkelijk zijn, als het routine wordt vind ik het minder leuk... Wat best lastig kan zijn want goeie ideeen krijg ik niet elke dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:46 schreef Captain Proton het volgende:
Tekenen heb ik de motoriek niet voor
ik heb ook niet echt tekentalent;

logische stap; ik studeer bouwkunde en het liefste teken ik

vaag he

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar misschien kan Kyori even een wending aan dit topic geven zo dat er een discussie kan ontstaan? Want dit dreigt te verzanden in een opsom-topic, en die horen meer thuis in de Huiskamer. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Ik zing.........
Ik speel toneel.
Ik schrijf en...
Ik pianospeel...

(en soms dicht ik wat... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

's Nachts met de bijl, uiting van ultieme macht.

Kiddin', ik hoorde hier mensen zeggen dat ze zich uiten door hard na te denken of door bepaalde muziek op te zetten, dat noem ik geen uiten.
Schrijven en praten zijn mijn zelfexpressiewegen so far. Muziek maken zou mij waarschijnlijk ook veel voldoening geven, maar dit vereist toch veel kennis en vaardigheden vrees ik. Ik ram best vaak op de piano, maar dat komt toch niet in de beurt van het niveau van mijn innerlijke gewaarwordingen. Simpelweg om dat ik de vaardigheden -te weinig oefening, er niet voor heb.
Wat overigens een interessante vraag is: is het mogelijk dat je zeer creatief bent, overloopt van de ideeën, zonder dat er een manier is waarmee je je goed kunt uiten? Dit lijkt mij erg depressing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik probeer wel eens wat te schrijven...lukt soms wel! :P Hier lekker discussies houden vind ik wel cool. Lekker zuipen en uitgaan en gezellige weekenden. Dat is mijn leven zo'n beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

Termy

valt er nog wat te fragge?

hm, vrolijk (ben ik niet vaak):

-enorme grijns op me bek (geloof me, die is groot :))
-flauwe humor (als ik vrolijk ben heb ik vaak de slappe lach)
-optimistisch
-"menselijk"

kwaad/nijdig/pissig:

-start een pot UT op een slacht alles gruwelijk af
-draai TRANCE (ownage) keihard, tot ma het zelfs benede niet meer uithoudt
-piano spelen (de toetsen krijgen het dan te verduren)

ik doe/ben/heb dan dit:
-chaggie kop
-kortaf
-afzeikerig
-negatief
-pessimistisch tegenover alles
-uiterst sadistische neigingen/gedachten

bij mij is het ook snel duidelijk in wat voor stemming ik ben, die overigens meestal chaggie/nijdig is.....

o ja voor ik het vergeet, bij het rijtje kwaad/nijdig etc hoort ook nog VLOEKEN, en dan het soort woorden waarvan zelfs de Here zelf schrikt >:)

agressief ben ik niet zo..... iig niet in de zin van ik sla alles/iedereen op z'n bek.

maar ja, hoe ik het ook bekijk, volgens m'n ouders uit ik me altijd verkeerd maar wat dat betreft kunnen ze de pest krijge. je verandert mij absoluut niet zomaar.

Termy

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Op zaterdag 13 oktober 2001 15:32 schreef Kyori het volgende:

[..]

Op een goede en positieve manier, een manier waar sommige mensen die ik ken een voorbeeld aan zouden moeten nemen. Ik noem geen namen, maar we weten allebei over wie dat gaat :P.
Gelukkig :)

En over die persoon, dat komt wel goed t.z.t. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37392

Licht eraan:

Als ik flink aggresief ben sla ik mensen op hun bek.
Ben ik vrolijk, dan maak ik grappen en grollen

Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27440

ik denk heel veel, en geef dat vorm in vage tekeningen.
heel vaak vinden mensen ook dat ik heel erg stil ben, maar dan zit ik na te denken over van alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Ik probeer de dingen te begrijpen; het logische verband tussen dingen te vinden. Enerzijds door na te denken en anderzijds door met mensen te praten.

En soms dicht of schrijf ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19806

Mensen hadden het hier over creatieve energie, wat moet ik me daarbij voorstellen? Heeft de 1 dat meer als de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Misschien kunnen we er een leuke discussie van maken? Bv zeggen waarom je je op die manier uit, of wat de beste is blabla.

Ik uit me voornamelijk met discussieren, als ik een leuke synthesizer heb of piano dan zou ik daar ook af en toe wel is achterkruipen, maar ik ben de enige die dat dan mooi vind :) Kruip wel is bij vriend achter synthesizer en dat vind ik best leuk om te doen. Verder ben ik waardeloos in tekenen, misschien dat als ik goed kan photoshoppen ofzo dat ik dat wel leuk zou kunnen doen, heb meestal wel leuke ideeen maar kan het niet uitwerken.

Verder denk ik dat zo ieder z'n eigen manier heeft. Maar misschien is het een van een hoger niveau dan de andere expressie manier? Is bv schilder kunst hoger dan (proffessioneel) zandkastelen bouwen? Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Morgoth schreef:
Verder denk ik dat zo ieder z'n eigen manier heeft. Maar misschien is het een van een hoger niveau dan de andere expressie manier? Is bv schilder kunst hoger dan (proffessioneel) zandkastelen bouwen? Waar ligt dit aan?
Leuk punt om aan te dragen in deze discussie!

Waarom een waarde-oordeel vellen over zelfexpressie?
Dat mensen uiting geven aan hun gedachtes, ideeen en emoties, op welke manier dan ook, is toch veel belangrijker?
Dat het één wel en het ander niet door anderen wordt gewaardeerd, is toch nog geen reden om waarde-oordelen hier over te vellen?
Misschien alleen als iemand zich toch 's nachts met een bijl heeft geuit?

PS

Het liefst druk ik me uit in tekenen.
Meestal geïnspireerd op Amerikaanse comics uit de jaren 70.
Ik kan hier veel eigen ideeen in kwijt en kom mezelf hierbij tegen (wat voor 'n perfectionist ik eigenlijk wel ben bijv.).
Dit zijn situaties waarin ik van mezelf kan leren ("wees eens niet zo kritisch, joh!").

Ben ik niet in zo'n tekenstemming, draai ik muziek.
Absolyte schreef dat hij dit geen vorm van zelfexpressie vindt.
Ik denk hier anders over, als ik depri ben en ik draai David Bowie - Low kant 2 (ja, ik heb hem nog op LP) ben ik er zo weer bovenop! Ik heb dan toch het gevoel dat ik me geuit heb en dat ik gehoord ben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

muziek maken en tekenen zijn voor mij toch wel de manieren voor zelfexpressie

het voordeel van muziek maken is dat je het helemaal naar je stemming kan maken.. vrolijk , depri , duister, kalm, chaotisch, etc.

mijn favorieten zijn meestal duistere Drum 'n Bass ( darkstep ) en gevaarlijke hip-hop beats :)

vroeger deed ik er nog wel bij rappen :P zodat je ook nog verbaal je verhaal er in kwijt kon.. maar dat doe ik nu niet meer

maar laatste tijd is het vooral tekenen en dan voornamelijk gezichten omdat je dan heel goed gezichtsuitdrukkingen ( en dus emoties ) kan uitbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik probeer ook dingen van me af te schrijven, of af te reageren door sporten. Maar vorig jaar heb ik me een tijdje behoorlijk klote gevoeld en ben toen begonnen met fotograferen van paddestoelen (staan wat foto's op m'n homepage).
Het lijkt wel vaak zo te zijn dat mensen vooral mooie dingen maken als ze verdrietig zijn!

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Pagina: 1