Oud BX mobotje + 32 geheugen = rook

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Op een oude 233mhz proc + bx moederboard heb ik net een 32 mb dimmetje geplaatst in de laatste slot. Doe de comp aan, boel rook uit deze net geplaatste dim, beesje is nu dood. Een zit nu een heel mooi zwart plekje op het geheugen en waar deze in het geheugenslotje zat, is een beetje weggesmolten. allemaal heel leuk en aardig, maar goed kan iemand mij vertellen hoe dit in een keer kan gebeuren??? De 32 mb, werkte namelijk prima op een andere comp. En ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar is er nog een maniertje om alles weer aan de praat te krijgen??? Alvast bedankt ;)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Waarschijnlijk heb je de DIMM verkeerd om geplaatst.

Ennuh, stuur me ff een foto van de overleden spulletjes.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zat er soms ook nog Edo ram in?
Sommige borden mag je niet vullen met EDO en SDRam tegelijk want dan wordt je 3.3volt SDRam gefrituurd op 5volt :)

Senile! Senile Oekaki

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 06:17

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

waren de eerste dimmetjes niet 5 volt ipv 3,3 zoals nu?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 13 oktober 2001 14:20 schreef FUBAR het volgende:
waren de eerste dimmetjes niet 5 volt ipv 3,3 zoals nu?
die waren er ook ja, ik denk dat hier sprake is van een 5V/3.3V schakel jumper die verkeerd stond :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:54 schreef superbikkel het volgende:
Waarschijnlijk heb je de DIMM verkeerd om geplaatst.

Ennuh, stuur me ff een foto van de overleden spulletjes.
Wil je een verrotte K7T Turbo zien ?
Kom hem maar ff halen dan ,enne waneer denkt alternate die kt266a chipset te hebben ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een dimm verkeerd geplaatst. Maar geen rook hoor... ;)

• Shook
verkeerd geplaats, niet dat ik weet, heel simpel, er zitten 2 van die inkepingen in en die zaten zeker weten goed. Verder zaten er ook geen edo rammetjes in, het was allemaal gewoon sdram in. Raar verhaal dus allemaal. En verder pics?? naw, er zitten 2 zwarte plekjes op, niet echt bijzonder.
Maar nog ff concreet....dit mobo = dood ofniet??? Hij doet het namelijk nog wel als ik hem opstart, maar hoor 4 piepjes i.p.v. 1, dusse.....

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat voor piepjes: lang,kort,lang,lang oid.
En wat voor merk bios heb je d'r op zitten.

And The Only One

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 18:29
Die piepjes zijn toch als een onderdeel van je pc dood is? Die piepjes had ik namelijk na een dode SCSI card, en een keer na een Dode ethernet kaart.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op zaterdag 13 oktober 2001 14:32 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Wil je een verrotte K7T Turbo zien ?
Kom hem maar ff halen dan ,enne waneer denkt alternate die kt266a chipset te hebben ?
[spam]
Kijk op www.alternate.nl
[/spam]

• Shook
nou jongens, het beesje is idd dood als een pier.....2 seconden stilte.....

heb een vriend van me laten kijken, vond het aardig terminaal. alles heeft een aardige klap gekregen, dus ook de meeste pci kaartjes zijn naar de klote, beetje jammer.
Goed dit was dus mijn eerste slachtoffer van een combi van ik en computer :) maar we blijven doorgaan (ben nu bezig met een stel gaten in mn comp aan het zagen + knikkers onder men rat :)
Pagina: 1