Toon posts:

serach gebruikt... mobo dood ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het volgende probleem,

Ik had bij Magna een refurbished A7V mobo gekocht. Werkte allemaal perfect, niks te klagen. Totdat ik hem op een ochtend wilde aanzetten,.. alleen fans draaien, harde schijf spint op, maar geen boot..

Kut, mobo dood !! Jammer maar helaas.. |:(

Terug gebracht en tegen meerprijs een Aopen AK73 gehaald (wel nieuw) en aangesloten.. Zelfde verhaal, alle fans draaien, harde schijf pint op, maar geen boot..

Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat deze DOA is, maar dat is dan wel HEEEEEL toevallig..

Kan het ergens anders nog aan liggen ??

Ik dacht altijd als er iets aan de hand is dat gaat het mobo piepen,.. nou, niks van dat alles...

Ik heb helaas geen andere processor voor handen, omdat ik denk dat dat misschien het probleem is... Ookal kan ik aan de core niks zien...

Iemand enig idee ??

R.

Verwijderd

Topicstarter
............niemand ??

Verwijderd

k heb een AK73 pro, uhm als er iets met je CPU is dan zegt dat ding het je toch met Dr Voice chipje, anders denk ik dat je voeding naar de klote is :?

Verwijderd

je hebt je CPU geOCed, hoe heb je dat gedaan met FSB of unlocken?

Verwijderd

Topicstarter
DJ_PP dat is mijn adere pc, met een KT7A mobo van Abit... 1200 mhz. gewoon unlocken en daarna spelen in het BIOS...

Maar effe terug op dat DR led.. Als het mobo totaal geen piepjes geeft...wat dan ??

R.

Verwijderd

Tsjah niet posten kan 5 logische redenen hebben:

1 voeding
2 moederbord
3 processor
4 videokaart
5 geheugen

HD's ed spinnen op dus 1 valt af.

Moederbord heb je vervangen en omdat 1 dooie en een DOA wel erg toevallig is valt 2 voor mij ook af.

Blijven 3 4 en 5 over.

Hoewel hij officieel moet piepen doen ze dat vaak niet. Vooral bij een defecte cpu blijft ie vaak stil. 4 en 5 kun je vrij eenvoudig testen door de videokaart en het werkgeheugen even te vervangen door een andere. Helpt dit niet dan verklaar ik je cpu overleden.

Verwijderd

Hoho, hoezo valt de voeding af omdat de HDD opspint? wat doet de HDD met een onzuivere of niet aanwezige 3.3v? JUIST gewoon opspinnen.
HDD spint op dus 12v is aanwezig, dat is alles wat je kunt zeggen...

Probeer eerst een andere voeding

Verwijderd

Topicstarter
Volgende dingen getest:

voeding : vervangen door een 300 Watt, resultaat = geen verschil
geheugen : getest in een andere machine, resultaat = ok
andere grafische kaart, resultaat = werkt ook niet met dat mobo...

CPU- niet kunnen testen in een andere machine,... maar ik denk, mede omdat ik denk dat 1 kapot en dan een DOA wel erg toevallig is, toch mijn CPU kapot is... ;(

.......kut.....

maar als iemand nog suggesties heeft...?

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
[quote]Op zaterdag 13 oktober 2001 20:02 schreef roelandstoter het volgende:

geheugen : getest in een andere machine, resultaat = ok

Dit zegt niks kan ook een combinatie zijn. Je kan beter ander geheugen proberen waarvan je weet dat het wel werkt op dat moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, goed idee, maar ik heb helaas geen andere module voorhanden.. Dit is nl. 1 x 128 MB PC133 Apacer geheugen,... ik heb nog wel een PC66 module, maar... die moet ik er dan echt niet te lang in doen... vind tie vast niet leuk...

R.

Verwijderd

Topicstarter
nee, met die module ook helemaal niks,.. dus geheugen is het ook niet... Blijft er nog 1 ding over... Ik kan van iemand een Duron 700 krijgen (!!).. Als ie het daar niet mee doet, dan is tie echt dood,.... het mobo dan...

R.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 20:02 schreef roelandstoter het volgende:

andere grafische kaart, resultaat = werkt ook niet met dat mobo...
grafische kaart werkt ook niet op andere mobo ?!?!?!
Kun je niet ff CPU uit Abit-mobo proberen ???

Verwijderd

Topicstarter
Andere grafische kaart werkt ook niet op DAT mobo...

Ik ga niet mijn TB uit mijn MOBO trekken, er zit een Silverado op en voordat ik dat helemaal heb overgezet... + ik heb deze comp. nu nodig... o.a. voor Got ;)

Ik wacht wel tot maandag, dan kan ik die Duron 700 testen...

R.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik had wel eens problemen dat mijn IDE kabel ervoor zorgte dat ie niet aan ging (HD spinnen Op) maar ik kreeg geen beeld geen piepjes enzovoorts..misschien he er wat aan Grtz

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook aan gedacht, dus heb ik geprobeert te starten met alleen de floppy-drive aangesloten en ook geen voeding naar de Hd's.. helaas, ook dat mocht niet baten...

Ik vind het wel fijn dat iedereen meedenkt, maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat mijn processor naar de K***te is.... is nog geen 5maanden oud,... geen garantie wegens 'zilverlijm mod' >:)

R.

Verwijderd

Beste Roel,
Als je een uurtje heen en een uurtje terug wil fietsen kan je hem ook nu wel komen ophalen en ben je gelijk van je frustraties af. (door het fietsen en doordat hij het dan hopelijk weer doet..)
De duron 700 ligt voor me, keurig in een blauw bakje met elastiekje erom heen.

Tot maandag of over een uurtje!!
p.s. bij ons worden fietsen niet zo gauw gestolen dus je hoeft niet je pyama mee te nemen voor op de bank...

Verwijderd

Topicstarter
He Kwennie,

een uurtje fietsen naar jou toe ??

Waarom lukt dat niet:

1. Ik heb een lekke band
2. Ik ben druk met het experiment van maandag
3. Ik heb daar geen zin in....

dus...................

Ik zie je maandag wel ;)

R.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben er achter... processor dus inderdaad dood.. Duronnetje 700 van kwennie erop... en draaien maar...

R.

Punt 1. Op de processor was niks te zien aan bruine vlekken, zwarte gaten of wat maar ook.... :?

Verwijderd

ja dan kan hij nog kapot zijn he :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad..... helaas.... >:)
Pagina: 1