Waar geen fair use policy?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Hallo,
Ik vroeg me af of iemand een provider kent die flat fee verbindingen levert zonder een fair use policy. Volgens mij heb je bij consumenten-breedband altijd zo'n kreng, en bij Demon Business DSL werkt het ook al zo. Andere zakelijke breedband-aanbieders die ik bekeken heb rekenen na een bepaalde limiet per megabyte af.

Ik zoek dus een leverancier waar je een bepaalde grootte van DSL of kabel afneemt (bijv 512/128, 512/512 of zo) en dan gegarandeerd die lijn continu tot zijn maximum mag benutten, zonder dat je op gegeven moment tegen de fair use aanloopt, of per megabyte gaat afrekenen. Al kost het 1000 piek per maand, ik wil graag een overzichtelijke flat fee en geen gekonkel.

BVB dank

Yeah well. The Dude abides.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Al kost het 1000 piek per maand
Yeah right...

Waarom geen FUP?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

Gewoon een 2Mbit lijntje aanvragen bij KPN.
Volgens mij onbeperkt, maar wel duur.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 14:01 schreef Wally-S het volgende:
Gewoon een 2Mbit lijntje aanvragen bij KPN.
Volgens mij onbeperkt, maar wel duur.
ja volgens mij kost dat iets van 5000 florijnen per maand

anyways op mordax staat het business abo van euronet ongelimiteerd dataverkeer, maar op de site zelf zeggen ze een fup

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Elke ISP heeft een FUP voor thuisgebruik, ook als ze claimen van niet. Bij zakelijke abo's is het vaak wel mogelijk, maar dan betaal je er ook voor, reken dan rustig op een paar duizend piek per maand, exclusief de kosten voor de verbinding.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik vroeg me gewoon af of iemand er zo eentje kende. Ik hoopte dat bijv Worldcom, Colt of Versatel zoiets zou hebben voor een redelijke prijs. Het gaat idd om een zakelijke aansluiting, die een relatief lage downstream-snelheid mag hebben, maar ik zou wel graag een vast tarief per maand willen zien. 5000 is wel erg veel, dan blijft het toch interessanter om per megabyte te denken.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Van http://www.cistron.nl/zakelijk/vaste_verbinding.shtml geplukt:
Vaste verbinding

Voor bedrijven waar continue bereikbaarheid voorop staat, is een vaste verbinding de oplossing. Hiermee is uw netwerk permanent met internet verbonden en zijn uw servers altijd bereikbaar. Vanzelfsprekend kunt u nog steeds gebruik maken van alle mogelijkheden die Internet biedt.

U betaalt voor de bandbreedte van de verbinding en niet voor de hoeveelheid of soort verkeer dat er overheen gaat: dat is onbeperkt. Wij kunnen u aansluiten op ons NOC (Network Operations Center) in Amsterdam, op de POP (Point of Presence) van onze hoofdvestiging te Alphen aan den Rijn dan wel op één van onze andere POP's in de Randstad. Hierbij maken wij gebruik van vaste verbindingen van gerenommeerde infrastructuur leveranciers.
Maar dat zal wel het eea aan $$$$$ kosten vrees ik >:)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Jah wat wil je nou ? Voor 150 piek een 1024 huurlijn ? Get real. Het principe van breedband voor de massa is dat je niet continu de max hoeveelheid gebruikt, zodat de boel betaalbaar blijft.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Mwah, dat zou niet gek zijn :P Maar lees de hele thread eens, dat lijkt totaal niet op wat ik gevraagd heb.. (ik noemde als voorbeeld 512 Kb tot 1000 piek per maand)

Verwijderd

Bij trueserver kan je voor zo'n 1000 piek per maand een 1 mbit verbinding krijgen, maar dat is natuurlijk wel voor je server.
Wat ik wil zeggen is dat zo'n onbeperkte verbinding voor 1000 piek per maand te koop is. En een 512kbit/s zou dus best aangeboden moeten kunnen worden.
Je kan 't natuurlijk niet vergelijken met huurlijnen, want daar moet apart een stuk infrastructuur voor worden gemaakt. Voor adsl hoeft dat natuurlijk niet :)
Pagina: 1