Laptop, wat voor HD

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een Toshiba T4800CT laptop, 16MB geheugen, 500MB HD.

Ik wil in deze laptop een nieuwe HD zetten, maar ik weet niet hoe groot deze max. kan wezen.

Ik heb al gezocht bij toshiba.com, maar niets gevonden.

Wie weet wat de max. groote is wat er in deze laptop kan?

tnx in advance

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01

Opa

Nu Multifocaal!

Maximaal 2,5 inch. :)

^
^

Das dus de grootte van de verpakking maar dat wist je zeker al...

Heb je al bij de BIOS updates gekeken? Daar staat vaak bij of een update grotere schijven gaat herkennen. Ik vermoed dat een laptop met moderne Pentium configuratie in ieder gaval geen moeite zel hebben tot aan 8 GB. Daarboven ging mijn Triton 1 chipset (430FX) uit 1995 moeilijk doen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Het is verbazend wat er allemaal naar boven komt als je www.google.com opent en T4800CT hard disk intijpt. :P

Bios

The Ultimate Unofficial 486 Toshiba FAQ?

Verder nog een persbericht uit juni 1994:

Toshiba offers the T4800CT as well. It is more powerful than the T4700C (because of its 486DX4/75MHz microprocessor) and has a larger hard drive (500MB). It offers 8MB of RAM, expandable to 24MB. Preinstalled on the computer are DOS, Windows, Microsoft Windows Sound System, Run Time Video for Windows, and Intel Indeo Video. It offers a built-in speaker and microphone. The T4800CT, which costs $6,499, measures and weighs the same as the T4700C.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand... *D

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 13 oktober 2001 14:50 schreef victorvo het volgende:
Het is verbazend wat er allemaal naar boven komt als je www.google.com opent en T4800CT hard disk intijpt. :P

Bios

The Ultimate Unofficial 486 Toshiba FAQ?

Verder nog een persbericht uit juni 1994:

Toshiba offers the T4800CT as well. It is more powerful than the T4700C (because of its 486DX4/75MHz microprocessor) and has a larger hard drive (500MB). It offers 8MB of RAM, expandable to 24MB. Preinstalled on the computer are DOS, Windows, Microsoft Windows Sound System, Run Time Video for Windows, and Intel Indeo Video. It offers a built-in speaker and microphone. The T4800CT, which costs $6,499, measures and weighs the same as the T4700C.

..en weer verlaat een tevreden klant het pand... *D
het is verbazend wat voor GOEDE info je kan geven als je de vraag goed leest!!!! :D

Meneer HEEFT een 500MB HDU erin zitten. Hij WIL een andere dan de standaard geleverde.

Zelf heb ik een Thinkpad380E met 2GB HDU en er kan max. een 5GB in volgens IBM. Zelf zou ik niet weten welke er in jouw Laptop kan maximaal

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:00 verblijdde Stropdas ons met het volgende geblaat:

[..]

het is verbazend wat voor GOEDE info je kan geven als je de vraag goed leest!!!! :D

Meneer HEEFT een 500MB HDU erin zitten. Hij WIL een andere dan de standaard geleverde.

Zelf heb ik een Thinkpad380E met 2GB HDU en er kan max. een 5GB in volgens IBM. Zelf zou ik niet weten welke er in jouw Laptop kan maximaal
Op zijn beurt is het weer verbazend wat voor goede info er in allerlei links staat die je met Google vindt. :Z :Z :Z
Ondanks het feit dat ik die Tosh nog nooit gezien heb, weet ik dat het een 486 SX4 75 is, dat er nooit grotere schijven in zijn verkocht dan 500 MB en dat het het topmodel was van de pre-pentium modellen. Verder weet ik dat er maximaal 24 MB in kan als je de uitbreid-SIPP er uithaalt en vervangt door een 16 MB exemplaar en dat het laatste BIOS uit 1995 stamt.
Met het originele BIOS houdt het bij 2,1 GB op maar met utilities die meegeleverd worden kan je waarschijnlijk grotere schijven aansturen maar dat is onzin aangezien met max 24 MB Win 95 toch het maximum is. (Of Linux)
Maar dat wist jij natuurlijk allemaal al, Stropdas.

(Alleen een burger noemt een das een stropdas maar dat is een verhaal voor de HK)

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Waarom zit je me hier aan te vallen? Als je nou gewoon had gezegt dat het max. 2.1GB kan zijn en dat hij dat met google had kunnen vinden was er toch geen probleem geweest?

Had ik dat moeten weten dan?

En waarom zou het onzin zijn om meer dan 2.1GB in zo'n ding te zetten? Wie weet wil suspicious wel veel bestanden op z'n laptop hebben. Volgens mij werkt Win95 prima met schijven groter dan 2.1GB

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:18 schreef Stropdas het volgende:
Waarom zit je me hier aan te vallen? Als je nou gewoon had gezegt dat het max. 2.1GB kan zijn en dat hij dat met google had kunnen vinden was er toch geen probleem geweest?

Had ik dat moeten weten dan?

En waarom zou het onzin zijn om meer dan 2.1GB in zo'n ding te zetten? Wie weet wil suspicious wel veel bestanden op z'n laptop hebben. Volgens mij werkt Win95 prima met schijven groter dan 2.1GB
Ik stoor me aan het feit dat je mijn post de grond in boort zonder die link naar de 486 faq te bekijken en zonder met nuttige alternatieven te komen.
Dat jij een zware IBM hebt en dat daar volgens IBM een 5 GB disk in kan is totaal overbodige informatie. Met die twee links kan suspicious heel veel uitvinden over zijn laptoppie en het gebruik van EZ-drive om grotere schijven te herkennen. O ja, ik heb een Dell Inspiron 3800 en daar kan volgens Dell een 48 GB harde schijf in. Hoera!

Enniweez, ik ga hier nu niet meer op door. Kga in de zon zitten, dan doe ik nog eens iets nuttigs. 8-)

Pagina: 1